Quote:
Det är möjligt att Linn-fantaster är hungriga efter alternativ. Men dom kommer aldrig hitta några därför att allt som låter annorlunda än Linn per definition anses vara sämre
Exakt! Bill, jag är glad att du står på dig och är saklig, till skillnad från mycket av det andra pratet här. Just den där sista meningen som jag citerar blir liksom ett moment 22 för Linnister, det säger slutgiltigt hur Linnister är.
Quote:
Det är för att vi (underbara) Linnister lyssnar på MUSIK i våra anläggningar! När vi lagar mat, när vi duschar, när vi dricker te med våra kompisar, när vi sitter på balkongen och så vidare! Vill man (som en tråkig teknokrat) sitta och pilla sig i naveln samtidigt som man funderar på om separetionen mellan fiolen och tamburinen inte kunde vara lite bättre i diskantregionen; so be it! Människor är olika
Vad lyssnar de andra på de? Lyssnar de på granar i sina anläggningar eller?
Linnister verkar ju bara lyssna på om de lyckas upprepa melodin för sig själv, med hjälp av flummiga metoder som en del verkar tolka att vara en del av ljudet, liksom att det är en fysisk sak ("det blir mindre tunedem när jag flyttar högtalare", "det är mer tunedem i den spelaren"). Vad hemskt det måste vara, tänk att aldrig kunna följa en melodi som spelas i en mobiltelefon eller i en klockradio....Jo, jag ska skriva lika dumma saker!
Allt handlar om vad man gillar själv och är nöjd med, försök inte påstå att de som inte är Linnister gör något annat. Jag lever i den föreställningen att vem det än må vara som köper en musikanläggning, oavsett om det är på OK/Q8 eller Coop eller på någon annan affär köper den för att lyssna på musik.
Den stora skillnaden mellan dessa människor och Linnister verkar vara att de tidigare njuter av musiken oavsett var den spelas, man kan placera den på vilket underlag som helst, var som helst och spela den hur som helst. Har man Linn får man först betala svindyrt för grejjerna, sen måste man möblera om hela rummet och slutligen anpassa rummet efter anläggning, på en millimeter när! Det är inte prisvärt för mig. När man betalar mycket, oavsett märke, så tycker jag att produkten skall vara så pass bra att den kompenserar för brister. Nu är ju dock fallet inte så för många dyra produkter, oavsett märke.
Quote:
Men varör bry sig när det låter superbra hemma hos mig
Det gör det ju inte alls, ditt system är ju helt felkonfigurerat så det låter inte alls bra

Jo, jag sa ju att jag också ska skriva dumma saker som helt saknar grund, det blir ju så mycket roligare då, när man kommenterar något som man inte ens har hört, plus att det ju tillför mycket i konversationen