selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 01:29

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 8 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 27, 2008 20:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag håller inte med om att Quadraspire inte skulle vara snygg, jag är personligen grymt nöjd med min utseende mässigt. Men en Mimer skulle sitta fint! :D

don Tomaso: Kanske går att special beställa QS i vitt fortfarande, om det är något för dig. Skulle ha kommit som ny färg men verkade inte blivit så.

Sportis här är ett urklipp från Tonlägets prislista.

Harmonihylla-kit byggbeskrivning med alla metalldelar för 4 hyllplan. Men utan trähyllorna som du själv får tillverka. 6950

Post subject:
PostPosted: Wed Feb 27, 2008 20:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Sportis: Syftet med egna hyllplan var mest för att få en annan proportion på hyllan = snyggare och även att få ner priset lite såklart:
Om nu inte prestanda utan design är syftet kan du köpa vilken hylla som helst som är snygg! Billigare blir det nog också.
Provokativt men du fattar vinken... :wink:

Post subject:
PostPosted: Wed Feb 27, 2008 21:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
don Tomaso wrote:
Sportis: Syftet med egna hyllplan var mest för att få en annan proportion på hyllan = snyggare och även att få ner priset lite såklart:
Om nu inte prestanda utan design är syftet kan du köpa vilken hylla som helst som är snygg! Billigare blir det nog också.
Problemet är ju att jag aldrig hört nån skillnad oavsett hur jag ställer elektroniken, så jag är lyckligt ovetande om prestanda på olika möbler. Anledningen till varför jag funderar är att jag litar på fleras omdömen här på forumet bland annat ditt Jan

Post subject:
PostPosted: Wed Feb 27, 2008 22:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Det är troligt att man kan justera proportionerna något utan att tappa prestanda, men det är kanske svårt att veta hur mycket. Vad jag vet så har Anders inte labbat så mycket med detta utan mest med benkonfiguration och koppling ben-hyllplan. Det kan ju faktiskt vara så att det finns andra proportioner som är bättre än standard, men det kan bli rätt dyrt att prova. Ta i så fall en diskussion med Anders innan.
don Tomaso wrote:
Problemet är ju att jag aldrig hört nån skillnad oavsett hur jag ställer elektroniken, så jag är lyckligt ovetande om prestanda på olika möbler. Anledningen till varför jag funderar är att jag litar på fleras omdömen här på forumet bland annat ditt Jan
Hör man ingen skillnad så är det säkert heller ingen (eller en mycket liten i så fall). Har du jämfört några varianter som pålitliga källor påstått skiljer? Har du provat att flytta t.ex. CD eller försteg lite fram och tillbaka i den möbel du har nu? Enl. min erf. så är det skillnad på det mesta, annars kanske en översyn av hela installationen vore på sin plats. Lejonklou kan kanske bistå för en rimlig ersättning!?

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 28, 2008 09:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

hardcorelinnie wrote:
don Tomaso wrote:
Hör man ingen skillnad så är det säkert heller ingen (eller en mycket liten i så fall). Har du jämfört några varianter som pålitliga källor påstått skiljer? Har du provat att flytta t.ex. CD eller försteg lite fram och tillbaka i den möbel du har nu? Enl. min erf. så är det skillnad på det mesta, annars kanske en översyn av hela installationen vore på sin plats. Lejonklou kan kanske bistå för en rimlig ersättning!?
Jag har aldrig varit med på någon seriös demo där det har testats olika underlag. Jag har inte heller testat själv så mycket utan bara tex med och utan QS-fötter märkte ingen som helst skillnad. Nu är det säkert så att jag flyttar från en dålig placering till en lika dåilg placering då blir det ju ingen skillnad. Sen har jag aldrig fått systemet imtrimmat bor för långt från någon som kan nått. Men sen när jag har flyttat så ska högtalarna och systemet trimmas in av någon som verkligen kan sin sak. Jag tror grundproblemet ligger där att jag har ett system som underpresterar beroende på att det inte är i närheten av att vara optimalt intrimmat

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 28, 2008 10:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Själv så tycker jag att Harmonihyllan är för dyr med 5 hyllplan så kostar den 15700:- den är är ca 10000:- dyrare än Quadraspire.

Är Harmonihyllan så mycket bättre så att det är värt pengarna?
Eller är det bättre att bygga ut sin anläggning istället och när man är uppe på en riktigt hög nivå på elektroniken så är Harmonihyllan nästa steg?

För mig så gjorde QS akrylvägghylla ett riktigt stort lyft för LP12 vet ej om min elektronik skulle påverkas lika mycket men det har jag svårt att tro.

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 28, 2008 13:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Diver wrote:
Själv så tycker jag att Harmonihyllan är för dyr med 5 hyllplan så kostar den 15700:- den är är ca 10000:- dyrare än Quadraspire.

Är Harmonihyllan så mycket bättre så att det är värt pengarna?
Eller är det bättre att bygga ut sin anläggning istället och när man är uppe på en riktigt hög nivå på elektroniken så är Harmonihyllan nästa steg?

För mig så gjorde QS akrylvägghylla ett riktigt stort lyft för LP12 vet ej om min elektronik skulle påverkas lika mycket men det har jag svårt att tro.
Om Harmonihyllan är värd 10kkr mer än QS beror nog på vad man har för prylar. Om man kan få en annan signifikant förbättring för pengarna så kanske det är ett bättre val, men hyllan är även en invetering som (till skillnad från elektroniken) inte tappar speciellt mycket i värde utöver den initiala värdeminskningen vid inköpstillfället. Om man tror att man så småningom ändå kommer köpa en bättre hylla än QS så är det nog också bättre att köpa denna bättre hylla direkt. En trevlig sak med Harmonihyllan är också att dess modulära uppbyggnad gör att den är enkel att bygga ut (fler hyllplan) och uppgradera med Mimer-hyllplan eller om det kommer andra prestandamässiga förbättringar (vilket det gjort).

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 28, 2008 20:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

kollade upp priset på Clic via en dansk sida och den är för &%¤#@ dyr :( blir mer än 8000kr för en modul som rymmer 3 enheter. Rent ocker blir att spana in Hifiklubbens variant igen den kanske inte var så dum ändå :wink:

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 28, 2008 22:53 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Quote:
Jag vet inte om det har tagits upp förrut, men jag undrar vad det är för ett rack på bilden högst upp till höger (Den med LP spelaren på) på denna sida: http://www.linn.co.uk/klimax_music_system Och om någon har testat det?
Ingen? Den ser väldigt snygg ut iaf...

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 28, 2008 23:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Dmitry wrote:
Quote:
Jag vet inte om det har tagits upp förrut, men jag undrar vad det är för ett rack på bilden högst upp till höger (Den med LP spelaren på) på denna sida: http://www.linn.co.uk/klimax_music_system Och om någon har testat det?
Ingen? Den ser väldigt snygg ut iaf...
Ja visst var den mycket snygg. Men vad jag har förståt är inte glas optimalt som underlag för stereogrejerna.

Post subject:
PostPosted: Sat Mar 15, 2008 10:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
don Tomaso wrote:
Det är framförallt en sak jag har emot Harmonihyllan och det är att avståndet mellan hyllplanen blir för stort särskilt med så tunna hyllplan. Så antingen tjockare hyllplan eller kortare distanser skulle göra mycket för utseendet.

Jag tycker både prestanda och utseende är viktigt det var just därför jag valde Linn från början snygaa samt låter bättre än allt annat jag lyssnat på.

Ingen som har sett eller har en bild på Harmonihyllan i svart ask?

Som ni förstår har jag börjat fundera igen :D

Post subject:
PostPosted: Sat Mar 15, 2008 21:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Det är framförallt en sak jag har emot Harmonihyllan och det är att avståndet mellan hyllplanen blir för stort särskilt med så tunna hyllplan. Så antingen tjockare hyllplan eller kortare distanser skulle göra mycket för utseendet.

Jag tycker både prestanda och utseende är viktigt det var just därför jag valde Linn från början snygaa samt låter bättre än allt annat jag lyssnat på.

Ingen som har sett eller har en bild på Harmonihyllan i svart ask?

Som ni förstår har jag börjat fundera igen :D
Jag har kortare distanser (13 cm) än original (15 cm, tror jag). Det ser klart bättre ut tycker jag. I vitt dock...

EDIT: En bild http://forum.selleri.de/viewtopic.php?p=51539#51539

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 16, 2008 11:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Wow snyggt vilken läcker anläggning och jag måste kapitulera och säga att hyllan är snygg, riktigt snygg tom :D Frun gillade den också kan jag bara lösa det ekonomiska så blir det att lägga en beställning. Varför inte i vitt det blir nog snyggare än svart.

tack igen för att du visat ljuset i min mörka hifi(rack)tunnel :wink:

Hyllplanen är från Tonläget?

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 16, 2008 12:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Wow snyggt vilken läcker anläggning
Japp, absolut. Låter nog rätt bra också!
don Tomaso wrote:
Varför inte i vitt det blir nog snyggare än svart.
Ja, det skulle jag nog tro. En kompis till mig har svarta hyllplan och själv tycker jag nog inte det är helt snyggt, men den låter ju lika bra för det! Vitt har jag aldrig sett, men det verkar ju funka på bild!
don Tomaso wrote:
Hyllplanen är från Tonläget?
Japp, hela Harmoni/Oden/Mimerhyllorna kommer från Tonläget. Anders Simonssons egen design. Har du inte hört hur de låter lär du bli mycket positivt överaskad! Harmoni/Odenhyllan viker en Quadraspire över knät och bara smäller på. Mimer gör detsamma med en Harmoni/Oden... Fast där är det snarare brallorna ner och svångrem!

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 17, 2008 11:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nu har jag beställt hylla och det blev mycket på utseendet och förmågan att dölja kablar

Image

http://www.ljudshopen.com/produkter.asp ... oduct=1212

Det kommer nog en Plasma-TV på den också senare

Post new topic  Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 8 Next

All times are UTC+02:00