selleri.de https://www.selleri.de/ |
|
Linn service är bedrövlig https://www.selleri.de/viewtopic.php?t=11274 |
Page 7 of 11 |
Author: | pekka71 [ Sun Mar 12, 2017 20:56 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Problemet är ju att hiquphone kanske har avtal att de endast får leverera dessa diskanter till Linn och inte direkt till kund Ninka diskanten är inte en hiquphone, förmodligen kommer Linn se till att denna diskant inte heller ska gå att köpa direkt från tillverkaren, dock inget jag vet Skickat från min SM-G935F via Tapatalk |
Author: | Maffe [ Sun Mar 12, 2017 21:00 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
pekka71 wrote: Ok, detta bör inte skrivas på forum, men tar man kontakt med hiquphone så får man rätt diskanter, men han vill absolut inte skylta med det offentligt och är tydlig med att han kan leverera rätt diskant men vill inte trycka ditt Linn logan på den Läsa mellan raderna försöker jag undvika, så lätt att jag läser fel. Hur andra väljer att läsa får de själva stå för ![]() |
Author: | musikpolisen [ Sun Mar 26, 2017 03:12 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Fick tillbaks min Akurate cd från Linn efter att jag haft den hos dom i 2månader och 18 dagar. snacka om långvård. Har nu krävt Linn på att få igen en del av dom 5500kr jag betalat för den så kallade servicen. |
Author: | Sony [ Sun Mar 26, 2017 10:34 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Vad har de lagat och vad vill du att de ska reducera priset med? Bytte laser på min unidisk för kanske fem år sedan och då tror jag att de drog av en del på priset för att den varit inlämnad av tidigare ägare och borde fungerat felfritt längre än den gjorde. |
Author: | musikpolisen [ Sun Mar 26, 2017 11:37 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Dom bytte lasermekaniken (Silver Disk Engine) på den samt uppdaterade mjukvaran. Har inte angett någon summa utan sagt att jag vill sätta in dynamik i ett 2250 slutsteg som jag har till kraftigt reducerat pris. Minns du hur mycket priset reducerades på Unidisk reparationen? |
Author: | sportbilsentusiasten [ Sun Mar 26, 2017 12:03 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
musikpolisen wrote: Fick tillbaks min Akurate cd från Linn efter att jag haft den hos dom i 2månader och 18 dagar. snacka om långvård. Har nu krävt Linn på att få igen en del av dom 5500kr jag betalat för den så kallade servicen. |
Author: | musikpolisen [ Sun Mar 26, 2017 14:22 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Ja så här i efterhand var det korkat men när jag lämnade in min majik cd på Takt och Ton för några år sedan så var det förskottsbetalning som gällde och likadant nu när jag lämnade in akurate på Lyd Hifi. |
Author: | Trasicander [ Sun Mar 26, 2017 15:06 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
musikpolisen wrote: Ja så här i efterhand var det korkat men när jag lämnade in min majik cd på Takt och Ton för några år sedan så var det förskottsbetalning som gällde och likadant nu när jag lämnade in akurate på Lyd Hifi. som du har gjort betalningen till. Det är de och INTE du som ska ta kontakt med Linn. Oerhört märkligt med förskottsbetalning, det är samma som om du lämnar in din bil för service och får betala innan de utfört arbetet..... Märklig affärsetik! |
Author: | musikpolisen [ Sun Mar 26, 2017 18:33 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Har pratat med Lyd Hifi om ersättning och han skulle ta upp det här med Linn. Den kommunikation jag haft med Linn har jag haft via Lyd Hifi, när jag varit i kontakt med Linn har dom hela tiden hänvisat till Lyd Hifi och vägrat svara mig direkt. Lyd Hifi har varit jättejyst på alla sätt och vis. Han ville ju byta Silver Disc Engine åt mig men Linn vägrade att sälja reservdelen åt honom. Hadde dom sålt reservdelen till honom skulle cdspelaren ha varit fixat på en vecka. Nä Linn behöver verkligen skärpa sig ordentligt när det gäller servicebiten. Ni andra som har haft iväg grejer till Linn hur lång tid har servicen tagit för er? |
Author: | Foundation First [ Sun Mar 26, 2017 18:59 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Känns tråkigt att se och höra ett företag med så stolt och banbrytande historia krackelera inom så många områden,ibland börjar man fundera om dom blivit fartblinda och fått en övertro på sig själva. Linns viktigaste resurs är ju deras kundstock,det känns som dom glömt bort det. Ta Göran Rudling då han bytte ut min Ittokarm på 80-talet utan tjaffs,undrar hur många kunder det positiva bemötandet genererade via mig. Billigare marknadsföringsåtgärd får man leta efter. Ditt exempel,fick lazern bytt inkl 3 månaders garanti,den går sönder igen efter 4 månader......Linn vägrar stå för det pga garantin gått ut. Självklart var det ngt fabrikationsfel eller monteringsfel som orsakat detta,tror inte ens Linn tror att du orsakat det. Ändå vägrar dom stå för detta. Hur många kunder genererar det som drar öronen åt sig då det gäller Linn... Dyrare marknadsföringmiss får man leta länge efter. |
Author: | torig [ Sun Mar 26, 2017 19:05 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Lämnade in min 28 år gamla Ekos till Tonläget den 28/11 och efter att den varit på Linn-fabrik, där dom fick byta en hel del på den, så var den tillbaka i Göteborg den 13/12. Och inte behövde jag betala något i förskott. Utmärkt service, enligt mig. /mvh |
Author: | musikpolisen [ Sun Mar 26, 2017 19:29 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
torig wrote: Lämnade in min 28 år gamla Ekos till Tonläget den 28/11 och efter att den varit på Linn-fabrik, där dom fick byta en hel del på den, så var den tillbaka i Göteborg den 13/12. Och inte behövde jag betala något i förskott. Utmärkt service, enligt mig. Nu väntar man på svar om Linn kan tänka sig ersättning till mig, får jag ingen ersättning så kommer jag att bli på gränsen till galen av ilska känner jag |
Author: | torig [ Sun Mar 26, 2017 20:49 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Innan reparationen av min Ekos har jag bara behövt använda Linns service två gånger. Båda gånger via Tonläget. Första gången var när audio-kort och nätdel brann upp på min dåvarande Klimax Twin och Lingo samt Linto. Detta pga av att en elektriker kopplade fel när han flyttade/bytte elmätaren i huset. Audio-kortet och nätdelen byttes på Twinen medan jag fick en ny Lingo och Linto. Allt kostnadsfritt (täcktes av hemförsäkringen). Andra gången pga laserbyte på min dåvarande Unidisk 1.1 som jag köpt begagnad. Laserbytet gick på garantin. Vid det tillfället fick jag också under tiden låna en Unidisk 1.1 av Tonläget. Inte heller denna gången behövde jag betala något. Inte vid något tillfälle tog reparationerna längre tid än max 14 dagar. /mvh |
Author: | matss [ Sun Mar 26, 2017 23:25 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
torig wrote: Innan reparationen av min Ekos har jag bara behövt använda Linns service två gånger. Båda gånger via Tonläget. Första gången var när audio-kort och nätdel brann upp på min dåvarande Klimax Twin och Lingo samt Linto. Detta pga av att en elektriker kopplade fel när han flyttade/bytte elmätaren i huset. Audio-kortet och nätdelen byttes på Twinen medan jag fick en ny Lingo och Linto. Allt kostnadsfritt (täcktes av hemförsäkringen). mvh, mats |
Author: | musikpolisen [ Sun Mar 26, 2017 23:45 ] |
Post subject: | Re: Linn service är bedrövlig |
Jag vet från en säker källa att när Linn servar lite äldre produkter så är servicen sämre än när det gäller nyare produkter. |
Page 7 of 11 | All times are UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |