Efter att ha konstaterat att min stereohylla idag är undermåttlig och inte hittat någon jag är riktigt nöjd med bestämde jag mig för att skissa på en egen, och efter att ha läst den här tråden har man nu fått blodad tand
Planen ska bestå av stavlimmad ek/valnöt/körsbär (inte riktigt bestämt mig vilket träslag som är snyggast än) och distanserna ska göras i solida aluminium stänger.
Spanade lite på mimerhyllplanen och funderade på om jag skulle försöka göra nån form av liknande plan, med träplan + dämplim + aluminiumplåt för att se ifall det blir bra.
Hur som helst så reagerade jag på totalpriset som MRTweak nämnde ovan...Jag behöver 2m aluminiumstång, med diameter på 25 mm, och det skulle kosta mig ca 350 kr.
Ska jag göra nån form av mimerplan-liknelse skulle en aluminiumplåt, med måtten 2m x 1m x 0,5cm (minsta man fick köpa), kosta ytterliggare 1500 kr.
Var på Bauhaus och tittade på muttrar, brickor, gängstav m.m. och detta skulle inte gå på mer än ett några hundra (säg 500 kr)
Hyllplanen (ska ha 4 st á 40 cm x 60 cm) kostar totalt 800 kr.
Summa summarum:
Hylla utan aluminium-moddade hyllplan: 1650 kr + arbete
Hylla med aluminium-moddade hyllplan: 3150 kr + arbete
Detta är vad jag har räknat på och det är ju bit under de 10-15000 kr som nämndes. Säg att det dyker upp lite oförutsedda kostnader utöver det jag räknat på för 1-2000 kr...Gör ju ändå inget direkt för den totala prislappen i detta sammanhang
Tänkte bara dela med mig av detta