daniel.n wrote:
Jag tycker om att ha fodral att svepa över med blicken och välja skiva .. visserligen kan dom vara kvar även om jag lyssnar på en rippad kopia men hålla på rippa och härja vette tusan om jag skulle idas. Även om jag skulle idas så skulle det inte funka när kompisar kommer över med några skivor och man ska lira en kväll, att börja köra igång en dator och rippa .. nä.
NAIMs kommande lösning däremot med kombinerad drive och DS-funkis, förutom att jag inte vill ha surrande hårddiskar så är DET någonting som skulle kunna vara min nästa CD-spelare, men en DS kan omöjligt bli min nästa CD-spelare.
Nej att en DS aldrig kan bli din nästa CD-spelare är väl klart.
Ang. val av skiva att spela så håller jag helt med och förutsätter att det rel. snart finns vettiga GUI:n som ger ungefär samma känsla som när man sveper med blicken över skivsamlingen. En intressant sak är att man genom att sortera sivorna på olika sätt då även får en annan ordning på skivorna när man visualiserar dom.
Kompisarna kommer också ha sina skivor på HD och då är det ju en smal sak att tanka över dom på ett bärbart minne och helt enkelt kopiera in dom till din HD. Efter lyssningen tar man sedan givetvis bort dessa kopior som i annat fall blir illegala i samma sekund som polarna går ut genom dörren.
Men som sagt, det kommer säkert finnas varianter för dom som vill ha hela funktionaliteten i en burk. Det kostar lite mer och man får inte samma prestanda som om samma konstruktörer gjort en distribuerad lösning, men visst en sådan lösning är givetvis enklare ur ett användarperspektiv.