Bilder och en presentation kommer mycket snart (ska "bara" städa bort 4m överskotts K600 som ringlar runt i kabelhärvan)!
Tack!
När det gäller LP12:n har jag legat lågt. Jo, den ska få Cirkus, tänker nog skaffa ett Naim-grammofonsteg och ev köpa en gammal Linn-pickup (Arkiv B typ).
Skivspelaren känns som ett komplement till DS just nu, inte bara för att jag har 1500 vinyler och typ 10 cd:s, utan även för att skivspelaren har ett "Naim"-ljud jag gillar. Men tyvärr, en Naimat LP12:a en återvändsgränd på sikt. DS:n är framtiden för mig.
Uppsättningen av DS är högst quick'n'dirty. Styr via en pc, och delar ut musik via samma pc.
Jag har en fläskig Compaq-server (Linux Debian) i källaren där jag egentligen lagrar all media, men har inte hunnit installera en media-server på den än.
Kommer nog nöja mig med speglade SCSI systemdiskar och fortsätta att lagra data på två externa usb-diskar som "speglas" genom ett synkprogram.
Förstår egentligen inte meningen med varken dyra diskar, NAS eller hårdvara och uppsättning för raid i någon form för den här typen av data.
Det är inte direkt en produktionsmiljö med tillgänglighetskrav al'a fem nior
När det dessutom finns 2,5 Gb RAM där bara en liten del utnyttjas finns det buffertar i sådan mängd att jag bara inte kan förstå varför dyra, snabba eller prestandaraidade hårddiskar skulle behövas.
Men, men. Jag ska prova mig fram såklart!
Första uppgraderingen blir 1-2 silver IC.
God Jul till er alla förresten!
Jag har glömt att berätta hur glad jag blev när jag fann det här forumet i våras efter att jag hade köpt på mig min första anläggning.. LP12, Wakonda, LK100, K400 och Helix.
Uppgraderingarna har snurrat snabbt sedan dess
edit: glömde "geek"-noteringen att jag kör Linux
edit2: de 2,5Gb RAM:n handlar om min server, inget annat. Och tveksamheterna kring NAS och sånt, rör min situation. Förstår mycket väl enkelheten i underhåll och uppsättning med att köra NAS.