Quote:
Borde den inte vara bättre än Espek tror du? Den är väl delvis också en ersättare till Espek
Jo jag tror den borde vara bättre än Espek. Mitt inlägg var mest menat som ett skämt eftersom jag just köpt ett par Espek. Över huvudtaget så tror jag att Linn har en aktiv produktutveckling, så tillvida att man aldrig släpper nya produkter som är sämre än äldre, åtminstonde inte i ungefär samma prisklass.
Läste t.ex. tidigare idag på forumet om att någon tyckte att en Akurate Cd var ungefär lika bra som en CD12. Om man har hållit på med Linn länge så är det kanske lätt att bli lite nostalgisk och hålla äldre produkter för bättre än vad dom i själva verket är, i en direkt jämnförelse med de nya.
Jag menar, jag har ju jämnfört ett 2250 slutsteg med ett C2200 och den skillnaden är ganska stor och då är 2250 bra mycket bättre än t.ex. Lk100...
Nej, jag är mycket nyfiken på den nya Majik 140 och troligtvis så gör den väl en del med begangnat prsierna på främst Ninka. Jag är mer tveksam till om priserna på Espek påverkas i samma utrsträckning. Man kan ju tänka sig att om man köpt ett par nya Espek för ca 40 000 med fot, så förbjuder kanske stoltheten att släppa dem aldeles för billigt. Nu vet jag inte hur kapabel den nya högtalaren blir, men det kanske ändå är så att det naturliga steget för Espek ägare är att gå till Akurate 242?
mvh
C