selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed May 07, 2025 14:36

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 170 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 812 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 29, 2007 16:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jo det har ju alltid varit lite sammablandning och växelvis introduktion av nya produkter men jag tycker att man oftast har fått intycket i alla fall att Linn har haft någon sorts tanke med att viss produkt bör kunna användas med ett gäng övriga. De utvecklades ju dock rätt ordentligt under tiden tex med slim-lines.

Tex var väl Genki, Kolektor, LK85/140 och Ninkas/Katan framtagna för att få ett rätt vettigt system.

Man låg ju dock väldigt länge med efterföljaren till Kairnen vilket ju också ledde till en hel del frustration och att folk köpte surround försteg eller gick över till Bonnec.

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 29, 2007 18:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Quote:
Borde den inte vara bättre än Espek tror du? Den är väl delvis också en ersättare till Espek
Jo jag tror den borde vara bättre än Espek. Mitt inlägg var mest menat som ett skämt eftersom jag just köpt ett par Espek. Över huvudtaget så tror jag att Linn har en aktiv produktutveckling, så tillvida att man aldrig släpper nya produkter som är sämre än äldre, åtminstonde inte i ungefär samma prisklass.

Läste t.ex. tidigare idag på forumet om att någon tyckte att en Akurate Cd var ungefär lika bra som en CD12. Om man har hållit på med Linn länge så är det kanske lätt att bli lite nostalgisk och hålla äldre produkter för bättre än vad dom i själva verket är, i en direkt jämnförelse med de nya.

Jag menar, jag har ju jämnfört ett 2250 slutsteg med ett C2200 och den skillnaden är ganska stor och då är 2250 bra mycket bättre än t.ex. Lk100...

Nej, jag är mycket nyfiken på den nya Majik 140 och troligtvis så gör den väl en del med begangnat prsierna på främst Ninka. Jag är mer tveksam till om priserna på Espek påverkas i samma utrsträckning. Man kan ju tänka sig att om man köpt ett par nya Espek för ca 40 000 med fot, så förbjuder kanske stoltheten att släppa dem aldeles för billigt. Nu vet jag inte hur kapabel den nya högtalaren blir, men det kanske ändå är så att det naturliga steget för Espek ägare är att gå till Akurate 242?

mvh
C

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 29, 2007 18:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Christian wrote:
Quote:
Borde den inte vara bättre än Espek tror du? Den är väl delvis också en ersättare till Espek
Jo jag tror den borde vara bättre än Espek. Mitt inlägg var mest menat som ett skämt eftersom jag just köpt ett par Espek. Över huvudtaget så tror jag att Linn har en aktiv produktutveckling, så tillvida att man aldrig släpper nya produkter som är sämre än äldre, åtminstonde inte i ungefär samma prisklass.

Läste t.ex. tidigare idag på forumet om att någon tyckte att en Akurate Cd var ungefär lika bra som en CD12. Om man har hållit på med Linn länge så är det kanske lätt att bli lite nostalgisk och hålla äldre produkter för bättre än vad dom i själva verket är, i en direkt jämnförelse med de nya.

Jag menar, jag har ju jämnfört ett 2250 slutsteg med ett C2200 och den skillnaden är ganska stor och då är 2250 bra mycket bättre än t.ex. Lk100...

Nej, jag är mycket nyfiken på den nya Majik 140 och troligtvis så gör den väl en del med begangnat prsierna på främst Ninka. Jag är mer tveksam till om priserna på Espek påverkas i samma utrsträckning. Man kan ju tänka sig att om man köpt ett par nya Espek för ca 40 000 med fot, så förbjuder kanske stoltheten att släppa dem aldeles för billigt. Nu vet jag inte hur kapabel den nya högtalaren blir, men det kanske ändå är så att det naturliga steget för Espek ägare är att gå till Akurate 242?

mvh
C
Precis tror att Espek ägare hellre suktar efter Akurate 242 och inte kommer att byta till Majik 140 i så stor utsträckning.

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 29, 2007 19:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag tror att många Espekägare får bita i det söt-sura äpplet!
Prisskillnaden mellan Majik140 och Artikulate242 är våldsamma 67000kr, fot icke inräknad.
När kommer förresten Majik 110 8)

mvh
Steffe

LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 08:47 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

http://www.linn.co.uk/majikoffer

Erbjudande om man köper Majik CD, nya Majik-I och ett par Katan med stativ. 47000kr om man räknar om direkt från 3500 pund.

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 12:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Man skall ju inte vara negativ...
Men, man undrar ju vilka marginaler de har egentligen!
Det är ju ingen liten rabatt!
I somras delades det ut gratisfilter och 10% rabatt på stora delar av sortimentet.
Just nu: 25% på SC och C5100.
Visst är det bra för de som köper rabatterat.
Men, sänk priset istället!
Om man köper en fullprispryl nu så vet man ju i princip att den är överprissatt.
Tror de att kunderna är korkade?

LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 12:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tror ni inte att erbjudandet är en indikation på att Katan också är på väg bort från sortimentet?

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 13:01 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

henriklh wrote:
Tror ni inte att erbjudandet är en indikation på att Katan också är på väg bort från sortimentet?
Kanske, men det kan också vara så att de vill paketera ihop ett litet nätt system och då passar Katan bra in. Bara en tanke :roll:

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 15:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

linnist wrote:
henriklh wrote:
Kanske, men det kan också vara så att de vill paketera ihop ett litet nätt system och då passar Katan bra in. Bara en tanke :roll:
Både och skulle jag tro

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 16:34 
Site Admin
Site Admin

Tycker det var ett bra uppslag till egen tråd det här med paketpriser. Tror det finns många infallsvinklar på det...

LÄNK

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 18:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Självklart, det lär nog komma en Majik-stativare förr eller senare
(och en center dessutom)...

Det är nog inte någon högoddsare. :D

/M

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 06, 2007 19:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Så nu har man lyssnat på Majik I och prisvärd är bara förnamnet. Övrig utrustning var Majik CD och Katan dvs det superbilliga paketet. Det lät väldigt bra och svängde skönt. Lyssnade bara som hastigast tillsammans med min son och vi gjorde inga jämförelser. Det här borde bli en storsäljare. För er som gillar musik åk till närmsta LInn-handlare och beställ ett paket direkt innan det tar slut!!!!!! :wink:

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 06, 2007 19:38 
Site Admin
Site Admin

Så den har dykt upp i Luleå nu alltså? Spännande!! Gissar att den är närmare Majik Kontrol + 2100 än Classik med tanke på hur imponerad du verkar.

Sas något om när Majik 140 skulle dyka in hos dem?

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 06, 2007 19:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sony wrote:
Så den har dykt upp i Luleå nu alltså? Spännande!! Sas något om när Majik 140 skulle dyka in hos dem?

:oops: glömde att fråga. Till mitt försvar ska jag väl säga att jag mentalt försöker låta bli att tänka på Majik 140 eftersom det här :twisted: :twisted: forumet har fått mig att fundera på Akurate CD och ett lämpligt försteg :wink:

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 06, 2007 19:47 
Site Admin
Site Admin

Lär väl märkas på forumet när den dyker upp ändå... Och kanske lika bra att jag inte vet för mycket om den :wink:

Post new topic  Reply to topic  [ 170 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 812 Next

All times are UTC+02:00