Bill50x wrote:
Alltid kul att röra om lite i grytan 
Och visst, kör man tune-dem så är oftast Linn på topp. Men tune-dem är inte den enda parametern för mig. Jag vill vara nöjd i övrigt också.
Visst, men då handlar det snarare om dina egna preferenser snarare än andras eventuella trångsynthet.
Quote:
Jo, jag tjatar om Sheraton. Men det lät faktiskt illa. Carlsson OA-58 med billig elektronik (systempris under 15.000:-) lät trevligare och bättre.
Ja, Sheraton var ingen höjdare alls. Varken ljudet i största allmänhet eller för den delen musikvalet i synnerhet

Själv var jag inte så imponerad av Carlsson-rummet, visst lät det hyfsat men många andra av de mindre rummen lät det roligare i. Bäst på den mässan tyckte jag nog systemet Audionet + JMLab var. Även där var det den där känslan att det lät "bra" men att det saknades något.
Jag tycker inte att Linn per automatik är "the holy grail of hifi", som du säger så är det uppenbarligen inga problem med att få riktigt dyra Linn-prylar att låta riktigt dåligt, men när allt stämmer känns det för min del som att det bara låter...rätt. Den känslan har jag hittills inte fått i samma magnitud av andra system. Därmed inte sagt att de inte existerar alls, men om Linn är hyfsat konsekventa med att göra apparater som presterar ett sånt ljud som jag gillar, och dessutom till ett pris som jag kan tycka att det är värt (faktiskt!

), då är det inte så svårt att välja för min egen del.
Om folk har tips om andra komponenter som ger samma rätta känsla är ju självklart alla tips välkomna, jag tror faktiskt inte att alla på forumet är så dogmatiska som vissa vill få det att framstå. Jag dristar mig att påstå att de flesta snarare är ute efter just den där rätta känslan. Linnomanens halvtokiga jakt efter SIBAs bästa mikrostereo i tune-dem är ett exempel på det, tycker jag.