selleri.de
https://www.selleri.de/

Linn service är bedrövlig
https://www.selleri.de/viewtopic.php?t=11274
Page 6 of 11

Author:  sportbilsentusiasten [ Mon Mar 06, 2017 19:50 ]
Post subject:  Re: Linn service är bedrövlig

Med tanke på vad haraldur skrev, ska du nog be din handlare att öppna o kolla arbetet (medan du ser på)

Author:  musikpolisen [ Sat Mar 11, 2017 14:26 ]
Post subject:  Re: Linn service är bedrövlig

Har nu haft borta cdspelaren på service i 2 månader och 6dagar Linn påstår att dom skickade den i måndags men de sa dom för två veckor sedan ochså. Det är bara att gråta en skvätt åt elendet.

Author:  sportbilsentusiasten [ Sat Mar 11, 2017 16:17 ]
Post subject:  Re: Linn service är bedrövlig

musikpolisen wrote:
Har nu haft borta cdspelaren på service i 2 månader och 6dagar Linn påstår att dom skickade den i måndags men de sa dom för två veckor sedan ochså. Det är bara att gråta en skvätt åt elendet.
Bra då dyker det upp två stycken :D (sorry)

Author:  musikpolisen [ Sat Mar 11, 2017 16:22 ]
Post subject:  Re: Linn service är bedrövlig

Så är det nog tänkte inte på det :lol:

Author:  Foundation First [ Sun Mar 12, 2017 14:25 ]
Post subject:  Re: Linn service är bedrövlig

OBS VIKTIGT.

Fick reda på i slutet av veckan att Linn för en månad sedan slutat tillhandahålla Linns Ninkadiskant.

Ni som vill vara framtidssäkra bör försöka få tag på ngr att ha i reserv,Pekka71 blev upprörd å Keltikägares vägnar som har Ninkadiskanten i sina Keltikar och samtidigt köpt Exaktboxen.

Detta kan Pekka förhoppningsvis utveckla mer här,han har mer koll på det än jag.

Author:  pekka71 [ Sun Mar 12, 2017 15:03 ]
Post subject:  Re: Linn service är bedrövlig

Ja som vanligt med Linn, de håller lager 10 år (ninka)
Vad som är än värre är att Linn verkar skrämma sina underleverantörer som t.e.x hiquphone från att sälja diskanter med Linn spec till ex isobarik efter att Linn själv slutat lagerhållning av reservelement

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Author:  Foundation First [ Sun Mar 12, 2017 15:12 ]
Post subject:  Re: Linn service är bedrövlig

pekka71 wrote:
Ja som vanligt med Linn, de håller lager 10 år (ninka)
Vad som är än värre är att Linn verkar skrämma sina underleverantörer som t.e.x hiquphone från att sälja diskanter med Linn spec till ex isobarik efter att Linn själv slutat lagerhållning av reservelement

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Dels detta,det är skamligt,men du hade ju också ngn tanke Exaktbox/Ninkadiskant till Keltik om jag inte missuppfattade dig.

Author:  Maffe [ Sun Mar 12, 2017 15:17 ]
Post subject:  Re: Linn service är bedrövlig

pekka71 wrote:
Ja som vanligt med Linn, de håller lager 10 år (ninka)
Vad som är än värre är att Linn verkar skrämma sina underleverantörer som t.e.x hiquphone från att sälja diskanter med Linn spec till ex isobarik efter att Linn själv slutat lagerhållning av reservelement

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Kan det vara så att exv hiquphone slutat tillverka/leverera till Linn och inte tvärt om?
Med tanke på Linns drive med att sälja exaktboxar till äldre modeller av högtalare så upplever jag detta som kontraproduktivt.
Finns det mer under ytan än vad som det ges sken av?

Author:  pekka71 [ Sun Mar 12, 2017 16:27 ]
Post subject:  Re: Linn service är bedrövlig

Läs på hiquphone hemsida, mellan raderna kan han leverera diskanter men är bunden av något gammalt avtal vilket gör att man inte kan göra det officelt

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Author:  pekka71 [ Sun Mar 12, 2017 16:31 ]
Post subject:  Re: Linn service är bedrövlig

Hiquphone kunde inte leverera diskanter i den omfattning Linn behövde, därav bytte man leverantör

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Author:  pekka71 [ Sun Mar 12, 2017 16:36 ]
Post subject:  Re: Linn service är bedrövlig

Vidare när man frågar om komponenter till isobarik filter hos Falcon acoustic, vilket man tidigare haft hela filter färdig vill de inte svara på vad man behöver utan grejerna finns men måste själv leta rätt på det man behöver, vad det beror på vet jag inte, men får känslan att Linn har varit och påverkat



Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Author:  Maffe [ Sun Mar 12, 2017 17:09 ]
Post subject:  Re: Linn service är bedrövlig

pekka71 wrote:
Hiquphone kunde inte leverera diskanter i den omfattning Linn behövde, därav bytte man leverantör
pekka71 wrote:
<snip> vad det beror på vet jag inte, men får känslan att Linn har varit och påverkat<snip>
Kan ju vara så att det finns två sidor även på detta mynt, Linn tiger och deras exleverantörer säger sin version av sanningen och vi står där och tycker Linn beter sig dåligt mot kund.
Vad orsaken än är så är det trist att det blir väldigt svårt att fixa reservdelar!

Author:  musikpolisen [ Sun Mar 12, 2017 18:10 ]
Post subject:  Re: Linn service är bedrövlig

Maffe wrote:
pekka71 wrote:
Hiquphone kunde inte leverera diskanter i den omfattning Linn behövde, därav bytte man leverantör
pekka71 wrote:
<snip> vad det beror på vet jag inte, men får känslan att Linn har varit och påverkat<snip>
Kan ju vara så att det finns två sidor även på detta mynt, Linn tiger och deras exleverantörer säger sin version av sanningen och vi står där och tycker Linn beter sig dåligt mot kund.
Vad orsaken än är så är det trist att det blir väldigt svårt att fixa reservdelar!
Det myntet med två sidor på tror jag inte så mycket på. Det är väl ändå Linn som har skyldigheten att skapa förutsättningar för kunden att komma åt reservdelar till dom produkter som Linn sålt för dyra pengar. Jag blir mer och mer irriterad på Linn.

Author:  pekka71 [ Sun Mar 12, 2017 20:42 ]
Post subject:  Re: Linn service är bedrövlig

Ok, detta bör inte skrivas på forum, men tar man kontakt med hiquphone så får man rätt diskanter, men han vill absolut inte skylta med det offentligt och är tydlig med att han kan leverera rätt diskant men vill inte trycka ditt Linn logan på den
Läser man mellan raderna så vill inte Linn att han ska sälja element
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Author:  fredrik [ Sun Mar 12, 2017 20:49 ]
Post subject:  Re: Linn service är bedrövlig

pekka71 wrote:
Ok, detta bör inte skrivas på forum, men tar man kontakt med hiquphone så får man rätt diskanter, men han vill absolut inte skylta med det offentligt och är tydlig med att han kan leverera rätt diskant men vill inte trycka ditt Linn logan på den
Läser man mellan raderna så vill inte Linn att han ska sälja element
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Hej Pekka, det går utmärkt att dela information på selleri!
För att hjälpa andra i samma situation kanske du kan förtydliga till vilka högtalare hiquphone kan leverera diskanter och vilka modeller du avser?
Inte kan det väl vara Ninkadiskanter du menar?

Sedan är det väl inte konstigt om Linn har ensamrätt på modellbeteckning eller logotypen. Det spelar väl ingen roll i sammanhanget.

Page 6 of 11 All times are UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/