selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 03:39

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 142 43 44 45 4657 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 06, 2008 22:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Senaste vinylpacken:

Leather Nun - Force of habit
Ben E Kind & The Drifters - Best of
Paul Simon - There Goes Rhymin´ Simon
Simon and Garfunkel - Bridge over troubled water
Deep Purple - Made in japan
Bruce Springsteen - Greetings from Asbury Park
Nationalteatern - Livet är en fest
Neneh Cherry - Raw like sushi
Prince & the Revolution - Around the world in a day
Janis Joplin - Pearl
Duke Ellington & orchestra - In a mellotone
Duke Ellington, Fletcher Henderson, Artie Shaw and their orchestras
Duke Ellington & his orchestra - At his very best
Louis Armstrong - Greatest hits
Fats Waller - Ain't misbehavin'
Count Basie and his orchestra - Sugar hill shuffle
Frank Sinatra with Count Basie
Hair - original soundtrack
Ella Fitzgerald

allt för den runda nätta summan av 200 pix. Mumma! Nu ska det njuuuutas!!! :D (Ber om överseende att jag inte kommer med några omdömen etc än så länge, men jag kände bara att jag måste få gotta mig lite!! :) )

Post subject:
PostPosted: Fri Aug 29, 2008 22:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

LP från Hot Stuff

1) Erykah Badu: Baduizm
2) Amy Winehouse: Back to black
3) Neil Young: After the goldrush
4) Elvis Costello: Momofuku

1= fantastisk laidback soul och flera varv bättre än den senare worldwide underground som jag har sen tidigare. Bör tandemspelas med D´Angelo Voodo
2= fantastisk blandning av stilar i mkt engelsk tradition med en svart bas
3= Neil Young...
4) Kul tyckte jag, kändes som en riktigt klassisk Costello platta

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 02, 2008 00:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

snubblade över "fleetfoxes" platta på vinyl idag och kunde inte låta bli
sneglat efter den sen TV-programmet om Seattle musik
Fantastisk skiva med befriande ohipp (eller tvärtom, men jag har missat det?) stämsång
inte minst fantastiskt är att man till priset av en vinyl får; en vinyl fullängdare, en ep, en kod att gratis ladda ned hela albumet på mp3
det är det som kallas mervärde... ngt som CD alltid saknat

Post subject: Re: Senaste inköpen
PostPosted: Sun Sep 14, 2008 19:19 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Senaste inköpen för mej är :

01. Metallica - Death Magnetic
Mycket bra platta. Man kan säga att dom hoppat över det mesta dom gjort efter ...And Justice For All och tagit upp efter den.
Har även köpt den på vinyl som 5 lps i 180 gram och 45RPM och sen köpte jag Death In A Coffin med. Den innehåller plattan, en cd med demos på alla låtarna, en DVD med rehearsals, en flagga, en tshirt å lite mer smått och gott.

02. Backyard Babies - Backyard Babies
En av deras bästa plattor. Gillar man skitig ösrock så är denna gjuten.

03. Motörhead - Motorizer
Inte så mycket att säga om denna, kanske inte bland deras bästa men en helt ok platta.

04. Death Angel - The Ultra-Violence
Första plattan från 1987 och är inte deras bästa men helt klart värt ett köp. Om man gillar Thrash Metal bör denna finnas i samlingen.

PostPosted: Sun Sep 14, 2008 19:33 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Gick förbi Myrorna på Vågmästarplatsen igår förmiddag, och där förkunnades det 50% på hela sortimentet. Så jag försvann in för att ta en titt i vinylbackarna...

Izabella - Iza (Izabella Scoruppcos första album alltså)
Lars-Erik Larsson - Pastoralsvit
Griegs greatest hits
NCC Bygg Band :D :D :D
Phil Collins - Face Value

NCC-skivan var mest på ploj, men var riktigt trevlig. Och vad fick jag betala för detta paket av kvalitetsmusik? Jo, hela 25:-

/Martin

PostPosted: Mon Sep 29, 2008 11:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Okkervil River, Stage Names :: Ett mina bättre köp i år. Som en kombination av Lou Reed och Pink Floyd på en mindre klubbspelning...

Looptroop Rockers, Good Things :: En annan bland årets höjdare. Betydlgt mer Reggae än vad jag trott.

PostPosted: Thu Oct 09, 2008 20:48 
Site Admin
Site Admin

Jonas Knutsson & Johan Norberg - Skaren: Norrland III
Image

Är enormt förtjust i alla tre Norrland-skivor som kommit hittills. Samma koncept som Esbjörn Svenssons & Nisse Landgrens Swedish Folk Modern - ta folklåtar som bas och för in lite jazzelement i dem. Johan Norberg spelar gitarr (och kantelele i några låtar, väldigt coolt) och Jonas Knutsson spelar saxofon. Till denna tredje skiva har de tagit hjälp av basisten Eva Kruse och sånggruppen Kraja. Underbart rogivande musik! Rekommenderas varmt till de som gillade Swedish Folk Modern!

(...och ni som gillar Esbjörn Svensson men inte lyssnat på Swedish Folk Modern och uppföljaren Layers of Light, gör det :) )

PostPosted: Thu Oct 16, 2008 10:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Image
Jenny Lewis "Acid Tongue"

GRYM platta med Jenny Lewis!!! Detta är hennes andra soloplatta, som trots en blandning av rock, country, pop och soul, håller en mycket jämn och hög nivå. Upptempolåtarna, tex "The Next Messiah", svänger GRYMT!

Image
Mr. Scruff "Ninja Tuna"

Mitt första köp av en icke-fysisk skiva. Laddades ner i WAV-format för £8.00 här: http://www.ninjatune.net/ninja/release.php?id=1448. En funkig platta med härligt släpiga beats, där Andy Carthy (Mr. Scruff) kanske inte kommer med något nytt, men å andra sidan levererar han på varje spår. Favoritspår just nu är "Music Takes Me Up" med Alice Russell på sång.

Image
Thievery Corporation "Radio Retaliation"

Washington-duon Rob Garza och Eric Hiltons senaste platta är helt klart deras bästa. Om nu detta beror på att de helt plötsligt gått och blivit politiska aktivister (Angriper Bush, kriget mot terrorismen, kapitalismen etc etc) eller inte är oklart, men genom att blanda in arabiska, afrikanska, indiska och brasilianska influenser i sin dub/elektronika, får de här till en skön platta som får en att längta till Puro Beach Mallorca, Kallbadhuset Visby eller andra sköna sommarhäng! Det kan ju behövas i höstrusket...

PostPosted: Fri Oct 17, 2008 18:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Äntligen köpte Mettalicas, Master of Puppets på vinyl, detta var en nyutgåva. För mig är det när de var som bäst. Minnen när jag lyssna på denna skiva på kassett, det va ju så himla tungt, på gränsen vad jag gilla då.

AC/DC senaste platta heter Black Ice och lyssna på den via mp3 och kände att den höll så vi får se vad den nyinköpta vinylen ger mig.

En av mina gamla favoriter är Yngwie Malmsteen som egentligen bara har blivit sämre med några plattors undantag. Vet inte varför jag ger han en chans till. Intressanta med denna platta är att den är utgiven på hans egna skivbolag.

PostPosted: Wed Oct 29, 2008 23:59 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Från min snik-DS (SB3) strömmar för tillfället progressiv dödsmetall i form av franska Gojira - The Way of All Flesh, med helt fantastiska "A Sight to Behold":
http://www.youtube.com/watch?v=rXfdRLPA9is
:twisted:

PostPosted: Thu Oct 30, 2008 12:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Amanda Jensen "Killing my Darlings" samt Sade "Lovers Rock". Har inte haft dom så länge men Sade var en klar besvikelse. Saken är den att jag hade en DVD med henne som hette just Lovers Rock och jag trodde i min enfald att CD var samma musik. Men så var fallet inte alls. Så här i efterhand kan man ju var efterklok och resonera att jag borde kollat låtlistan på CD. Nu blev det inte så.

Däremot tror jag att Amande Jenssens CD kommer att gå varm här. Det lilla jag har spelat den så har jag gillat den. Till saken hör att jag bor i Malmö och att en musikrecensent i Sydsvenskan gav skivan mkt bra kritik så det var nästan bara därför jag köpte den. Har visserligen hört en del av låtarna på P 3 och dom verkar vara bra.

PostPosted: Thu Oct 30, 2008 21:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Pediatrik wrote:
Image
Jenny Lewis "Acid Tongue"

GRYM platta med Jenny Lewis!!! Detta är hennes andra soloplatta, som trots en blandning av rock, country, pop och soul, håller en mycket jämn och hög nivå. Upptempolåtarna, tex "The Next Messiah", svänger GRYMT!
"Music Takes Me Up" med Alice Russell på sång.
Kan bara hålla med dig! Tänk om Costello kunde sjunga som på "Carpetbaggers" på sina egna plattor. "Pretty Bird" är också helt otrolig.

Björn

PostPosted: Thu Oct 30, 2008 22:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Peter 18 wrote:
Däremot tror jag att Amande Jenssens CD kommer att gå varm här. Det lilla jag har spelat den så har jag gillat den. Till saken hör att jag bor i Malmö och att en musikrecensent i Sydsvenskan gav skivan mkt bra kritik så det var nästan bara därför jag köpte den. Har visserligen hört en del av låtarna på P 3 och dom verkar vara bra.
Eftersom min flickväns syster har köpt denna platta har jag nödgats lyssna på den. Ur min synvinkel är titeln (Killing my darlings) mycket målande, beskriver precis hur hon sänker den ena efter den andra av sina favoritlåtar...

/ B

PostPosted: Sat Nov 08, 2008 13:47 
Site Admin
Site Admin

Senaste tidens skörd...blev en bunt CCM-aktig musik från secondspin, brukar alltid bli tokbilligt :)

Bethany Dillon - Bethany Dillon
Image

Bethany Dillon - Imagination
Bethany Dillon - Waking Up

Första, självbetitlade, plattan släppte hon när hon var 15 år, vilket är svårt att tro när man hör den. Tjejen kan verkligen sjunga.

Jennifer Knapp - Kansas
Caedmon's Call - Caedmon's Call

PostPosted: Sat Nov 08, 2008 14:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bob Dylan - Tell Tale Signs: The Bootleg Series, dubbel-CD. Gillar Dylan bara mer och mer för varje år som går. Oj, vad bra detta är!
Hold Steady - Stay Positive. Inget för Hifi-nissar men rock med en s a s ursprunglig kvalitet. Kommer mer och mer.
Drive-by Truckers - Brighter than creation's dark. En blandning av sydstatsrock och country kan man säga. Mycket bra skiva! Kolla in dom.
Elton John - Captain & the kid. Köpte den för den var billig. Jag var ett fan på 70-talet. Det är är väl inte som då men faktiskt bra.

Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 142 43 44 45 4657 Next

All times are UTC+02:00