Roland wrote:
ulfbnilsson wrote:
Roland wrote:
Alla prylar. RIIA presenteras nu till helgen.
Jag fattade inte riktigt vad du menar med "alla prylar".
Med alla prylar menar jag Linns alla källor från CD/LP12 till Mimik.
Du fick det att låta som att Exotik kommer att bli en onödig produkt i Linns sortiment i och med lanseringen av ett nytt billigare försteg. Jag tolkade dig som att man inte kan matcha Exotik med någon övrig produkt. Jag resonerar inte på så sätt att om man har köpt ett försteg för 26500:- så måste man köpa en källa i samma prisklass. Tycker Uni 1.1 är en perfekt källa till Exotik för att lyssna på musik med.
Förresten, om nya försteget ersätter Kolektor/Kairn blir hoppet upp till Kinos för 68000:- tämligen stort? Nej, det känns inte rätt. Exotik behövs.
Edit: Ändrade men till med
Jag tror ärligt talat inte att Linn hade Mimik i åtanke när man släppte Exotik, men man kan ju aldrig veta.
Jo nog kan en unidisk 1.1 vara en perfekt källa för en Exotik, men en Exotik är nog inte en perfekt partner för en 1.1. Om jag hade en multispelare som 1.1 skulle jag nog vilja ha ett bättre multikanalsförsteg för att kunna suga ur mer ur min 1.1. Min erfarenhet är att försteget kan lyfta en anläggning rätt så rejält. Exotik är ju ett väldigt fint försteg, inget snack om den saker, men för att matcha en av världens bästa cd/dvd-spelare krävs det kanske ännu mer?
Vad jag var ute efter är dock mest att kan det vara så att Linn har något annat i åtanke, kanske lite längre fram, som kan komma att bli partnern till Exotik?