selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 08:42

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 711 Next
Author Message
PostPosted: Sat Mar 04, 2017 16:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Jag blir nyfiken på hur det står till med Naims lönsamhet, med tanke på deras -i jämförelse med Linn- rätt annorlunda servicepolicies, recap-service etc. Nån som vet?

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Sat Mar 04, 2017 16:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Bill50x wrote:
Om Linn gör rätt eller fel när det handlar om att serva sina gamla grejor syns tydligt i slutet av balansräkningen. Är det röda eller svarta siffror?
Det enda som gäller är kundtillfredställelse. DET ska man mäta.
Om man inte tar hand om befintliga kunder kommer de inte köpa fler nya produkter.
Och det påverkar balansräkningen i framtiden.
Bill50x wrote:
Trots allt kanske det känns bättre för en kund att gratis kunna tanka hem nya uppdateringar från Linns hemsida än att släpa sin låda till den lokala handlaren för att få den uppgraderad för en kostnad av en månadslön?
Att gratis få pgm-vara som gör att prestanda varierar lite hur som helst är BARA negativt.
Jag skulle lätt kunna betala för att erhålla ökad musikalitet.


Top
   
PostPosted: Sat Mar 04, 2017 17:05 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2011 10:49
Posts: 248
sportbilsentusiasten wrote:
Bill50x wrote:
Trots allt kanske det känns bättre för en kund att gratis kunna tanka hem nya uppdateringar från Linns hemsida än att släpa sin låda till den lokala handlaren för att få den uppgraderad för en kostnad av en månadslön?
Att gratis få pgm-vara som gör att prestanda varierar lite hur som helst är BARA negativt.
Jag skulle lätt kunna betala för att erhålla ökad musikalitet.
Gratis är ju sällan något är, vid någon tidpunkt betalar ju någon eller flera för det som är "gratis".

Jag har en önskan att uppdateringar på mjukvaran ska vara så pass testad att den inte bara fixar buggar utan även prestera lika bra eller ännu bättre musikaliskt och ljudmässigt.
Har inte ork eller lust att behöva jämföra olika versioner mot varandra och se till att jag har dessa versioner sparade.


Top
   
PostPosted: Sat Mar 04, 2017 17:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Maffe wrote:
Gratis är ju sällan något är, vid någon tidpunkt betalar ju någon eller flera för det som är "gratis".
Ja vid inköpet, men idag är det närmast självmord att inte erbjuda det gratis.
Det ligger även i leverantörens intresse att alla sålda enheter uppdaterade till senaste version.

Dock, en uppgradering avseende musikalisk prestanda skulle jag köpa då det är produktens hela syfte!
Skulle dock inte betala för fler funktioner.


Top
   
PostPosted: Sat Mar 04, 2017 17:36 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2011 10:49
Posts: 248
sportbilsentusiasten wrote:
Maffe wrote:
Gratis är ju sällan något är, vid någon tidpunkt betalar ju någon eller flera för det som är "gratis".
Ja vid inköpet, men idag är det närmast självmord att inte erbjuda det gratis.
Det ligger även i leverantörens intresse att alla sålda enheter uppdaterade till senaste version.

Dock, en uppgradering avseende musikalisk prestanda skulle jag köpa då det är produktens hela syfte!
Skulle dock inte betala för fler funktioner.
Ja, exakt ( ingen ironi)!
Kunden betalar för det vid köpet, men kanske skulle det kunna tydliggöras vad som ingår och hur länge?
Möjlighet att köpa till "life time upgrades" annars ingår typ 3 år, efter det får kunden köpa uppgraderingar?
Alternativet är ju att göra som apple att sluta stödja äldre modeller i nyare OS efter en viss tid för att tvinga kunden att köpa en nyare produkt för att få tillgång till senaste funktionerna/prestandan i mjukvaran.


Top
   
PostPosted: Sat Mar 04, 2017 21:49 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Ett problem,, om man säljer high end prylar så förväntar man sig att det är en långsiktig investering! Att hifi som kostat 100.000 tals kronor inte längre går att serva på den nivån som man som konsument förväntar sig, är ett problem!

Förmodligen, som berörts, så är själva designen ett problem, men när man säljer så måste man även sälja trygghet....

Flum flum, och skål!

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
PostPosted: Sun Mar 05, 2017 21:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
Tycker att det känns bra att man någon gång i detta forum kan komma med lite kritik när det gäller Linn (som att svära i kyrkan) .Det kan sannerligen behövas, mailade Linn i veckan och frågade vart min cdspelare som jag skickade till Skottland den 6:e januari!!!!!! tagit vägen. Passade samtidigt på att beklaga mig över deras långsamma service (långvården). Det vart nog för mycket för hybrisföretaget har med andra ord inte fått något svar.


Top
   
PostPosted: Mon Mar 06, 2017 10:42 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
Har precis skickat iväg ett nytt mail till Linn. Inget svar på mitt förra mail har jag fått. Jag känner att jag kokar av ilska över den skitservice jag fått från dom. Jag skall fan imej ha igen en del av dom 5500kr jag betalat för den så kallade servicen


Top
   
PostPosted: Mon Mar 06, 2017 11:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Jag eldade upp mig jag med i natt när jag kikade i två slutsteg som varit in hos Linn. Pinsamt slarvgjort!

Förevigade det hela innan jag städade upp i lådorna. Det positiva är att det spelar sinnessjukt bra om dem efter lite lock och pock :)

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Mon Mar 06, 2017 12:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
haraldur wrote:
Jag eldade upp mig jag med i natt när jag kikade i två slutsteg som varit in hos Linn. Pinsamt slarvgjort!

Förevigade det hela innan jag städade upp i lådorna. Det positiva är att det spelar sinnessjukt bra om dem efter lite lock och pock :)
Vad hade de gjort och vilka produkter var det?
Har du bilder vore det intressant.


Top
   
PostPosted: Mon Mar 06, 2017 12:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
musikpolisen wrote:
Har precis skickat iväg ett nytt mail till Linn. Inget svar på mitt förra mail har jag fått. Jag känner att jag kokar av ilska över den skitservice jag fått från dom. Jag skall fan imej ha igen en del av dom 5500kr jag betalat för den så kallade servicen
Ring dom istället.
Tror det går fortare då att få svar.
Ev så har paketet kommit bort på posten.


Top
   
PostPosted: Mon Mar 06, 2017 13:26 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Reparationer av produkter går väl oftast via en återförsäljare? För besked är det väl i de fallen bäst att vända sig till återförsäljaren för att få reda på status.


Top
   
PostPosted: Mon Mar 06, 2017 13:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
per wrote:
Reparationer av produkter går väl oftast via en återförsäljare? För besked är det väl i de fallen bäst att vända sig till återförsäljaren för att få reda på status.
Så är det men skickar jag ett mail till Linn så är minikravet att dom åtminstone ger någon typ av svar


Top
   
PostPosted: Mon Mar 06, 2017 13:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 766
Location: Göteborg
musikpolisen wrote:
per wrote:
Reparationer av produkter går väl oftast via en återförsäljare? För besked är det väl i de fallen bäst att vända sig till återförsäljaren för att få reda på status.
Så är det men skickar jag ett mail till Linn så är minikravet att dom åtminstone ger någon typ av svar
Medhåll!! Men är spelaren inlämnad via en återförsäljare så registreras ju ärendet på denne. Har du frågat vad återförsäljaren vidtagit för några åtgärder, dvs kontaktat Linn och vilka svar denne fått av dom?

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
PostPosted: Mon Mar 06, 2017 14:14 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
torig wrote:
musikpolisen wrote:
per wrote:
Reparationer av produkter går väl oftast via en återförsäljare? För besked är det väl i de fallen bäst att vända sig till återförsäljaren för att få reda på status.
Så är det men skickar jag ett mail till Linn så är minikravet att dom åtminstone ger någon typ av svar
Medhåll!! Men är spelaren inlämnad via en återförsäljare så registreras ju ärendet på denne. Har du frågat vad återförsäljaren vidtagit för några åtgärder, dvs kontaktat Linn och vilka svar denne fått av dom?

/mvh
Jag har pratat med min Linnhandlare och spelaren är på gång från Skottland han var förövrigt ochså helt överens med mig gällande mina synpunkter på Linn. Han sa ochså att servicen på äldre produkter är sämre än när det gäller nya produkter som krånglar. Så ni vet vad som väntar ni med svindyra nya Linngrejer. En femton år gammal bil kan man serva men frågan är, kommer man att kunna göra det på ett vettigt sätt när det gäller Linnprylar som har 15 år på nacken i framtiden när man inte kan göra det idag.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 711 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited