equi2 wrote:
Blev själv väldigt nyfiken. Fast är ju en hel del slantar innan den är "fullmatad"... och mer realistiskt sett så krävs det väl ÄNDÅ ganska mycket innan man kommer upp i en "bra" LP12?
Trampolin & Circus är två uppgraderingar som jag förstår är närmast ett måste? Nån som kan slänga ur sig lite vettiga kommentarer som gör att jag kanske nappar eller håller mig undan?
Alltså, man måste ju börja med ett verk att bygga på. Och då är 6 lök rätt vettigt tycker jag. Att den är gammal spelar inte såååå stor roll. Det enda kan vara att corner-bracing-uppgraderingen kanske inte går att göra, men det är väl inte hela världen. En gammal 12:a går väl i princip att uppgradera till samma standard som en ny toppspec. Byter du ut innanmätet mot en Cirkus får du en hel del "nytt" i den. Den uppgraderingen är ju gjuten. (Man kan väl byta ut det mesta inuti egentligen om man anser att det behövs, jag bytte t.ex. min motor från 1977 för ett år sedan, och det kostade 1000:-)
Trampolin skall man väl egentligen skaffa bara om man har ett
väldigt stumt underlag? Annars är arm, nål och strömförsörjning viktigare.
Så 6 för 12:an, 6 för Cirkus, 3 för en Adikt, 3-4 för en gammal Akito-arm?
Blir en 18-20 totalt, men det fina är ju att man tar en bit i taget, njuter ett tag, uppgraderar en bit, njuter osv. Så så himla svettigt blir det ju inte.
P.s Jag är opartisk...