selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 22:40

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 610 Next
Author Message
PostPosted: Mon Mar 07, 2011 23:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Alternativ ett med ADS är klart bättre. Gå på det, om du har möjlighet.

PostPosted: Tue Mar 08, 2011 00:27 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

När jag jämförde MDSI med min tidigare cd-spelare för 19k hade den inte chans. Inte heller de jag haft hemma för 70k.
Har man råd är det bara köpa ADS...Och resten...

PostPosted: Tue Mar 08, 2011 08:03 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Okej, jag tolkar det som att MDSI:n var bättre än CD:n.

Tror nog faktiskt att en MDS duger för mig. Hur stor skillnad är det på MDS och ADS? Är det så stor som prisskillnaden? Jag kanske måste ta mig en lyssning och jämföra.

PostPosted: Tue Mar 08, 2011 10:06 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Bengt wrote:

Tror nog faktiskt att en MDS duger för mig. Hur stor skillnad är det på MDS och ADS? Är det så stor som prisskillnaden? Jag kanske måste ta mig en lyssning och jämföra.
Hej,

Har inteföljt med i hela tråden men se om du kan få lyssna på MDS, ADS mk1 och ADS mk2. ADS mk1 kan du hitta i princip nya för bara några 1000-lappar mer än vad en ny MDS kostar. Jag köpte min mk1 "ny i kartong" från en handlare 1 vecka efter ADS mk2 släpptes och då hade priset gått ner 20tkr under den veckan. Lycka till och ledsen om jag rörde till det ännu lite mer.

Häls Per

PostPosted: Tue Mar 08, 2011 11:12 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Perka wrote:
Bengt wrote:

Hej,

Har inteföljt med i hela tråden men se om du kan få lyssna på MDS, ADS mk1 och ADS mk2. ADS mk1 kan du hitta i princip nya för bara några 1000-lappar mer än vad en ny MDS kostar. Jag köpte min mk1 "ny i kartong" från en handlare 1 vecka efter ADS mk2 släpptes och då hade priset gått ner 20tkr under den veckan. Lycka till och ledsen om jag rörde till det ännu lite mer.

Häls Per
Hej! Du rör inte till det, bara kul med fler tips. ADS mk2 är nog uteslutet (för dyrt). ADS mk1 skulle nog vara alternativet i så fall. Tycker dock att 30k (som de verkar ligga kring) är i saftigaste laget. Skulle kunna tänka mig om priset låg närmare 20k, men då får man väl vänta. Ska be min handlare om en lyssning av ADS och MDS innan jag går vidare i mina funderingar.

PostPosted: Tue Mar 08, 2011 16:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bengt wrote:
Perka wrote:
Bengt wrote:

Hej,

Häls Per
Hej! Du rör inte till det, bara kul med fler tips. ADS mk2 är nog uteslutet (för dyrt). ADS mk1 skulle nog vara alternativet i så fall. Tycker dock att 30k (som de verkar ligga kring) är i saftigaste laget. Skulle kunna tänka mig om priset låg närmare 20k, men då får man väl vänta. Ska be min handlare om en lyssning av ADS och MDS innan jag går vidare i mina funderingar.
Tycker du att en cd 12á för 30 är bra pris? 20 för en ADS mk1 är ett underpris som heter duga, en begad ADS kan aldrig hamna under eller på samma pris som en ny MDS

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Tue Mar 08, 2011 17:50 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

quote]
Tycker du att en cd 12á för 30 är bra pris? 20 för en ADS mk1 är ett underpris som heter duga, en begad ADS kan aldrig hamna under eller på samma pris som en ny MDS[/quote]

Påståendet "en begad ADS kan aldrig hamna under eller på samma pris som en ny MDS" är lite underligt, för det är väl ändå upp till säljaren att bestämma priset? Förr eller senare kan jag lova att en ADS kostar under 20k, det beror väl på hur länge man vill vänta? Men det var inte riktigt det jag menade med mitt inlägg. Det jag menar är att ADS känns lite för dyr för mig och därför kanske en MDS är en bättre lösning. Skulle kunna tänka mig att ett Majik-system är bra nog för mig. Jag tycker faktiskt att min classik med katan låter helt okej (så jag kanske nöjer mig med MDS). Försöker komma underfund med hur långt jag ska gå i mina uppgraderingstankar.

PostPosted: Tue Mar 08, 2011 19:03 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag delar TS synpunkt. Det handlar väl endå att få så bra ljud som möjligt för en viss summa pengar. Dvs. Tillräckligt bra ljud. Det bättre eller det bästa finns ju alltid om pengarna finns. Sitter själv på Linns instegsprylar för drygt 100k och är jättenöjd. Någon på detta forum tyckte att dög som köksstereo :shock:
Med DS oberoende av modell är helt fantastiskt och cd-spelaren är historia.

PostPosted: Tue Mar 08, 2011 19:21 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

nonick wrote:
Jag delar TS synpunkt. Det handlar väl endå att få så bra ljud som möjligt för en viss summa pengar. Dvs. Tillräckligt bra ljud. Det bättre eller det bästa finns ju alltid om pengarna finns. Sitter själv på Linns instegsprylar för drygt 100k och är jättenöjd. Någon på detta forum tyckte att dög som köksstereo :shock:
Med DS oberoende av modell är helt fantastiskt och cd-spelaren är historia.
Jag håller med,det viktigaste är att du själv njuter-inte vad andra tycker.... Jag håller inte med om att cd är historia! Jag har en 1.1/D forfarande en fantasisk musikförmedlare!!! :D
Som DVD outstanding!

PostPosted: Tue Mar 08, 2011 19:24 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Om Linns system för 100k bara duger som "köksstereo", då kanske inte Linn är så bra. Eller så kanske man har lite olika referensramar. Jag tror att de flesta skulle säga att ett system för 100k med Linns instegsmodeller låter ohyggligt bra och bättre än det de flesta har i sina hem. Jag har njutit väldigt mycket av musik genom en kompaktstereo för typ 4-5k innan jag råkade höra Linn. Frågan jag ställer mig är då om jag vill köpa en bra stereo och Lyssna på musik (som ju faktiskt är målet) eller om mitt mål är att ständigt försöka lyssna efter brister i mitt system och försöka göra det bättre.... Jag tror att det kommer att bli en blandning, men jag hoppas att jag känner mig nöjd och kan fortsätta njuta av musiken.

PostPosted: Tue Mar 08, 2011 19:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

nonick wrote:
Jag delar TS synpunkt.
Först nu fattade jag vad du menade med TS... du använde förkortningen i ett tidigare inlägg också.
TrådSkaparen, eller hur? :)

PostPosted: Tue Mar 08, 2011 19:39 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Japp. :D

PostPosted: Tue Mar 08, 2011 19:39 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

He he, jag undrade också vem denne TS var.. invisible Linn-freak >>>Tommy Svensson?? :)

PostPosted: Tue Mar 08, 2011 19:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

nonick wrote:
Japp. :D
[Naim]-(Linn) wrote:
He he, jag undrade också vem denne TS var.. invisible Linn-freak >>>Tommy Svensson?? :)
Jo, jag lusläste hela tråden i jakt på denne TS... :)

Nåväl, tillbaks OnTopic.

PostPosted: Tue Mar 08, 2011 21:57 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Du blir säkert nöjd med en Majik DS med dynamik eller en Akurate DS modell äldre med dynamik. En variant kan vara att köpa en Akurate DS utan dynamik till ett bra pris för att senare uppgradera med en dynamiknätdel.

Post new topic  Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 610 Next

All times are UTC+02:00