haraldur wrote:
PI60 jämfört med piP är Bättre på allt som man säger i vissa kretsar för att belysa hur bra den senaste produkten är jämfört med den tidigare. Enorm skillnad!
Den spelar tajt,snabbt,stort,trycksätter och levererar som en M140 men med den skillnaden att den får M140 att verka löjeväckande dålig i jämförelse. Den spelar mer öppet i mellanregistret,återger röster och instrument på det sätt som vissa Linnister kan sakna ibland från exempelvis Espek eller Kaber. Ett rimligt antagande är att den skulle placera sig närmare A242 i jämförelse än Majiksegementet.
Fullt så bra är dom nog inte MEN inte fullt så dyra heller...
Kan du lägga ut texten avs piP vs Pi60 vore jag tacksam. Om jag fattat det korrekt, samma elektronik användes eller hur?
Var fanns resp "icke spelande" högtalare under jämförelsen?
Hade piP sina av Öhman moddade orginalstativ?
kan du även förklara mer av dina jämförelse av pi60 vs M140?
(samt samma frågor som ovan)
Vet inte vilka linnister som skulle sakna något i espek eller kaber, två konstruktioner som är hopplöst efter dagens Linntalare på alla sätt, till o med Majik och Komponent avseende mellanregister.
Att Pi60 låter bättre rent ljudmässigt än M140 får vi verkligen hoppas då Majik inte på något sätt har det välljud (rent ljudmässigt) som dyrare konstruktioner från Linn eller andra fabrikanter har.
Akurate är en seriöst överlägsen talare jämfört med M140. ÄVEN ljudmässigt.
Även om tillbehörsfoten till 140 stramar upp ljudet påtagligt så låter den distat och orent i jämförelse.
Men den är ju rena klippet rent prisvärdesmässigt för 30% av priset! Man kan inte begära allt av Majik.
Akurate, Klimax o Komri har ju ett HighEnd ljud som även "vanliga" hifiköpare uppskattar.
(på elektroniken krävs det dock Klimaxgrejjer om sk HighEndljud krävs)
obs att jag snackar ljud i inlägget.
Musikalitet är annars Linns burkar dödens bra på, och hur bra Kaber/Espek är musikaliskt relativt nyare 2k arraytalare visas av deras värde på marknaden