Nu är äntligen Kiston inkopplad och på plats.. Den är meckig som tusan att sätta upp kan jag lugnt säga, tog ett tag att få den att göra som jag ville

Tack Mats på T&T för assistansen trots att du var ledig!
Prestandamässigt är jag faktiskt helt nöjd med den, Kisto är en väldigt bra maskin helt enkelt, kan som inte säga så mycket annat än så.. stereolyssning blev snäppet bättre och på filmsidan så blev det tom mycket bättre, satt som klistrad igår och glodde igenom ett par konserter till klockan blev väldigt sent.. Det jag har att lyfta fram jämfört med AKn är att basen blev klart tydligare, nu hör jag bas som jag inte alls lagt märke till förr (frugan hajade till rejält på denna punkt), Kiston är snäppet mer oborstad, lite rivigare och det tilltalar mig då den framförallt är mer musikalisk och den har ett lite annat driv än AK. Frugan är helnöjd med Kiston och hon satt mest bara och flinade igår när vi drog igång den och jag satt nog och flinade en hel del jag med varvat mellan stunderna med gåshud..
Däremot, så märker jag än tydligare nu när Majiksteget inte orkar med längre, skulle tom vilja påstå att Majik x100 är underdimensionerad för M140, det märks väldigt tydligt när det börjar tappa greppet om högtalarna. På reguljär volym fungerar det dock väldigt bra totalt sett som systemet ser ut nu.
Såå.. nästa projekt blir helt klart att fixa nytt slutsteg alt. köra aktivt med Majiksteg.. Ska testa 2250, A2200 och se hur det fungerar passivt. Aktivt vetetusan hur jag ska komma åt att lyssna på.. Nån i norrbotten som sitter med aktiva M140? Klimaxsteg blir för dyrt för mig i nuläget
Märkligt hur det blir ibland.. Jag och frun var överens om att nedgradera anläggningen en bit för att frigöra pengar för hus.. Så vi testade med lite enklare grejer och slutsatsen blev rätt fort att, nää det går inte!