selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 03:30

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 18, 2004 22:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Haakan wrote:
om man funderar på det sättet kommer det sluta med att alla grejer som är någorlunda lösa i rummet kommer inte vara där nåt mer...

kanske därför det blir ett dedikerat rum när vi väl hittat huset vi vill ha :D
Rätt, det är mitt mål. Eller bygga ut garaget :wink:
Tror inte alls på ett dedikerat rum, mitt mål var att hitta ett hus med bra vardagsrum där allting får plats och smälter in så bra som möjligt. Lite därför jag valde Linn också snygga grejer på ett diskret sätt, som låter bra(bäst). Jag vill ha en trevlig miljö att vara i också när jag lyssnar inte ett separat rum. Får rysningar när jag ser bilder på tex Hififorum där nån har inrett källaren med massa akustikpaneler och gräslig blänkande elekronik pråliga högtalare och nått "coolt" rack, sen när allt är klart kompletterar dom med en sunkig soffa *urk* inte för att budgeten tog slut utan för att det bara är stereon som gäller, tur att vi är olika eller :wink:

Den enda nackdelen med de rum jag har nu är att just TVn måste stå melllan högtalarma men det löser jag så småningom med en Lcd-TV. Visst ett separat rum skulle lösa det problemet men nackdelarna skulle överväga för mig iaf.
vem har sagt nåt om pråliga prylar samt sunkig soffa ?=) det blir ju liksom ett extra vardagsrum om än lite inriktning på hemmabio/2kanal...där man då ser film lyssnar på musik osv...sen skadar det ju inte att kunna gå ner själv å spela så tjejen ser på tv...vilket jag hatar... sen är det ju lite kul att "spåra ur" med olika projekt

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 18, 2004 22:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Påhak till Haakan, dessutom är en källare/gillestuga perfekt till bio, ska ju vara mörkt samt det finns gott om stadiga väggar/tak att sätta upp högtalare/dämpning

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 21, 2004 21:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Haakan wrote:
don Tomaso wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Rätt, det är mitt mål. Eller bygga ut garaget :wink:
Tror inte alls på ett dedikerat rum, mitt mål var att hitta ett hus med bra vardagsrum där allting får plats och smälter in så bra som möjligt. Lite därför jag valde Linn också snygga grejer på ett diskret sätt, som låter bra(bäst). Jag vill ha en trevlig miljö att vara i också när jag lyssnar inte ett separat rum. Får rysningar när jag ser bilder på tex Hififorum där nån har inrett källaren med massa akustikpaneler och gräslig blänkande elekronik pråliga högtalare och nått "coolt" rack, sen när allt är klart kompletterar dom med en sunkig soffa *urk* inte för att budgeten tog slut utan för att det bara är stereon som gäller, tur att vi är olika eller :wink:

Den enda nackdelen med de rum jag har nu är att just TVn måste stå melllan högtalarma men det löser jag så småningom med en Lcd-TV. Visst ett separat rum skulle lösa det problemet men nackdelarna skulle överväga för mig iaf.
vem har sagt nåt om pråliga prylar samt sunkig soffa ?=) det blir ju liksom ett extra vardagsrum om än lite inriktning på hemmabio/2kanal...där man då ser film lyssnar på musik osv...sen skadar det ju inte att kunna gå ner själv å spela så tjejen ser på tv...vilket jag hatar... sen är det ju lite kul att "spåra ur" med olika projekt
Nej självklart behöver det inte vara så, men med två rum så blir kostnaderna större därför väljer jag att satsa hårt på att få till ett rum och få allt (stereo, TV möbler, design konst) och alla (fru,barn, hifinörd) att samsas där. Sen brukar oftast ett separat hifi/hemmabiorum se ut som min beskrivning, givetvis har vi ju på det här forumet mycket bättre smak så ingen behöver ta åt sig :wink:

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 21, 2004 22:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
givetvis har vi ju på det här forumet mycket bättre smak så ingen behöver ta åt sig :wink:
Om man tittar på kort hemifrån ser det mycket snyggt ut, så det stämmer uppenbart.
Ni kan ju titta på andra HIFI forum's bilder, ju dyrare destå värre - huvva

Post subject: TV mellan högtalare !?
PostPosted: Wed Aug 10, 2005 18:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har Ninka som jag kör aktivt med stenfot. Dessvärre står det en TV mellan högtalarna men jag har lagt en bok på TV:en som tar bort den värsta resonansen. Annars hade Anders på Tonläget ett tips och det var att köra Linnen med TV:en påslagen med tex vis testbilden eller ngt annat som var lugnt och stilla. Idealet enligt Anders var att ha en svart bild på rutan och sedan köra på med Linnen. Har iofs prövat både med och utan TV:e påslagen och skillnaden var inte allt för stor. :D

Post subject:
PostPosted: Thu Aug 11, 2005 09:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har stereon och tvn i samma rum. TV står dock inte emellan högtalarna. Jag provade att lyfta ut tvn ur rummet och jag hörde absolut ingen skillnad. Jag provade flera gånger fram och tillbaka och med olika musik.

Post new topic  Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4

All times are UTC+02:00