Bill50x wrote:
Varför? Jo, för att jag tror att ryggkliande och kompisanda i längden är begränsande. Är vi intresserade av att nå en bättre musikåtergivning, i motsats till att bekräfta vad vi redan tror på, gäller det att ha ett öppet sinne. Inte med ryggmärgsreflex alltid hävda att Linn är bäst.
/ B
Ja, man vill ju gärna hitta verklig information på forumet. Om det blir alltför religiöst så blir jag skeptisk i alla fall. Man kan ju förstå om säljare är positiva till sitt sortiment, de vill väl också ha mat på bordet... Därför kollar jag på forum med förhoppning om att få tag i en aning mer opartisk information.
Cloudberry wrote:
En klok försäljare sa en gång att man köper in i tillverkarens filosofi och erfarenhetsbas. Gillar man den filosofi som Linn uttrycker samtidigt som man tror att de är duktiga på ett leverera enligt sin filosofi så tar man ett beslut. Sedan har man ett enkelt liv, det är bara att rätta in sina ambitioner till plånboken. Kanske kan man få en lika bra cd-spelare till samma eller t o m lägre peng, men orkar man analysera?
Jepp, så är det nog. Det blir enklare och enligt vissa teorier blir man då också lyckligare! (Bygger kortfattat på att med alltför många val kommer man att förbruka energi på att välja förstås, men sedan dessutom fortsätta förbruka energi genom att fundera på om man valde rätt!!!).