Jag har hört Artikulat/Komri 350A vid några tillfällen. Första gången jag var det Artikulat på HF och då var jag inte alls imponerad, lät ganska trist, som ett par passiva 242:or typ. Då tyckte jag de aktiva 242:orna som stog i lilla rummet lät bättre.
Sedan hörde jag exakt samma högtalare (de i svart pianolack)för några månader sedan men då var de uppgarderade till Klimax och då lät de
riktigt riktigt bra. Det var samma kringutrustning vid båda tilfällena, Klimax Kontrol och Akurate CD i exakt samma rum.
Dock kan högtalarna fått en bättre placering andra gången då de var nästa nya första gången och från början blev de ofta placerade för långt ut från bakvägg typ som Akurate 242 men då de inte har bakåtriktad basport så ska de oftast stå ganska nära bakvägg som övriga Linn högtalare tycker jag. Vet dock inte vad som gäller för komri då jag bara hört dem en gång och det var monster demon på T&T.
Att få bort alla lådor och kablar är en stor fördel med 350A men man funderar ju på om/hur länge det kommer att komma uppgarderingar på de inbyggda slutstegen när utväcklingen går framåt.
Skulle vara intressant att höra andra intryck från lyssning på Klimax/artikulat serien, vad tycker ni som hört dem.
mvh