selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 05:45

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 610 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 13, 2004 23:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
OTTO wrote:
Får man vara så fräck att fråga hur gamla dina Keltik är och om du har lyssnat på äldre resp nyare modeller?? Är intresserad av skillnader mellan de olika uppgraderingar som gjorts.
Givetvis!
De köpes nya av mig -94, o har fått de tre uppdateringar som man kan göra efteråt (fötterna + nya diskant/mellanregister).
Det är stora skillnader mellan omoddat och moddat. Skulle tro att alla Keltik's är moddade.
(ägaren SKA kunna visa papper på det)

Enl HighFidelity ska lådan blivit moddad då faneren kom på framsidan -men det ska bara göra lite på ljudet.

Annars låter Keltik så bra att man inte känner något uppgrade behov... :lol: Innan jag fick mina (trots att jag hade Isobarik) var det hela tiden något som "fattades" typ...
Med Keltik så försvann den känslan helt! Vad skönt det var...

Konsert känslan är påtaglig!
O inte funderar man på ev ljudkvalitet på en konsert?
...är väl det som gör dom så bra :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 14, 2004 00:12 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Måste passa på att tacka för idag Otto! Jädrigt nice att få höra hur bra & sjukligt tight man kan få det att låta!!
Måste se till att komma igång själv snart!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 14, 2004 06:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Tack själv för en trevlig eftermiddag.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 22, 2004 13:49 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Två bilder från Otto:s stereo, lägg märke till den helt fantastiska sladdhärvan...skulle inte lägga upp bilderna egentligen men
...aktivt med klout är ju en syn som måste ses! :)

Image


Image


Last edited by Sony on Tue Jun 22, 2004 16:30, edited 3 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 22, 2004 14:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Prydligt installation!
Stoppa bara bak sladdarna så är det klockrent.
btw - Jag skiter i kablarna... du skulle se härvan bakom/runt mina stereo stativ samt till mina Keltik :lol:

Måste låta fantastiskt bra ur dessa KABER... o vem bryr sig om lite sladdar då?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 22, 2004 15:55 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
sportbilsentusiasten wrote:
Måste låta fantastiskt bra ur dessa KABER... o vem bryr sig om lite sladdar då?
Fick nöjet att lyssna på dem en eftermiddag i förra veckan och kan inte göra annat än att bekräfta att det låter riktigt riktigt bra! Grymt ös, och volymen sänkte inte rockfaktorn heller direkt. :D

För övrigt håller jag med angående sladdarna, men misstänker att tuneboxen ska placeras lite bättre när ett till klout dykt upp i racket.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 22, 2004 16:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Tanken med denna eminenta kabeldragning och placeringen av tuneboxen är helt enkelt att jag inte orkar göra något förrän jag får tag på en tredje klout.
Då ryker tuneboxen och korten åker in i stegen, då slipper man lite kablar och framför allt en låda.

Sedan måste nog Sony gå en fotoskola så att man inte tror att det är dimma inomhus :D :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 22, 2004 16:29 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Hyfsad skärpa på nedre bilden iallafall. Får väl helt enkelt 'offra mig' och återkomma för att ta en skarpare bild sedan när du fått tag i ett tredje klout :!:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 24, 2004 21:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Sony wrote:
Hyfsad skärpa på nedre bilden iallafall. Får väl helt enkelt 'offra mig' och återkomma för att ta en skarpare bild sedan när du fått tag i ett tredje klout :!:
Du får väl ta tid ur din oerhört fullbokade agenda och dyka förbi, :) det verkar dröja ett bra tag innan det dimper ned någon klout hos mig.
Verkar vara helt dött på beg-marknaden för tillfället, jag har mailat till Norge, Danmark och England angående begade klout utan resultat.

Just nu så känns det som att jag måste knivhota Takt&Ton för att få lös den dom har liggande i butiken :?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 25, 2004 10:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
OTTO wrote:
Du får väl ta tid ur din oerhört fullbokade agenda och dyka förbi, :) det verkar dröja ett bra tag innan det dimper ned någon klout hos mig.
Verkar vara helt dött på beg-marknaden för tillfället, jag har mailat till Norge, Danmark och England angående begade klout utan resultat.

Just nu så känns det som att jag måste knivhota Takt&Ton för att få lös den dom har liggande i butiken :?
Det är inte så konstigt att Klout inte ligger o samlar dam på hyllorna med nuvarande pris/prestanda förhållandet...

Dessutom är Kloutägare inte direkt motiverade att byta in dem.
Jamenar - man ska upp på Klimax Twin för att få en stor förbättring, (=mycket pengar emellan) o då de pengarna ofta gör större förbätring om man istället satsar på CD/LP/försteg så behåller man slutstegen.

Betänk även att många har 3-4 Klout o kör aktiva burkar o DÅ blir det svettigt dyrt att gå på Klimax. (behövs då även en extern box med filter som är dyyyr) :wink:

Är själv i samma sits...
Kan bara konstatera att min Klout/Keltik investering för 10 år sedan var en hyfsad affär trots nypriset. Inte illa att de stått sig så bra.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 28, 2004 16:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
sportbilsentusiasten wrote:
OTTO wrote:
Du får väl ta tid ur din oerhört fullbokade agenda och dyka förbi, :) det verkar dröja ett bra tag innan det dimper ned någon klout hos mig.
Verkar vara helt dött på beg-marknaden för tillfället, jag har mailat till Norge, Danmark och England angående begade klout utan resultat.

Just nu så känns det som att jag måste knivhota Takt&Ton för att få lös den dom har liggande i butiken :?
Det är inte så konstigt att Klout inte ligger o samlar dam på hyllorna med nuvarande pris/prestanda förhållandet...

Dessutom är Kloutägare inte direkt motiverade att byta in dem.
Jamenar - man ska upp på Klimax Twin för att få en stor förbättring, (=mycket pengar emellan) o då de pengarna ofta gör större förbätring om man istället satsar på CD/LP/försteg så behåller man slutstegen.

Betänk även att många har 3-4 Klout o kör aktiva burkar o DÅ blir det svettigt dyrt att gå på Klimax. (behövs då även en extern box med filter som är dyyyr) :wink:

Är själv i samma sits...
Kan bara konstatera att min Klout/Keltik investering för 10 år sedan var en hyfsad affär trots nypriset. Inte illa att de stått sig så bra.
Jag tänkte mest på dom som tycker att 2250 är en uppgradering från Klout (verkar vara ett gäng). Dessa lirare borde ju komma till skott någon gång och byta steg kan man tycka.
Sedan håller jag med dig att det är en hiskelig massa pengar att hosta upp om man vill ha Klimax istället.
Det går väl fortfarande att köra med monokorten och en tunebox tillsammans med klimaxstegen, en sådan får man ju för en blygsam summa?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 28, 2004 17:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
OTTO wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
OTTO wrote:
Du får väl ta tid ur din oerhört fullbokade agenda och dyka förbi, :) det verkar dröja ett bra tag innan det dimper ned någon klout hos mig.
Verkar vara helt dött på beg-marknaden för tillfället, jag har mailat till Norge, Danmark och England angående begade klout utan resultat.

Just nu så känns det som att jag måste knivhota Takt&Ton för att få lös den dom har liggande i butiken :?
Det är inte så konstigt att Klout inte ligger o samlar dam på hyllorna med nuvarande pris/prestanda förhållandet...

Dessutom är Kloutägare inte direkt motiverade att byta in dem.
Jamenar - man ska upp på Klimax Twin för att få en stor förbättring, (=mycket pengar emellan) o då de pengarna ofta gör större förbätring om man istället satsar på CD/LP/försteg så behåller man slutstegen.

Betänk även att många har 3-4 Klout o kör aktiva burkar o DÅ blir det svettigt dyrt att gå på Klimax. (behövs då även en extern box med filter som är dyyyr) :wink:

Är själv i samma sits...
Kan bara konstatera att min Klout/Keltik investering för 10 år sedan var en hyfsad affär trots nypriset. Inte illa att de stått sig så bra.
Jag tänkte mest på dom som tycker att 2250 är en uppgradering från Klout (verkar vara ett gäng). Dessa lirare borde ju komma till skott någon gång och byta steg kan man tycka.
Sedan håller jag med dig att det är en hiskelig massa pengar att hosta upp om man vill ha Klimax istället.
Det går väl fortfarande att köra med monokorten och en tunebox tillsammans med klimaxstegen, en sådan får man ju för en blygsam summa?
Vad jag tänkte på var att en Klout --> 2250 upgrade kostar ca 15kr... och att det därför inte är så många som tycker det är värt det.
Det är bättre att lägga de pengarna på CD upgrade eller så- speciellt on man har 3-4 slusteg :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 28, 2004 19:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
sportbilsentusiasten wrote:
Vad jag tänkte på var att en Klout --> 2250 upgrade kostar ca 15kr... och att det därför inte är så många som tycker det är värt det.
Det är bättre att lägga de pengarna på CD upgrade eller så- speciellt on man har 3-4 slusteg :wink:
Jo jo, men jag väntar på dom som inte håller med dig...........

För det finns väl såna??


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 28, 2004 23:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
OTTO wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Vad jag tänkte på var att en Klout --> 2250 upgrade kostar ca 15kr... och att det därför inte är så många som tycker det är värt det.
Det är bättre att lägga de pengarna på CD upgrade eller så- speciellt on man har 3-4 slusteg :wink:
Jo jo, men jag väntar på dom som inte håller med dig...........

För det finns väl såna??
Tror du? Vilka då :shock:
Älskar inte ALLA Klout :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 29, 2004 06:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
sportbilsentusiasten wrote:
Tror du? Vilka då :shock:
Älskar inte ALLA Klout :wink:
*skratt*
Ja det kanske är så.......

Det finns dom som uppgraderar bara för att det finns en möjlighet till det, jag håller nog med dig om skillnaden kontra pengen när det gäller Klout vs 2250.
Men för min egen skull så uppmanar jag alla ägare till Klout att byta slutsteg för att dom nyare stegen är sååååå mycket bättre :wink:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 610 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited