selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 22:32

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 08, 2007 17:01 
Ny Medlem
Ny Medlem

Hej,
Jag har i helgen bytt fläkt i min Classik Movie av tidig modell. Fläkten köpte jag från www.webhallen.se. DOCK så är den nya fläkten jordad, dvs har tre polig kontakt och original kontakten endast har två poler.

Jag bytte till två polig kontakt, och lät helt enkelt jordkabeln ligga ihoprullad i CM. Till en början lät allt bra, tyst och fint från fläkten, men när jag provade radion, så fick jag ingen mottagning förrän jag lade handen på chassit, och efter ett tag (antagligen då fläkten började gå mer) så varierade även ljudet på ett konstigt sätt... Misstänkter alltså starkt något jordfel

Någon som har tips på hur jag kan jorda fläkten? vill helst inte montera dit den gamla, då själva fläktjudet blivit rejält tystare...

PostPosted: Sun Oct 04, 2009 17:11 
Ny Medlem
Ny Medlem

Jurre: den tredje kabbeln är en signal kabel. Den kan användas för att läsa av varvtal tror jag in PC maskiner...... se till att den inte har kontakt med något

Fråga, sitter det inte an 60*60*10 fläkt. Hur får ni dit en 60*60*25 fläkt (det är väl storleken på den fläkt somrekomenderades här tidigare....). den passar väl inte så bra

Post new topic  Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4

All times are UTC+02:00