Light Head wrote:
Och, hänger nog inte med riktigt där,, det skickas väl inget LJUD vida router??
Nej, du har rätt. Det skickas inget analogt ljud via en router.
Men den digitala signalen i en router-uppkoppling kan innehålla olika mängder störningar - som kan påverka klockfunktionen, spänningsreferensen och annat i DA-omvanlingen till musiksignalen vi sen lyssnar till.
Light Head wrote:
Kan man arrangera en A/B test, med billigaste tänkbara switch,, typ 79:- på Rusta, med den absolut fetaste (kanske den som nämns i rubriken?) och avgöra om den ena eller andra låter bättre?
Kanske är det respektive nätdelar som stör resten av anläggningen, snarare än att ljudet förändras i själva switchen?
För om man skickar data, kontrollerar strömmen med oscilloskop så hittar jag inga fel. Inte ett endaste! (Gjorde ett sådant test när jag var med i en grupp som skulle utveckla ett digitalt interface.)
Även den billigaste kretsen fungerade perfekt. Om man såg till antal fel, och stabilitet.
Ditt test kan vara ett exempel på det jag försökte beskriva med det förlustfria i ett digitalt system - du hittar inga fel och konstaterar perfekt stabilitet - så länge det funkar.
Visst går det alldeles utmärkt att A/B test skillnader mellan switchar. Ändra en sak i taget bara och gör det med hjälp av en kompis som inte ska påverka om du upplever några skillnader. Skriv sen gärna här vad ni kom fram till

.
mvh, mats