sportbilsentusiasten wrote:
Om jag minns rätt kan dina burkar drivas aktivt med 2 steg... så en till Klout + aktiv drift är väl solklart.
(eller köp ett nytt slutsteg o beställ filter = nyttja den aktiva promotion)
LK 85 för 8k o få filter för 5k på köpet
Sen säljer du LK85 när en Klout dyker upp...
Hehe - ja, inte skulle jag köpa LK85 för stegets skull i sig direkt...
Som du skriver så är nog den mest självklara uppgraderingen en till Klout och sen gå aktivt. När det känns som dags för någon ny uppgradering lär det bli besök på High Fidelity om de har möjlighet att dema aktivt system med 2xKlout så jag får höra hur det låter.
Angående 5125 så tillbringade jag nån timme eller två med bl.a. ett sånt på Hifibutiken i Östersund. Mycket trevligt lät det, det var svårt att slita sig. Det klarade sig inte särskilt bra mot 2250 dock, och även om jag inte gjort jämförelsen Klout-5125 eller Klout-2250 för den delen, så säger mig mitt ljudminne att passivt Klout är helt klart i par med aktivt 5125. Faktiskt! Och eftersom man ska försöka tänka på framtiden så är det bra att jag har framför mig att gå aktivt med Klout*2.
daniel.n wrote:
Jag föredrar 5125 före Klout men tycker ändå det är mer respekt i Klout. På något subtilt vis har den aura av DFK(*)! Man muckar inte med en Klout
.
* = Djävligt Fet Klump
Klout är HELT klart en DFK! Ska ta lite bilder sen - det är väl rätt många här på forumet som sett hur Klout ser ut utanpå/inuti, men jag som såg det för första gången för bara ett par veckor sen kunde inte låta bli att bli imponerad. Inget att mucka med som sagt, utfräst ur ett enda metallblock och med en trafo fet som jag vet inte vad