Blivit en del nya skivor och jag ligger lite efter att rapportera. Här kommer iaf ett urval av lite nya vinylplattor.
Dio med "Lock Up the Wolves", "Dream Evil", "Sacred Heart" och singeln "Like the Beat of a Heart". Dio är för mig enkel och rak klassisk hårdrock och dessa skivor är ju inget undantag. Dessa skivor kanske är lite efter hans storhetstid, men det finns bra musik här också.
Yello med "Flag", "Stella" och "You Gotta Say Yes to Another Excess". Bra inspelningar och mycket ljud och effekter. Ibland blir det ganska löjligt men dom komplement till resten av skivsamlingen så kan Yello-plattorna vara ett bra alternativ.
Metal Marathon: Här har vi ju samlingen med alla klassiska partylåtarna. Luftgitarr-effekten kan jag tänka mig lätt kan uppstå om denna spelas vid festligare tidpunkter. En massa goa låtar ihopmixade med 15-60 sekunder av varje låt...

Löjligt men kul!
The Who - Who's Next. Detta är väl en gammal klassisk skiva. Bara hunnit lyssna en gång och blev väl inte direkt imponerad så jag "trillade av stolen". Uppskattade "Tommy" bättre vid första lyssningen vill jag iaf komma ihåg. Dock är det en skiva som helt klart får några chanser till.
Marillion - Seasons End: Var är FISKEN? Utan Fish på sång känns det lite trist med Marillion. Bra låtar och musiken är bra, men sången känns inte rätt för mig.
Deep Purple med "Stormbringer", "Made in Japan" och "Nobodys Perfect". Finfin musik. Mycket live och "Stormbringer" har låtit riktigt bra när den snurrat runt på skivspelaren. Jag tror att Deep Purple tar sig allt mer för varje lyssning. Även fått "Machine Head" och det är en riktigt bra platta. Omslaget känns väldigt modernt för att vara en så pass gammal skiva.