selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 00:01

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 124 25 26 27 2857 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri May 12, 2006 15:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bollade mellan att göra en beställning på Ginza eller CDON... blev tillslut Ginza enligt följande:

Dio - Magica: Dio är så kult... och jag såg han under sin Magica-turné eller vad man ska kalla det. Det var då dom körde "Monsters of the Millennium" med Alice Cooper och Ratt. 49:- spänn... helt okay skiva faktiskt, var ju ett tag sedan man lyssnade på den. Dock ett "annat" omslag än jag vill komma ihåg att den hade när den kom ut 2000.

A.C.T. - Last Epic: Svenskar? Prog-rock... inte hunnit lyssna så mycket, men många på SDTS-forumet rekommenderade den så jag köpte den för ynka 10:-

Linda Pettersson - Who Are You: Jazz från en svensk sångerska. Hörde henne som solist med Norrbotten Big Band och diggade henne. Först nu jag köper skivan och även om den inte svängde lika mycket som då hon sjöng live så tror jag att den växer i och med några fler lyssningar. Skivan har även en stickers på sig som säger "Beroende framkallande - Jazz är Farligt!"

Nick Cave - No More Shall We Part: Ospelad än så länge. Levererandes i pappkartong och vanlig CD-ask innnuti...

Nick Cave - B-Sides & Rarites 3-CD: Hunnit spela igenom ALLA låtarna nu en gång iaf. Vissa är mindre bra och vissa är helt underbara. Kort och gott är det en massa musik samlade i en box till priset av en enkelskiva. En liten bok eller iaf låttexter hade varit kul att få med.

Nick Cave - Nocturama: Nick Cave kan sin sak. En mysitisk känsla han kan framkalla när han sjunger som jag inte hittat hos nån annan musiker/sångare. Alla låtarna är kanske inte klockrena, men inte heller några direkt svaga kort. Trevligt? (är det rätt ordval, måntro... )

Nils Landgren & Johan Norberg - Chapter 2: Jazzigt och tillbakalutat. Några klassiker som "Killing Me Softly" och "Moon Shadow"... En skön skiva som jag kan rekommendera. Fungerar nog både för jazzintresserade och de som mer är nyfikna på den här typen av musik, men gärna har den aningen "mainstream". Popigt och jazzigt på samma gång.

Sen blev det "Robots" på DVD, som jag får se om jag ger bort i present eller behåller. Den hade ju faktiskt engelskt tal och textning. Inte så vanligt bland svenska releaser av filmer.

Post subject:
PostPosted: Sun May 14, 2006 18:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

equi2 wrote:
A.C.T. - Last Epic: Svenskar? Prog-rock... inte hunnit lyssna så mycket, men många på SDTS-forumet rekommenderade den så jag köpte den för ynka 10:-
Japp, Svenskar, från Skåne. Köpte också plattan för 10:- hos Ginza, mycket prisvärt. Ett av de bättre svenska nutida progbanden. Blandar friskt och ger, med humor, något många band saknar.

Post subject:
PostPosted: Sun May 14, 2006 23:47 
Site Admin
Site Admin

equi2 wrote:
Nils Landgren & Johan Norberg - Chapter 2: Jazzigt och tillbakalutat. Några klassiker som "Killing Me Softly" och "Moon Shadow"... En skön skiva som jag kan rekommendera. Fungerar nog både för jazzintresserade och de som mer är nyfikna på den här typen av musik, men gärna har den aningen "mainstream". Popigt och jazzigt på samma gång.
Mycket bra skiva! Har ägt den oherrans många år nu men tar fortfarande fram den med jämna mellanrum. Första låten "Get Here" går inte att känna sig stressad till. Läkande musik.

Både Johan Norberg och Nils Landgren har gjort skön soft musik på varsitt håll sen, med mycket influenser från svensk folkmusik. Nils Landgren & Esbjörn Svensson - "Swedish Folk Modern" samt Johan Norberg & Jonas Knutsson - "Norrland" är finfina, t.ex.

Post subject:
PostPosted: Mon May 15, 2006 00:11 
Moderator
Moderator

Alltså, jag får inte detta att gå ihop. Jag köpte Nils Landgren & Johan Norberg - Chapter 2 förra lördagen på loppmarknaden här nedanför fönstret. Men hur jag än söker så finns inte "Killing Me Softly" och "Moon Shadow" på min skiva. Första låten heter inte"Get Here", utan "Only Love Can Break Your Heart" (N Young). Finns det flera varianter måntro? Hur som helst, den skiva jag kom över är också grym i vilket fall :)

Post subject:
PostPosted: Mon May 15, 2006 00:23 
Site Admin
Site Admin

per wrote:
Alltså, jag får inte detta att gå ihop. Jag köpte Nils Landgren & Johan Norberg - Chapter 2 förra lördagen på loppmarknaden här nedanför fönstret. Men hur jag än söker så finns inte "Killing Me Softly" och "Moon Shadow" på min skiva. Första låten heter inte"Get Here", utan "Only Love Can Break Your Heart" (N Young). Finns det flera varianter måntro? Hur som helst, den skiva jag kom över är också grym i vilket fall :)
Ja, de har gjort TVÅ skivor som heter Chapter 2 bägge två faktiskt! Eller rättare sagt, jag har för mig att ena heter "Chapter 2" medan den andra heter "Chapter Two". Förrvirrande värre...

Har länge varit på halvpassiv jakt efter den skivan du har per. Säg till om du hittar ett ex till någonstans :)

Post subject:
PostPosted: Mon May 15, 2006 00:29 
Moderator
Moderator

haha, japp, det är Chapter 2 jag kom över. Ska hålla ögonen öppna! (Och då även efter Chapter Two, om den är lika grym som 2:an.)

Post subject:
PostPosted: Tue May 16, 2006 14:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

equi2 wrote:
Bollade mellan att göra en beställning på Ginza eller CDON... blev tillslut Ginza enligt följande:
Det blev ju en trevlig påse med gott & blandat.

Post subject:
PostPosted: Tue May 16, 2006 23:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vanden plas senaste inköptes samt såldes samma timme, inte direkt den prog jag gillar :D

Gloria Gaynor, billig samling på Ginza

Bryan adams live dvd, lite tråkig samt att man lyckas förstöra summer of 69 som är en av världens bästa rocklåtar.

Prince live dvd, även han lyckas nästan förstöra purple rain

Post subject:
PostPosted: Fri May 26, 2006 23:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ginza levererade nedanstående till mig för ett tag sedan...

Peter Gabriel - Growing up/Live (DVD): This DVD captures Peter Gabriel's in-the-round performance at the Filaform in Milan, Italy, during his 2002-2003 "Growing Up Live" tour. Gabriel performs six songs from his critically acclaimed album UP, as well as 11 older classics such as "Sledgehammer," "In Your Eyes," "Solsbury Hill," and "Red Rain."

David Gray - A new day at midnight: Welsh singer-songwriter David Gray's story is the classic one of the overnight success that took years to happen. He started out in the mid-'90s as an acoustic-oriented folk-rock performer whose approach was heavily influenced by Van Morrison and Bob Dylan. Several fine-but-ignored albums passed before he reinvented himself via electronica-flavored production techniques to unprecedented success with 1999's WHITE LADDER. Three years later, the highly anticipated follow-up A NEW DAY AT MIDNIGHT boasts production that pretty much picks up where its famed predecessor left off.

Havens Richie - Grace of the sun: Brooklyn-born Richie Havens grew up singing doo wop on street corners, but by the mid-1960s, he'd found his way to Greenwich Village, where he became an integral part of the singer-songwriter explosion alongside Tim Hardin, Fred Neil, et al. His gruff, soulful voice, unconventional guitar tuning, and highly rhythmic strumming style marked Havens as a unique stylist, and he became best known as an imaginative interpreter of material by Bob Dylan, the Beatles, and others. Havens's stirring performance of "Freedom" opened the 1969 Woodstock festival; captured on film, it made him an icon of '60s counterculture.

Christian Kjellvander - Songs From A Two-Room Chapel

Christian Kjellvander - Faya : Swedish Christian Kjellvander (from Loosegoats) is back with his second solo album. The debut was a given success and this album will no disappoint anyone.

Pink Floyd - Dark side of the moon: Den saknades i min ofullständiga skivsamling.

Two Times The Trauma - I Fell In Love With An Ocean: Singer/songwriter tradition på akustisk gitarr har på skivan vuxit och färgats av bland annat bastubor, trumpeter, manskör, mellotron och franska horn. Ane Brun, Jakob Hellman, Sofia Talvik, Reine Fiske (Dungen) m.fl. gästar! Den här skivan ska ni ta och kolla upp! Har även hört dom live på Landet vid Telefonplan.

R.E.M. - Up: Väldigt ojämn kvalite på detta band. Up är ett ok album, om än inte lika bra som Automatic for the people.

Warren Zevon - Genius: The Best Of Warren Zevon: Though he came out of the '70s Southern California scene and was championed by Jackson Browne, Warren Zevon's music is far more dark and sardonic than that background would suggest. The quintessential troubadour-with-an-attitude, he's sung about guns, death, and cattle disease (seriously) with a biting sense of humor and a musicality that's attributable to his early classical training. He's probably the only rocker who studied with Stravinsky. Lite av en chansning att köpa skivan men chansningen gick hem.

Post subject:
PostPosted: Mon May 29, 2006 15:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

* David Lee Roth - Eat 'Em and Smile: Steve Vai på gitarr och även om det inte är någon direkt favorit så låter det som en helt okay skiva. Visar det sig vara motsatsen är det väl bara att sälja/byta in med vinst.

* Kate Bush - Lionheart: Olyssnad

* Kate Bush - The Kick : Olyssnad

* City Boys - The Day Earth Caught Fire: Engelsk hårdrock från 1973 har jag för mig den var. Lät intressant.

Subject Aldo Nova - Aldo Nova: Trodde detta var nån electo/synth-platta, men det var mer åt hårdrockshållet, med kulta synthar :lol:

Bay City Rollers - It's a Game: Engelskt lät det de låtar jag lyssnade igenom. Lite rockigt från den tiden...

Phil Collins - No Jacket Required: Alltid bra att ha, eller kanske inte...

David Bowie - Tonight: Aldrig varit nåt fan av Bowie, men då har jag iofs inte lyssnat så värst mycket heller. Blir denna skiva ingen hit så går den alltid att sälja/byta in.

Last edited by equi2 on Sat Jul 15, 2006 15:45, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Wed May 31, 2006 12:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

equi2 wrote:
Skivor från Röda Korset idag... 5 spänn styck.
Ja man kan göra riktigt fina fynd även där

Post subject:
PostPosted: Fri Jun 02, 2006 10:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Flickvännen köpte ett gäng lp-skivor.. blev 3.75:- styck per skiva och hon nämnde att det bland annat var nåt som hette "Helloween - Keeper of..". Vet ej vilken av skivorna det är, men borde inte en sån platta vara värd en del? Själv har jag aldrig sett nån Helloween-platta på vinyl.

Post subject:
PostPosted: Fri Jun 02, 2006 15:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

För Powermetal freaken så är den nog värd en del

Post subject:
PostPosted: Fri Jun 02, 2006 16:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hade både 1 och 2 på vinyl i mint, tror ja sålde dom för 50-100:- st

Post subject:
PostPosted: Fri Jun 02, 2006 17:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Roland wrote:
Peter Gabriel - Growing up/Live (DVD):
Grymt bra DVD. Ljud, bild o musiken givetvis, har högsta klass

Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 124 25 26 27 2857 Next

All times are UTC+02:00