Håller med om att God Shuffled His Feet är en riktig höjdarskiva! Den har snurrat otaliga varv hemma. Inte ett dåligt spår på den. Ganska...öh...'intressanta' texter i övrigt

Och då tänker jag inte bara på Mmm mmm mmm mmm...
Crash Test Dummies har gjort en hel del sen den skivan, de släppte en skiva typ förra året eller till och med i år har jag för mig, men inget som liknar den överhuvudtaget. Tyvärr! Men gillar man
Tom Waits är det nog nåt att kolla in. Senaste CTD-skivan låter nästan identiskt likt Tom Waits stil.
Hursomhelst - sen natt, svårt att sova, vad gör man? Jo, man beställer skivor såklart!
- Nine Horses - Snow Borne Sorrow CD - hur mysigt som helst. David Sylvians röst går inte av för hackor.
- Depeche Mode - Playing The Angel Vinyl
- Johan Norberg & Jonas Knutsson - Cow Cow / Norrland 2 CD
- Jack Johnson - Brushfire Fairytales Vinyl
- Pettersson & Fredriksson - Virek CD - damn, grabbarna kan lira! Folkmusik med nyckelharpa + bozouki, killen som lirar bozouki har många roliga hyss för sig, mycket verkar hämtat från klassiska tunga hårdrocksriff

- Patrik Boman Seven Piece Machine - Deep City Blues CD - hoppas denna är lika bra och ösig som den enda låt jag hört av den hittills..."Give me your name" lirades på P4 när jag körde bil från Härjedalen ner till Uppsala i söndags. Den låten och bensinen för 9:80 i Hedemora var de två glada överraskningarna på den resan!
- Peter Gabriel - Secret World Live DVD
- Pierre Swärd - Organ Jazz & Soul CD - hammondorgel för hela slanten. Ösig jazzfunk, jazzigt utan att bli smetigt som fusion.