Märker att jag skulle behöva gå en kurs i hur man citerar flera

Naturligtvis har jag krav och förväntningar på ett produktsystem som jag väljer att köpa, kanske ännu mera när det är en så pass stor investering som ex ett Linn ljudsystem. Även om inte teknologin fanns när jag köpte så ska jag alltså frivilligt avstå den enbart pga av det? Självklart finns det samma krav på andra tillverkare som tex naim, sonos etc att följa med utvecklingen och anpassa produkterna efter det när det så är möjligt vilket det verkar vara för många andra.
Om det nu sedan är så att Linn bestämt att inte integrera Spotify, oavsett om det är snobbism, teknisk oförmåga eller affärsavtal med tex Tidal så tycker jag att de åtminstone kan upplysa om det så att jag får fatta beslut så välinformerad som möjligt. Att bara tiga ihjäl allt tycker inte jag fungerar samt är respektlöst mot sin kundbas.
Sedan om den motvilja som verkar finnas av en del mot Spotify eller lossy format generellt. Nu verkar jag inte ha välsignats (eller förbannats) med sådana guldöron som en del i sällskapet har men för det jag använder streamingtjänster till så har faktiskt kvaliten till en gräns underordnad betydelse. Jag lyssnar när jag lagar mat eller kanske på mobilen på bussen. Där hittar jag en del favoriter som jag skaffar FLAC på för mer närgånget lyssnande. Jag tänker inte ens påstå att jag alltid skulle kunna höra skillnad i ett dubbelblindtest. Att det sedan i det här fallet är så att streaming i sverige ÄR spotify förändras inte av de enstaka flac streamers Tidal skrapat ihop. Att kunna använda samma tjänst bland familj och vänner är en inte helt obetydlig faktor. Sedan var ska gränsen/kraven dras för att det ska få spelas med en Linn streamer? Vill ni ta bort möjligheten till tex radio och mp3 då det måste falla långt under er ribba också? Nätverkskablar i guld med pilar åt rätt håll? Krav på expertinstallerad elförsörjning? Ja nu raljerar jag nog men jag har förståelse för att det är ganska lätt att göra parodi på extrema ljudfantaster.