selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 09:13

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject: Re: Driva Espek
PostPosted: Sat Sep 22, 2012 10:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Jo jag har läst i din tråd väldigt intressant. Uppvärmningstiden går ju att hantera och skulle jag klämma in massa mer grejer i mitt skåp så blir det nog fort varmt :D antagligen snabbt lite för varmt
Tack för erbjudandet och jag provar gärna vid tillfälle ska hålla ögonen öppna efter filter det dyker ju upp lite då och då

LK 140 verkar trivas bra rent spontant lirar det bättre med nuvarande setup än med Majik-I/D givetvis hade ju ett byte till Akurate DS gjort mer.

_________________
You can release yourself but the only way you go is down -RJD
Rega P3 / Linn Silver IC / Exotik + DA/D / LK140 / K20 / Espek


Top
   
 Post subject: Re: Driva Espek
PostPosted: Sat Sep 22, 2012 10:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Jag vill passa på att tacka för alla inlägg i den här tråden det var till stor hjälp som vanligt :)

_________________
You can release yourself but the only way you go is down -RJD
Rega P3 / Linn Silver IC / Exotik + DA/D / LK140 / K20 / Espek


Top
   
 Post subject: Re: Driva Espek
PostPosted: Sat Sep 22, 2012 13:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Mer kött och blod än med Majik och Dynamik men lite mindre finess. Jag misstänker och håller med andra att Majik-I blir för klen för att få Espek att rocka. Jag ska absolut aldrig någonsin lyssna på Twin på Espek ;) det är nog bara för bra helt enkelt och för dyrt + att min källa och försteg inte hänger med såklart

_________________
You can release yourself but the only way you go is down -RJD
Rega P3 / Linn Silver IC / Exotik + DA/D / LK140 / K20 / Espek


Top
   
 Post subject: Re: Driva Espek
PostPosted: Thu May 16, 2013 12:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Ja nu har jag levt rätt länge med LK140 och trivs bra. Tyvärr har jag minskat rejält på lyssnandet men jag tror inte det beror på slutsteget, det är massa annat som ska hinnas med också. Det är tyvärr bara jag i familjen som vill lyssna på musik och då stereon står i vardagsrummet med öppen planlösning bidrar det ju inte till mer spelande.

Det jag har kommit fram till är att det inte blir aktivt med tre slutsteg, det blir alldeles för varmt i mitt skåp och för bökigt. Passivt är det som gäller så nu funderar jag på att fixa så att jag kan köra med min K600 igen eller om en bra K200 skulle vara bättre? Min K600 skulle i så fall behöva bfa

_________________
You can release yourself but the only way you go is down -RJD
Rega P3 / Linn Silver IC / Exotik + DA/D / LK140 / K20 / Espek


Top
   
 Post subject: Re: Driva Espek
PostPosted: Thu May 16, 2013 17:20 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 27, 2009 21:23
Posts: 274
Hej Don Tomaso, att testa single wire med K200 är ju inte så dyrt och många gillar ju det bättre än bi- & tri-wire. Själv har jag provat alla varianter och alla har låtit bra IMO.

Kanske inte ett svar som du blir så mycket klokare utav, men jag anser att kvaliteten på lödningarna är viktigare :mrgreen:

Däremot så tror jag att din installation i ett oventilerat skåp, är det som verkligen stryper din anläggnings fulla välljudspotential. Håller skåpet bara normal svensk möbelstandard (IKEA) så kanske du bara får ut så lite som 10% !!!

Men för husfriden, så får man ibland kompromissa bort välljudet till förmån för estetiken. :wink:

Värsta exemplet jag sett och hört var en Klimax anläggning som IMO presterade som en dålig Majik anläggning. Men skänken såg ju rätt trevlig ut….. :x

Ett ytterst effektivt och bra sätt att ge bort minst 400 000 kr till Linns balansräkning utan att få något själv för pengarna.

Men detta är ju ett ämne som jag skrivit många spaltmeter om tidigare i FF-tråden

Mvh MRTweak


Top
   
 Post subject: Re: Driva Espek
PostPosted: Thu May 16, 2013 20:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Jo MRTweak det ligger mycket i det du säger såklart. Nu är min bänk åtminstone en "riktig" hifibänk och lite ventilerad med öppningar bak men ändå mycket sämre än tex quadraspire för att inte nämna Harmonihyllan.

Jag har ju labbat med Quadraspire fötter och annat utan att ha varit säker på resultatet. Jag är nästan säker på att mitt största problem är Majik DS så länge jag inte har en bättre källa spelar det ingen roll vad jag gör eller slänger in efter i kedjan. Jag har långt ifrån guldöron och behöver rejäla lyft för att höra och uppskatta skillnader. Det är därför jag inte byter till Akurate DS jag är nästan säker på att lyftet blir för litet för mig.

Det enda i möbelväg jag skulle kunna tänka mig är Clic. Jag tycker frun är tillräcklgt villig till kompromiss, ingen annan jag känner har ens kvar större högtalare eller burkar än typ en Jambox :D

Men för att summera så låter det tillräckligt bra för det lilla jag lyssnar men det är kul att labba lite och drömma om bättre grejer eller ibland tänka att man säljer rubbet och lägger av :wink:

_________________
You can release yourself but the only way you go is down -RJD
Rega P3 / Linn Silver IC / Exotik + DA/D / LK140 / K20 / Espek


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited