Quote:
Bra råd, dock så är själva nyheten med DS serien att "överenergin" i högsta tonerna som är vanlig på CD spelare (inkl Unidisk 1.1) är bortfiltrerade och ersatt av ett mer lättlyssnad avrundad "LP12" liknande bouqet. Detta medför att vid direkt jämförelse kan det upplevas att CD spelaren är tydligare med mer tryck. Dock så kommer du snabbt vänja dig med det nya upplägget eftersom det är så mycket mer lättlyssnat samt enklare att följa med i melodin.
För din musiksmak, "utan trummor?" kan det vara så att du måste vänja dig under längre tid. Men kontrollera först att den inte är defekt på något vis.
Ja jag har också slagits av tanken. Problemet är bara det att allt jag läser om karaktären på Majik DS och de andra DS-spelarna särskilt i jämförelse med Linns cd-spelare ("den mer lättlyssnade LP12 liknande bouqeten" - det analoga naturliga flytet), så framstår förhållandet precis tvärtom. Det är precis den här naturliga analoga karaktären jag saknar på DSn, men som Ikemin levererar.
Det får mig att fundera...
Jag kan ju nämna att jag t.om skulle föredra min Sonab LP-spelare från 70 talet många gånger jämfört med DSn trots att ljudet "låter sämre". Känslan och det där klara naturliga flytet är betydligt bättre. Hoppas att det lät någorlunda begripligt...
Jag ska definitivt ta med båda spelarna till närmaste Linn handlare till veckan. Bra tips!