selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 20:45

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: Fri Nov 19, 2010 10:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Eriksson wrote:
Det som kommer att få mig att skaffa en DS i framtiden blir möjligheten att köra Spotify direkt i burken, så att man slipper ha igång en dator jämt och ständigt.
Är förvånande att denna möjlighet inte finns (?)

Är ju liksom det som bör vara charmen med en musikspelare, att du inte behöver krångla utan bara trycka på ON och köra..
Håller med i princip, men så länge som Spotify envisas med att bara erbjuda komprimerad musik så blir det ändå ganska mycket bättre när man spelar losslesskomprimerat från egen (eller någon) server. Det sägs att Linn pratat med Spotify, men det var ett tag sedan (långt innan t.ex. Sonos inkluderade stöd för Spotify). Det trista med Sonos är ju att det låter rätt sunkigt så t.v. får man väl hålla tillgodo med att bara kunna spela egen musik med hög kvalitet (d.v.s. som alltid). Jag skulle dock gissa att Spotify stöd inte är långt borta nu när DS:arna även stöder OGG.

När jag köpte DS så var enda anledningen att den spelade digitalt lagrad musik mycket bättre än alla andra CD/SACD/DVDA-spelare. Det är väl inte så dåligt argument det heller!?

PostPosted: Fri Nov 19, 2010 11:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

HCL wrote:
När jag köpte DS så var enda anledningen att den spelade digitalt lagrad musik mycket bättre än alla andra CD/SACD/DVDA-spelare. Det är väl inte så dåligt argument det heller!?
Nejdå, ett argument så gott som något :-)

Vad som hägrar med DS, i alla fall för mig, är att en sådan lösning kan ersätta ett antal apparater. Förut "behövde" man skivspelare, CD-spelare (ev SACD), DAT, kassettspelare, (fm-)tuner osv för att spela alla sina fonogram. Nu räcker det med en DS och, för dom som så önskar, en vinylspelare. Allt annat kan man lyssna på via sin DS, med en enda fjärr och med visuell visning av vad man lyssnar på. DET är i alla fall något som jag personligen uppskattar.

/ B

PostPosted: Wed Apr 13, 2011 05:07 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

AzP wrote:
I och med Cara10 stödjs Ogg, en trevlig nyhet som borde innebära att vi slipper transcoda till mp3!
Är det någon som har lyckats med detta än?

Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00