HerrJanzon wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Att jag o många andra testat massa ethernetkablar, NAS, HDD, rippningstekniker, underlag mm mm är ju för att samla info som man sedan kan dra någon slutsats av.
Och för att det är lite kul hoppas jag!
Kul men frusturerande!
Tro mig, jag hade innerligen hoppats att det inte skulle behövts. Men nu upptäckte jag/andra helt oberoende att saker i DSnätverket hade inverkan.
Och det är VERKLIGEN motvind att få skeptiker att öppna öronen och SJÄLV lyssna.
Tom hos Linn...
HerrJanzon wrote:
Alla tre filerna blev identiska enligt diff och cmp.
Härifrån har jag dock inte gått vidare för att kolla om jag kan höra skillnad på de identiska filerna. Jag tror jag lägger min gräns där.
Så bara för filerna är lika så låter de lika bra? Logisk riktig slutsats men fel. Är SÅ mycket vi inte vet.
Har du testat att koppla Karik till Numerik och därefer valfri CDtransport till Numerik - vad ger mest musik?
Ta bort synckabeln - hur ändras musikaliteten?
I dessa fallen kan man inte mäta sig till skillnaden i utsignal från CDtransporten...men det verkar inte musikaliteten känna till tydligen för signalen ut från Numerik låter olika bra
Rippar ger samma data, låter olika!
NAS har samma data och levererar samma data till DS, låter olika
Ethernetkablar levererar samma data till DS, låter olika
= Beror INTE på att data förvanskas
Ivor hade ett helvete att övertyga om att en skivspelare kunde vara olika musikaliskt beroende hur man monterade den, DET har nu de flesta (ivarjefall linnister accepterat) men att DS prestanda baror på saker vi ännu inte har koll på - VARFÖR ska det vara så svårt att acceptera?
Inget påhopp på dig! jag bara har så svårt att fatta att man inte lär sig av historien...alla CD lät ju lika för 20 år sedan men det visade sig inte korrekt.
Varför skulle då DS tekniken vara imun mot störningar?
Ärlig fråga - hur resonerar du?
Något påverkar DS förmåga att omvandla dig till analog musik - skit via ström där vissa NAS skitar ner mer? elektromagnetisk strålning som påverkar DS? Jorden påverkas?
Att isolation i nätdelar ÄR viktig visas tydligt av Dynamik som ger en osannorlik förbättring!!