Malte Lilja wrote:
Jag har väldigt svårt för van Morrison, riktigt dåligt. Hörde också Travelling Wilburys på radion i bilen. Insåg att jag har svårt för Rickenbackermusik. Har hittills heller aldrig hört något riktigt fängslande med telecaster (typ springsteen, roling stones etc). Annars får man en känsla av att det är just sådan musik som spelas av avdankade musikskribenter och trötta "hififörsäljare". Förstår inte varför, borde ju skrämma bort potentiella musikälsakre snarare än locka till köp.
Själv gillar jag sådant som svänger och sedan jag konverterat till Linn så breddas skivsamlingen. (Har dock ytterst magert av musiken ovan, det lär inte hjälpa oavsett hur bra grejor man har. Skit in = skit ut) 
Fast nu är ju väldigt få av musiken "skit" så gillar man inte det så är det troligare en massa skit i vägen mellan skivan o öronen = icke Linnsystem.
Tyckte Van var skräp (man hörde ju skivor hos kompisar...) men hörde en låt på radion o tänkte OK varför inte.
Han är ju en GUD. En av mina favvisar nu.
En Linnrigg gör jobbet!
Tycker du inte Travelling Wilburys, Stones, spingsteen svänger
Snackades tidigare om hur dåligt Kent's plattor låter (ljudmässigt)
Ta inte det som ursäkt att inte lyssna på dom.
Vapen o ammunition är en GIGANTISKT bra platta.
(även om hitaten är ur takt på en låt något sanslöst...tabbe av producenten då den låter like fel på bilstereo, radio o Linnsystem)
Störs man av ljudkvaliteten, går in i rummet bredvid, dä hörs bara musiken

Säger Jan som inte kan minnas EN ENDA platta som är onjutbar pga ljudkvalitet