selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 05:18

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Re: Styrning av DS
PostPosted: Tue Feb 24, 2009 15:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linnofil wrote:
Magnus wrote:
Varför vill ni använda er av en dator istället för en touch-fjärr á la Pronto?
Eller varför inte en iPod Touch? Jag har en som jag kör med PlugPlayer. Suveränt smidigt! Min Touch är liten och smidig som en fjärr och samtidigt kompetent nog att skriva detta inlägg med! Visst kan man installera Linn's GUI på en minilaptop, men den känns fortfarade som en laptop. PlugPlayer är inte 100% stabil, men är ändå ett mycket bra alternativ. Har man en gång styrt sin DS med något från skjortfickan finns det ingen väg tillbaka!
+1

/M

PostPosted: Tue Feb 24, 2009 20:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Magnus wrote:
Linnofil wrote:
Magnus wrote:
Eller varför inte en iPod Touch? Jag har en som jag kör med PlugPlayer. Suveränt smidigt! Min Touch är liten och smidig som en fjärr och samtidigt kompetent nog att skriva detta inlägg med! Visst kan man installera Linn's GUI på en minilaptop, men den känns fortfarade som en laptop. PlugPlayer är inte 100% stabil, men är ändå ett mycket bra alternativ. Har man en gång styrt sin DS med något från skjortfickan finns det ingen väg tillbaka!
+1

/M
Om en IPod touch kan användas som en smidig multifjärr och programmeras för Squeezebox, Kinos, Samsung LCD och Motorola STB på ett vettigt sätt kommer jag köpa en imorgon. Är det så bra?

Hälsningar
Fredrik

PostPosted: Tue Feb 24, 2009 22:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Fördelen med Mini-laptopen är priset plus att man kan ha den som surfplatta.
Magnus, vilken "Pronto" skulle du rekommendera och vad kostar den?
Så skall jag undersöka detta alternativ!

LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek

PostPosted: Sat Feb 28, 2009 14:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Stephan wrote:
Är det någon som vet om det finns ett DS-styrprogram som passar till en liten Acer Aspire One med Linux för 2000kr.
En kollega på jobbet har köpt en och jag blev riktigt sugen!!
Det var förinstallerad med Open office (motsvarande Word, Excel, PPoint mm) Firefox och lite andra program.
Det tog nog inte mer än 5-10 sekunder att starta upp den.
Den hade Flashminne istället för hårddisk (sparar batteri)
Bara faktumet att man slipper fucking Microsoft Windows motiverar ju ett köp!

Hade varit roligt att höra om någon testat denna lösning.

Jag kör själv med en liten "aa-one" och Linux. Har iof ominstallerat och kör inte "original" Linux installationen, men det borde kvitta.
Jag använder det fria java programmet "cidero" funkar kanon. Inte världens snyggaste kanske men väldigt funktionellt.
Smidig liten dator med lång batteritid. Men hade gärna bytt mot en fjärr....

PostPosted: Fri Jul 10, 2009 20:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

fredrik wrote:
Magnus wrote:

En Pronto el liknande med rätt upplägg är självinstruerande och lätt att
använda för hela familjen och dess besökare. Dessutom kan den styra TV,
förstärkeri och annat utöver er DS.

/M
Jag har provat Logitech harmony och OneForAlls modeller och ingen fungerar med alla
burkar man har hemma på ett smidigt sätt. Harmony verkar enkel att komma igång med men den funkar asdåligt med Linngrejer.

En pronto kanske är bättre.
Hej vad är det som inte funkar bra med logitech fjärren och Linngrejer?

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Sun Jul 12, 2009 10:59 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Quote:
Hej vad är det som inte funkar bra med logitech fjärren och Linngrejer?
Undrar jag med, har själv rätt nyss skaffat en Logitech Harmony One för att hela familjen ska kunna styra allt utom DS'n på ett smidigt och bra sätt och allt på Linn pryttlarna funkar hittils kanonbra! Dock ska det väl sägas att vissa snabbvalkommandon för ingångsval till förstärkaren var inte riktigt perfekta från Logitechs databas utan vissa fick jag programmera "nos mot nos"...

Till DS används iPod touch, otroligt smidigt men det känns som att det finns vissa buggar kvar i PlugPlayer...ngn som har koll på om det mesta funkar bra med SongBook? Är det programmet värt merkostnaden?

anders@digitalinterior.se

PostPosted: Mon Jul 13, 2009 10:55 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

andkan wrote:
Till DS används iPod touch, otroligt smidigt men det känns som att det finns vissa buggar kvar i PlugPlayer...
Vet inte vilken mjukvara du kör, men jag tycker att många PP-buggar försvann när jag uppdaterade till Cara 17 nyligen.

PostPosted: Mon Jul 13, 2009 12:07 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Har inte testat Cara ännu men det låter lovande om det blir bättre handhavande via PP oxå förutom de rapporter som börjat dyka upp om bättre prestanda.
:)

anders@digitalinterior.se

PostPosted: Wed Jul 15, 2009 13:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har (fortfarande) inte kommit till skott med DS-köp, men försöker lära mig så mycket som möjligt inför ett kommande köp. Har hittills tyckt att iPod Touch+SongBook verkar vara ett attraktivt alternativ för DS-styrning. Som jag har fattat det så bygger dock mycket av "iPod-konceptets" användarvänlighet på att man som användare definierar spellistor i PC:n (LinnGUI) som man sen har tillgång till och kan manövrera inom från iPoden. Som jag har fattat det så finns det dock en begränsning (iPodens primärminne?) som gör att man inte från denna kan browsa direkt mot den fullständiga musikdatabasen på NAS:en (?). Finns det någon ”bärbar” lösning (hårdvara+mjukvara) i iPod-storlek som klarar detta eller kommer jag, om jag har en hyfsat stor databas, vara tvungen att huvudsakligen styra direkt från PC:n om jag (och sambon) vill ha överblicken över hela databasen? Eller är det här en netbook kommer in som styrlösning?

PostPosted: Wed Jul 15, 2009 14:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linncredible wrote:
Har (fortfarande) inte kommit till skott med DS-köp, men försöker lära mig så mycket som möjligt inför ett kommande köp. Har hittills tyckt att iPod Touch+SongBook verkar vara ett attraktivt alternativ för DS-styrning. Som jag har fattat det så bygger dock mycket av "iPod-konceptets" användarvänlighet på att man som användare definierar spellistor i PC:n (LinnGUI) som man sen har tillgång till och kan manövrera inom från iPoden. Som jag har fattat det så finns det dock en begränsning (iPodens primärminne?) som gör att man inte från denna kan browsa direkt mot den fullständiga musikdatabasen på NAS:en (?). Finns det någon ”bärbar” lösning (hårdvara+mjukvara) i iPod-storlek som klarar detta eller kommer jag, om jag har en hyfsat stor databas, vara tvungen att huvudsakligen styra direkt från PC:n om jag (och sambon) vill ha överblicken över hela databasen? Eller är det här en netbook kommer in som styrlösning?
Kör iTouch och har ca. 1000+ skivor, några problem med skapande av spellistor eller sökning i databasen har inte jag haft i varje fall. Vill man göra långa spellistor så är Touchen lite trog dock. Tror det beror på hur Songbook hanterar spellistorna. Detta medd är för övrigt skrivet på Touchen. En trevlig bekantskap helt enkelt...

PostPosted: Thu Jul 23, 2009 11:08 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Hej har äntligen köpt en Ipod touch med plugplayer. När jag kör Ds i bute version så fungerar inte pluplayer, kan inte lägga till låtar i listan. Fungerar bra i cara versionen. Fungerar soonbok bättre?

PostPosted: Thu Jul 23, 2009 16:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

freddan wrote:
Hej har äntligen köpt en Ipod touch med plugplayer. När jag kör Ds i bute version så fungerar inte pluplayer, kan inte lägga till låtar i listan. Fungerar bra i cara versionen. Fungerar soonbok bättre?
Nya Soongbook 2.0 är riktigt snygg. Men PP 2.2.2 ska funka bra i Bute, dock bara i 0.9 inte i 0.6. iTouch kontroll är suveränt! (Perfekt att skriva detta inlägg med också!)

PostPosted: Thu Jul 23, 2009 21:15 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Jag kör nu med songbook och vad trevligt det blev. Lite svårt och kontrollera ljudvolymen bara.

PostPosted: Sat Aug 08, 2009 18:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Styra DS med en Nokia 5800 (Symbian S60 5th edition) går det?

Styra genom nåt program på telefonen - alternativt surfa mot en site som servern lägger upp genom WLAN?

PostPosted: Thu Sep 10, 2009 10:45 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Har uppgraderat ipoden till software 3.1 och tycket att allt blev mer stabillt. Inga buggar än så länge eller något som hänger sig.

Post new topic  Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00