Till Ulf:
Jag läste HiFi&musik regelbundet för 10-15 år sedan. Men nu läser jag inte tidningen längre.
När jag är på musikskolan med min son så får jag dock en halvtimme för mig själv på biblioteket (som ligger precis intill).
Då passade jag på att bläddra i HiFi&musik för att se om de skrev om någon Linn eller Naimpryl eller annat av intresse.
Det var då jag hittade den i mina ögon bisarra 100kkr setupen. Denna var jag bara tvungen att skriva om.
Jag tycker i och för sig att HFM kan vara underhållande läsning om man vet att man skall ta allt som skrivs i recensionerna med några skopor salt.
Jag tycker oxå att det är intressant att läsa hur människor som har helt andra värderingsgrunder resonerar runt olika saker.
Detta gör att man får möjlighet att se sina egna värderingar i ett nytt perspektiv. På så vis kan HFM vara lite läsvärd.
Jag bryr mig heller inte om ifall Linn får bra eller dålig kritik, däremot kan det vara intressant att läsa hur de har värderat produktens olika egenskaper.
Dock är det trist att det finns många läsare som faktiskt använder denna tidnings recensioner när de köper stereokomponenter.
Jag vill oxå säga att jag på intet viss ser ner på eller på något vis föraktar de människor som tycker att HFM är en bra och seriös tidning. De har bara en liten annan syn på hobbyn ungefär som att det finns folk som gillar amerikanska sk sportbilar trots att alla vet att Lotus är bäst
De som arbetar på tidningen måste hålla både sponsorer och läsarna nöjda annars får de sparken och kan inte försörja familjen.
Det är deras jobb helt enkelt.
mycket svammel...