fredrik wrote:
bofredrik wrote:
Jag måste fråga. Ni som testat olika FW, förutom ljudet, hur fungerar 1.1:an i övrigt med olika FW; med avseende på fjärren, läsa och byta mellan olika slags skivor, osv?
Har silver fjärren, om jag använder fjärren för att mata ut, går det inte att mata in släden igen, spelaren måste startas om genom att stänga av strömmen. Och den vägrar läsa DVD-R skivor.
Jag har inte märkt några konstigheter med varken 221 eller 227.
Jag kör för övrigt på 227 igen då den återger basgångarna tydligare.
Det låter som du har en VÄLDIGT gammal firmware och utan "DISK ReAD"? modifieringen som kom 2005?
Vet du hur du kollar din nivå?
Hälsningar
Fredrik
Jag upplevde lite problem med fjärren i form av att släden låste sig ibland, vilket krävde att apparaten måste stängas av och startas igen. Detta fenomen verkar dock ha försvunnet (peppar-peppar). Troligen pga att jag trycker på knapparna i lugnare takt.
Annars känner jag igen många av inläggen i denna tråd. Efter att den första berusningen lagt sig började jag fundera i banor som "Var detta köp så smart, borde jag inte behållit Ikemin och köpt bättre förstärkare?", "Jag borde nog installera om subben och högtalarna", osv.
Så jag kollade upp mjukvaran, och det var 277. Efter byte till 221 var det "som att komma hem". Det lät roligt (=Linn

) igen. Och det där med att ny förstärkare och installera om högtalarna - glöm det.
Jag kan bara hålla med om att en kombination av det bästa från 221 & 227 vore optimalt. Men det kan kanske ha att göra med vilken version av 1.1 man har, så att senare versioner låter bättre med 227.
Det stora problemet är att jag inte kan läsa mina DVD-r skivor. (Mina DVD-r går dock att läsa på andra 1.1 maskiner. Men jag vet inte vad de har för mjukvara osv.)
Men att "kolla nivån" vad är det? Kan fredrik eller någon annan förklara.