selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 06:48

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 57 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 01:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
ok tackar för denna ggn också då då.... hejdå


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 01:25 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Tack tack!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 11:09 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
Harry Våffla wrote:
Är du ett tvättäkta troll? Snälla, hur lost får man bli egentligen???
Gult kort :?:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 14:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
ed wrote:
henriklh wrote:
Håkan! :D Nu är det bara murmeldjuret som fattas...
Men var det inte så att murmeldjuret skulle ha rekommenderat i denna diskussion att man inte skulle ens tänka sig att köpa en axis eller lp12:a begagnad för det var typ äckligt? :)
Du tog orden ur min mun. Jo äckligt var ett av den mannens favorit uttryck.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 14:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Haakan wrote:
börja inte dryga dig din lille fjant....du kan få mitt telefonummer om du vill säga nåt istället för å sitta å va tuff bakom tangentbordet...
Sådana här karlakarls uttalanden är bra fåniga, vilken nivå rör vi oss på?

Harry uttrycker i alla fall en befogad, om än lite kraftigt formulerad, känsla även jag får när jag läser Håkans inlägg.

Håkan du vet att mätningar och sådant inte är speciellt gångbart på det här forumet.

Säger en del också när Jans fråga om Håkan hört Klimax besvaras med "vad har de för spec då?"

Lyssna först så kan du alltid läsa någon manual sedan, varför det nu skall behövas.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 15:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
jag tycker inte sånna uttalanden är fåniga...dock är det fånigt att sitta å trycka bakom ett tangentbord å skriva saker man inte vågar säga IRL, dom om nåt är fånigt....

sen vet jag mycket väl att mätningar inte är gångbart på detta forum....men låt mig ta en liten biljämförelse....

om du ska handla sportbil vill inte du veta hur många hästkrafter och vilket vrid bilen har? hur fort den tar sig 0-100 eller 100-0 osv osv

eller sätter du dig bara i struntar om andra bilar kör kringlor runt dig så länge sätet känns skönt och växelspaken är lagomt lång?

vilket ovan tycker du verkar vettigast? iofs har du redan svarat ALT 2 i ditt förra inlägg...

sen tycker då jag det är bra att man inte stirrar sig blind på varken mätningar eller öppna lyssningar...båda är förstås viktiga...för mätningar säger inget om hur det låter bara om det finns förutsättningar för välljud och hur starkt man kan spela...

därför jag brukar komma in hit ibland eftersom jag delar en del av linns synsätt och försöker kanske bidra med nånting konstruktivt själv så att varken jag eller ni stannar i utvecklingen...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 16:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Det är bra att du vill bidra till utvecklingen på ett positivt sätt.

Liknelsen med bilar fungerar dock inte. En bils prestanda kan man mäta med hästkrafter och vridmoment och främst av allt kanske väghållning. Hur lång växelspaken är tror jag dock inte påverkar prestandan.

Men även inom bilvärden vägs den svårmätta parametern känsla in. Jag tycker exempelvis att en Hemicuda är mycket intressantare än en ny BMW M3 trots att den senare åker de berömda åttorna runt min älskade gjutjärnshäst.

Åter till ämnet, den här tråden handlar egentligen allt mer om välljud kan mätas eller inte och inte så mycket om just Lp12 och Axis.

De flesta här tycker nu inte att välljud låter sig mätas. Där står vi och där kommer vi nog att stå.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 16:27 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
Det finns en sak som kallas Netikett.Låt oss hålla oss till den från alla sidor.
Det var ett övertramp både från Haakans och Harry Våfflas sida i min bok.De som inte kan hålla god ton ska ge f-n i att posta helt enkelt.

Lyckas man ha en diskussion utan personangrepp så kan det vara riktigt intressant.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 17:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 901
Haakan wrote:
därför jag brukar komma in hit ibland eftersom jag delar en del av linns synsätt och försöker kanske bidra med nånting konstruktivt själv så att varken jag eller ni stannar i utvecklingen...
VÄNTAR FORTFARANDE PÅ FÖRSTA GÅNGEN DU SKA BIDRA MED NÅGOT VETTIGT IMHO......


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 17:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Mar 06, 2004 18:26
Posts: 618
Location: Göteborg
Moderatorer, är det inte lika bra att låsa den här tråden nu. Selleri är vanligtvis helt förskonat från flamewars, så det vore bra att få stopp på det här nu.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 17:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 901
Erik wrote:
Haakan wrote:
därför jag brukar komma in hit ibland eftersom jag delar en del av linns synsätt och försöker kanske bidra med nånting konstruktivt själv så att varken jag eller ni stannar i utvecklingen...
VÄNTAR FORTFARANDE PÅ FÖRSTA GÅNGEN DU SKA BIDRA MED NÅGOT VETTIGT IMHO......
Kanske lite i överkant men eftersom Haakan pratar skit om Linn och linnentusiaster på andra svenska forum tycker jag inte hans kommentarer här är riktigt rumsrena.

/Erik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 17:47 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Jag tycker inte några diskussionstrådar ska låsas. Gillar man inte det som skrivs kan man avstå från att följa tråden.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 18:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Mar 06, 2004 18:26
Posts: 618
Location: Göteborg
Men det påverkar stämningen på hela forumet, dvs. även andra trådar.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 18:09 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Wed Feb 01, 2006 22:10
Posts: 313
Location: Norrbotten, Boden
Det som är bäst med SELLERI är tonen mellan varandra som används. Dvs positiva och engagerade inlägg och dessutom förståelse för att man kan tycka olika. Det är åtminstone det jag upplevt den korta tid jag läst och deltagit. Är man intresserad av Linn läser man ju de flesta trådar och kan inte undgå att se även otrevligheter. Låsa trådar vet jag inte om det hjälper däremot krävs skärpning tack.

/Roger


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 18:10 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Låsning av trådar tror jag verkligen skulle påverka forumets stämning negativt. Givetvis är det upp till var och en att försöka tänka över vilken ton man använder i sina inlägg.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 57 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited