selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 05:34

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu May 04, 2006 15:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nu har jag inte testat alla... men Ching cheng med hjärta är bäst (har en ching cheng utan hjärta med)
2004 köpte jag Exotik o den hade hjärta = då var de som bäst

De som kom med mina chakrasteg hösten 2005 var usla

Någon som vet var linn skickar med 2006?

Post subject:
PostPosted: Thu May 04, 2006 15:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
han hävdade att Linns nätkablar var bättre ju myare dom var
Vem pratade du med? Kanske kan stämma att de är bättre ju myare de är :wink: , men de bästa de nånsin skickat med var Ching Cheng med hjärta och de nuvarande är riktigt dåliga.

Post subject:
PostPosted: Thu May 04, 2006 16:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ulfbnilsson wrote:
don Tomaso wrote:
Var in på HF igår och köpte en grendosa (det gäller att prioritera när man är nere i sthlm :) ) Pratade lite kablar också och han hävdade att Linns nätkablar var bättre ju myare dom var, det stämmer ju inte vad forumet verkar tycka utan här är väl konsensus att Ching Cheng är bättre än nyare tex Tongyan?
Har du provat om du hör någon skillnad mellan en "hifi grendosa" och den tidigare? Själv har jag nog sämsta tänkbara men ska nog prova att köpa en ny snart.
Nej jag har inte alls testat och är väl lite av en skeptiker men jag litar på Kalle och flera här på forumet sen är det ju inga pengar (170 spänn)

Post subject:
PostPosted: Thu May 04, 2006 16:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lejonklou wrote:
don Tomaso wrote:
han hävdade att Linns nätkablar var bättre ju myare dom var
Vem pratade du med? Kanske kan stämma att de är bättre ju myare de är :wink: , men de bästa de nånsin skickat med var Ching Cheng med hjärta och de nuvarande är riktigt dåliga.
Kalle, han kan ju ha menat ju nyare Ching Cheng desto bättre men jag tyckte han nämde Tongyan. Jag fårgade inte så mycket han hade en annan kund där

Post subject:
PostPosted: Thu May 04, 2006 18:03 
Site Admin
Site Admin

don Tomaso wrote:
Nej jag har inte alls testat och är väl lite av en skeptiker men jag litar på Kalle och flera här på forumet sen är det ju inga pengar (170 spänn)
Fast bäst är väl iofs att lita på sina egna öron? :)

Post subject:
PostPosted: Thu May 04, 2006 19:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
don Tomaso wrote:
Visst o det är ju så lätt att byta elkablar, bökigare att meka i slutsteg/CD's.
Jag har ett gäng nätkablar skickade av fredrik, återkommer med intryck när de dyker upp.
Grymt spännande!
Postgången i Frankrike är oregelbunden så vi får se när de behagar att dela ut dom.

Post subject:
PostPosted: Thu May 04, 2006 21:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
don Tomaso wrote:
Visst är det så men jag behövde ändå en ny grendosa just i det här fallet.

Post subject:
PostPosted: Thu May 04, 2006 21:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag fick min nätkabel igår men hann tyvärr inte testa den då. Men idag har jag haft tid att lyssna. Och eftersom ingen annan har lämnat omdömme än så får jag väl bli först ut:

Jag är i grunden skeptisk till min läggning, ffa när det gäller saker som inte går att förklara vetenskapligt (dvs saker som jag inte har kunskap att förklara....). Dessutom har de flesta nätkablarna på marknaden varit ganska så dyra, så jag har inte kommit mig för att testa olika varianter. Till detta ska läggas att de flesta Linnhandlare inte marknadsför alternativa strömkablar i någon större utstreckning. Min anläggning består idag av CMDi, K400 och Canton RC-L.

Det första som slog mig var hur mjuk kabeln är. Hade förväntat mig något som iaf var styvare än orginalkabeln, men icke, Power One är tydligt mjukare. Det andra var hur hårt den nöp fast i nätbrunnen, där orginalkabeln mest legat och "skvalpat runt" fick jag trycka till rejält för att få Power One att hamna rätt.

På med burken och in med en skiva (Morrisey - Live at Earls Court). Direkt märktes den första ljudskillnaden var hur "tyst" det blev. I brist på bättre utryck så blev bakgrunden mycket svartare. Men redan efter ett par takter märktes tydligt att det var mer närvaro och nerv i musik och kanske ffa sång (om man nu kan dela upp det så). Med tanke på kraften i själv-suggessionen så blev jag tvungen att växla fram och tillbaka ett par ggr, men skillnaden är klar för mina öron. Gillar inte att överdriva, och skillnaden är inte som natt och dag, men den fick Morrissey-skivan som jag tidigare tyckt varit allmänt platt tråkig att leva upp och åtminstone lyckas fånga min uppmärksamhet. Och det är väl det som det handlar om egentligen?

Post subject:
PostPosted: Thu May 04, 2006 22:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vad hade doktorn för kabel tidigare? (står på den)
Kass eller bra Linnkabel...

Post subject:
PostPosted: Thu May 04, 2006 22:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tongyuan - sunkkabel alltså?

Post subject:
PostPosted: Thu May 04, 2006 23:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

dr Hollow wrote:
Tongyuan - sunkkabel alltså?
Ja.
Samma som jag fick till mina chakrasteg hösten 2005 :(
Hur gammal är din movie?

Post subject:
PostPosted: Thu May 04, 2006 23:26 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Måste det alltså till en Linn-relaterad (Lejonclou) nätkabel innan ni inser att nätkablar har betydelse?Ni har inte testat någon annan.Jormas S-P t.ex?

Post subject:
PostPosted: Thu May 04, 2006 23:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bara lite äldre än dina Chakra, levererade direkt från fabriken juli-05

Post subject:
PostPosted: Thu May 04, 2006 23:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

new order wrote:
Måste det alltså till en Linn-relaterad (Lejonclou) nätkabel innan ni inser att nätkablar har betydelse?Ni har inte testat någon annan.Jormas S-P t.ex?
Nejdå, tror säkert att det finns bra, och i vissa fall bättre, produkter utan någon som helst Linn-anknytning. Men tex den kabel du nämner ligger i en helt annan prisklass än Power One, och är man, som jag var, skeptisk till att det gör någon skillnad så har jag ingen lust att lägga ut tusentals kronor för att testa. Har man en seriös handlare på orten man bor som är beredd att dema så kan man ju testa det där, men är man som jag förvisad till lilla jerusalem så får man nöja sig med (Sveriges kanske sämsta?) Hifiklubbutiken.

Post subject:
PostPosted: Fri May 05, 2006 00:01 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Du får väl chansa lite.köp en begad nätkabel på hifimagasinet och testa,duger den inte går det alltid att sälja vidare.Inte speciellt smidigt däremot,kanske.Priserna på begagnade nätsladdar är ganska humana i vissa fall.Och du blir en erfarenhet rikare.

Post new topic  Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+02:00