Jag tillhör väl den lilla kategorin människor som gått från att såga dem till att äga ett par. I början när de kom så provlyssnades dem givetvis men de kändes som en gäspning, trist och oengagerande...berodde kanske mest på installationen?!? Hur som helst, de föll bort från alternativen tills nu i somras då ett par demoburkar stod och spelade i butiken på ett rätt trevligt sätt.
Var gode less på mina Keilidh så en ny lyssning blev aktuell. Faktum är att de gav väldigt mycket mersmak på alla sätt. Riktigt lätt att förstå meningen med musiken och klart roligare än förra året. Rummet och utrustningen skiljde sig åt.
Slutade med att jag hämtade hem ett par och jag har inte ångrat det än. Det första som dock kändes trist med de oinspelade paret var den totala avsaknaden av bas men det kom med några veckors nötande. Nu saknas det inte något i botten förutom att de inte går så djupt. Rätt intunade i rummet så är det oxå ett riktigt fylligt och skönt ljud. Med tolvan som källa så känns den fast och följsam i botten, bra driv helt enkelt...inge problem att få en fysisk upplevelse och det låter "live" när man strövar omkring i de andra rummen. Ninka som exempel låter ju definitivt mer men faller ju i mina öron på allt det andra i jämförelse...
Det som jag gillar mest är hur musiken släpper helt, är liksom inget egenljud i högtalarna eller hur det nu ska beskrivas. Trots det nätta formatet så känns dem riktigt naturliga. Har bara fått den känslan från provyssningar på Akurat tidigare. Jo, gällande Unik där...att de skulle ge mer i botten...hmmm...har provat båda i samma rum i förra lägenheten och, tja...jag skulle nog inte riktigt hålla med om det påståendet.