Sony wrote:
Såg din text om senaste skivinköpen men kände att min fråga passade bättre här under din presentation. Hur tycker du att din lp-spelar funkar i jämförelse med cd:n? Av en slump har jag ju ungefär samma cd men inte lp-behov nog att motivera att köpa en lp12:a. Till exempel har jag sett project-spelaren på Stereokompaniets beg-lista och din lp är väl i ungefär samma prisnivå.
Förresten har man inte fått se några nya bilder från lägenheten, när kommer de då 
Bra fråga.
Min LP-spelare hänger inte med när min CD-spelare kör igång, men å andra sidan tycker jag att hela 'vinyleriet' har ett fantastiskt pris/prestanda-förhållande som man inte får med CD. Idag köpte jag tretton eller fjorton skivor och kom nästan under 300 spänn för alltihop. Och då var det av allt att döma bra kvalité på alla skivorna, och needless to say så var det naturligtvis musik som jag tycker om som jag köpte

Sånt händer inte när man köper CD.
Min Rega har ett musikaliskt flyt som är mycket bra och i den aspekten har den inget alls att skämmas för i jämförelse med Ikemi. Däremot brister det väl en del i upplösning och dynamik, och därmed även i närvarokänsla. Jag kan dock absolut sitta och njuta av att lyssna på musik även på vinyl! Tycker definitivt att en skivspelare av något slag ska ingå i en sann musikfantasts rigg. Den Project Debut som Stereokompaniet har beggad låter riktigt bra för de pengarna, den tycker jag du ska kolla in ännu mer.
Apropå närvarokänslan och så, så hör till saken att jag nog föredrar Ikemi framför en LP12 också. Jag säger "nog" för det är ju svårt att jämföra allt, jag har aldrig hört en toppspecad tolva. Det är visserligen lite svårt att jämföra, för de är bra på olika saker, men på det hela taget har Ikemi en avslappnad diskant som jag nog aldrig hört nån vinylspelare prestera. Följaktligen lär jag aldrig bli någon sån som skaffar tolva och sen säljer allt vad CD heter, utan bägge formaten har sina platser hemma hos mig och så lär det förbli.
Bilder från lägenheten, jaaadu

Jag tänkte få lite uppgraderingar gjorda först, sen får vi se vad som händer. Dessutom måste jag ju städa lite om jag ska fota, huga! Nästan som att behöva städa inför besök