selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Tue May 20, 2025 00:12

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 116 17 18 19 2057 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 17, 2005 22:39 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Senaste inköpen.

Kraftwerk-Tour de France soundtrack
Presentation överflödig.

Ryan Adams-Love is Hell
Denna artist snubblade jag över efter att ha först ha hört hans otroliga version av Oasis Wonderwall.Laddade först hem den på MP3 och insåg snabbt att denna skiva är fantastisk!Ett måste köp helt enkelt.

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 02, 2005 12:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Blev 6 vinylskivor idag... har även köpt nån enstaka skiva under senaste tiden som jag inte skrivit här.. men dagens köp är enligt följande:

Alan Parsons Project - Guadi: Olyssnad skiva som enligt allmusic inte skulle finnas på vinyl. Kul att hitta denna skiva, men den är än så länge olyssnad.

Alan Parsons Project - Stereotomy: Skiva jag redan har i lite annat uförande (omslag och förpackning). Titelspåret rockar på riktigt bra... samtidigt som det är klass rakt igenom alla låtarna.

Alan Parsons Project - The Best Of...: Best Of-skivor är kanske inte så roliga, men fick den till ett bra pris.. lika bra att samla på sig så många skivor man kan. Känns dessutom "bättre" att nöta på en Best Of-skiva än en originalskiva.

Alan Parsons Project - Vulture Culture: Olyssnad än så länge och nu återstår endast en av Alan Parsons Projects-skivor på vinyl (bland de vanliga releaserna).

Rory Gallagher - Calling Card: Underbar skiva som jag redan har på CD. Rorys starkaste skiva och bör inköpas av alla på CD, då den finns hos Ginza etc för 79:- Iron Maiden HAR lyssnat på denna gitarrhjälte då dom var unga. Introt till "2 Minutes To Midnight" är stulet från denna skiva!

Rory Gallagher - Photo Finish: Ännu en Rory-skiva, som jag bara hört som mp3:a tidigare. Kommer inte ihåg om denna skiva var bland de skivor som föll mig i smaken eller inte. Får se senare...

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 03, 2005 23:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Chris Isaak - Wicked Game: En skön skiva lättillgänglig rekommendras varmt 69 spänn på Rocks

U2 - How to dismantle.... Inga ord behövs förutom köööööp men det har väl alla här gjort redan?

Last edited by don Tomaso on Fri Sep 16, 2005 18:24, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 16, 2005 18:05 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Coldplay X-Y - Suverän skiva

Post subject:
PostPosted: Sun Sep 18, 2005 14:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Fick två skivor av flickvännen på LP...

Stevie Wonder - Hotter Than July och Norrbotten Big Band - Vindsång. Båda skivorna verkar trevliga och NBB-skivan känns lite rakare än den musik NBB spelat de gånger jag varit och sett dom.

Post subject:
PostPosted: Sun Sep 18, 2005 22:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Mina senaste inköp!
Image
Fantastisk skiva med Beatles! Och jag som egentligen aldrig riktigt varit särskilt faschinerad är nu helt tagen :cry: Min första skiva överhuvudtaget med Beatles och nu efter att snurrat i genom alla 4 sidorna på min 12:a så förstår jag plötsligt varför nästan alla rock och pop låter som den låter i dag.. :? Att dom givit många av dagens artister influenser torde det väl inte råda något tvivel om.

Image
The Animals första skiva tror jag att det är.. :? Har dock inte hunnit med att lyssna på denna ännu

Post subject:
PostPosted: Sun Sep 18, 2005 23:04 
Site Admin
Site Admin

Lite nyinköpta grejer senaste månaden...

Peter Gabriel - OVO. Ganska annorlunda projekt, och herr Gabriel sjunger inte så mycket själv, men det går inte att ta miste på hans låtskrivande. Ojämn men stundtals briljant skiva!
Image
David Sylvian - Gone to Earth, Brilliant Trees och Secrets of the Beehive. Köpte alla tre ohörda, hoppades på det bästa :) Härligt atmosfärisk musik. "Secrets of the Beehive" kan mycket väl bli höstsoundtrack.
Image
Anathema - A Fine Day To Exit och A Natural Disaster. Bra melankolimetall.
Image
Kevin Gilbert - The Shaming of the True. Sanslöst bra skiva!
Image

Dream Theater - Octavarium
Eitre - The Coming Of Spring

...och några till, men jag inser att det här inlägget tar upp nog med plats som det är redan 8)

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 19, 2005 11:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kevin Gilbert minsann! Har du snackat med Stefan på http://www.mellotronen.com i Stockholm? Han är ju fanatisk på Kevin, samlar allt som karln har varit med på, samt har nog en del livegrejjer också. Han var en oerhört skicklig musiker som inte fått det erkännande han förtjänar.

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 19, 2005 21:13 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Eric Clapton - Back Home Genomgående bra skiva med alla genres han spelat, faktiskt jättebra. :)

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 19, 2005 23:58 
Site Admin
Site Admin

monkeydevil wrote:
Kevin Gilbert minsann! Har du snackat med Stefan på http://www.mellotronen.com i Stockholm? Han är ju fanatisk på Kevin, samlar allt som karln har varit med på, samt har nog en del livegrejjer också. Han var en oerhört skicklig musiker som inte fått det erkännande han förtjänar.
Har inte varit inne på Mellotronen alls faktiskt! Tycker killen borde ha Kevin Gilbert-skivor i lager om han vill att fler ska upptäcka honom... 8)
Jag har både Kevin Gilberts "Thud" och en skiva med hans tidigare band "Giraffe" och det är också bra, men "The Shaming Of The True" är det stora mästerverket. Ironiskt nog eftersom killen dog innan det var helt färdigt - allt var inspelat men inte ihopmixat.

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 27, 2005 18:05 
Moderator
Moderator

Om man är nyfiken på vinyllyssning, men varken äger några vinylskivor eller någon spelare så kan man befinna sig lite i ett moment 22. Det känns lite meningslöst att samla på skivor utan en spelare, och det känns fel att köpa en LP12:a när vinylsamlingen består av att jag och brorsan har Roxette Look Sharp! tillsammans.

På lördagar är det loppmarknad nere på min gata. Jag har inte kollat där ofta, men i lördags gjorde jag det, och det säljs en del skivor. Mest samlingsplattor med svenska okända dansband från tidigt 80-tal. En snubbe hade dock några backar med i alla fall några namn jag kände igen. Jag vet absolut inget om skicket på plattorna, eller ens om det är någon som är bra, men 10 kr/st hade han tänkt sig.

Dessa skivor var det:
http://www.student.lu.se/~cim96ip5/linn ... skivor.htm

Jag slog till och köpte alltsammans. 114 skivor tror jag det är. Givetvis är det köpt lite på risk. Det kanske bara är skräp, eller sönderspelade plattor. Men paketpriset var överkomligt: 100 kr. Får väl spana lite efter en enklare vinylspelare eller så nu. Vill i alla fall provlyssna! :?

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 27, 2005 18:08 
Site Admin
Site Admin

Några riktigt fina skivor med där tycker jag!

Toto, Alan Parsons Project, Mike Oldfield, Vangelis, Stevie Wonder, Philip Bailey, Ravel, Verdi...låter som ett bra köp :)

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 27, 2005 18:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Svårt att misslyckas med ett styckepris på 88 öre. Tycker också det verkar vara en hel del vettigt i den samlingen.

Värsta vinylinköpet står nog Klanter för dock.

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 27, 2005 22:29 
Moderator
Moderator

Tjagge wrote:
Ojdå vad köte Klanters för något?

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 28, 2005 09:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tjagge wrote:
Jag spricker nästan av nyfikenhet. Jag tyckte pers inköp var i världsklass så Klanter måste ha köpt något i universumklass. :wink:

Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 116 17 18 19 2057 Next

All times are UTC+02:00