TONNY wrote:
Har du haft andra högtalare hemma för test? Typ M109?
Nej, inte hemma. Men jag har hört Katan mot M109 i butik några gånger och skillnaden är ju ganska rejäl. Men jag har inte riktigt kommit tilll högtalarna än - putsar tidigare i signalkedjan. Sen är jag ganska nöjd med aktivt C4200, väldigt praktiskt. Med M109 får jag köra passivt, skaffa fler slutsteg eller byta mot C6100 vilket jag inte vill just nu.
linnist wrote:
Skönt att du kör Katan de platsar verkligen med toppkällor framför. Har hört dom hos min handlare med KDS och Majik-I och det var riktigt bra och roligt ljud!
Med aktiva Katan med C4200 som du kör så borde det bli sanslöst bra.. 
Japp... Det är bara KDS som fattas. Men det kommer. Snart förhoppningsvis.
Symphonyno15 wrote:
Jag har själv Katan och har liksom du hört dem med Klimax DS samt Kontrol, och det var ju inte fy skam - blir nått att sträva mot, även om jag vill ha en LP12 innan.
Hur tycker du att själva konceptet med DS fungerar? Upplever du det som enbart smidigare genom att man slipper byten av skivor osv. eller något tillkommande krångel med att allting styrs via datorn? Just den biten tilltalar inte mig speciellt även om ljudkvaliten talar för sig.
Saknar du någonsin mer bas med Katan?
Edit: Såg att du hade en Sizmik
Jag tycker att DS-konceptet är fantastiskt. Om man laddar playlisten med de skivor man vill lyssna på så kan man ju styra allt med den vanliga Linn-fjärren. Jag saknar faktiskt inte att pilla med CD-skivor så mycket. Jag är ju egentligen en vinylmänniska och har därför aldrig fått nån riktig känsla för just silverskivor. De kan lika gärna ligga på hårddisk för min del! DS-tekniken är framtiden. Silverskivor är för gubbar.
Vad det gäller bas finns det ju en hel del att hämta i aktiva Katan. Men visst är ljudet åt det ljusare hållet, helt klart. Har gått och funderat på en Klimax-subb, men när jag la in Cara 1 på DS'en blev det ett helt annat liv i Katan. Mycket mer live-känsla. Så de tankarna har lagts på is. Jag är säker på att basen kommer sitta som en smäck med Klimax DS och Klimax Kontrol framför. Det är mitt ultimata mål.
Jag har inte kvar Sizmiken. Den såldes för länge sedan.
/ Jacob