selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 05:33

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 245 posts ]  Go to page Previous 113 14 15 16 17
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 06, 2006 09:12 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Transport har de ju redan, men jag tänker på DA o allt runtomkring.
Klart enklare att bara fokusera på 44.1k stereo kodning än att klara alla format
Jo, dom bygger sin egen transport men inte alla vitala komponenter. Just lasern är ju kanske den mest kritiska delen, och där har man ju vid ett flertal tillfällen uttalat sig att det blivit oerhört svårt att få tag i lasrar för enbart CD/HDCD. Detta var väl bl.a. anledningen till den förtida nedläggningen av CD-12 och var väl samma anledning som gjorde att man inte längre kunde supportera Karik?

Men det är kanske som du antyder att det är samma transportenhet som redan sitter i andra Linn-burkar och att man begränsat kapaciteten till CD och HDCD på annat sätt?

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 06, 2006 15:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Harry Våffla wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Transport har de ju redan, men jag tänker på DA o allt runtomkring.
Klart enklare att bara fokusera på 44.1k stereo kodning än att klara alla format
Jo, dom bygger sin egen transport men inte alla vitala komponenter. Just lasern är ju kanske den mest kritiska delen, och där har man ju vid ett flertal tillfällen uttalat sig att det blivit oerhört svårt att få tag i lasrar för enbart CD/HDCD. Detta var väl bl.a. anledningen till den förtida nedläggningen av CD-12 och var väl samma anledning som gjorde att man inte längre kunde supportera Karik?

Men det är kanske som du antyder att det är samma transportenhet som redan sitter i andra Linn-burkar och att man begränsat kapaciteten till CD och HDCD på annat sätt?
Ja, det faktum att Majik spelar mp3 tyder på att det inte sitter en traditionell enlasers CD-drive i den. Någom som vet hur det är med HDCD ? (HDCD och DVD-drive är ju ingen motsättning i sig, kolla t ex Arcams DVD-spelare)

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 08, 2006 14:26 
Moderator
Moderator

Linn har lagt ut lite information om Majik System på sin hemsida nu.
http://www.linn.co.uk/news/news_article ... ?NewsID=20

Post subject:
PostPosted: Tue Apr 18, 2006 14:18 
Moderator
Moderator

Nästa tisdag, den 25:e, visar Scala i Gentofte Majik-systemet. Är det några fler sydbor än jag som skulle kunna vara intresserade av att åka över och få en demonstration? Vi skulle kunna samåka över bron för att få ner kostnaden lite.

http://www.scalahifi.dk/

Post subject:
PostPosted: Tue Apr 18, 2006 16:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Låter mkt intressant, men tyvärr (?!) har jag lämnat skånelandet, så jag får istället passa på när nyheterna når HF! Ser fram emot en ordentlig recension. Bäst ni släpar med er både Ikemi och Kairn/5103 så att det blir en ordentlig jämförelse! :D

Post new topic  Reply to topic  [ 245 posts ]  Go to page Previous 113 14 15 16 17

All times are UTC+02:00