Det har som sagt buggat ut ordentligt här...
Det spelar ingen roll vilken mjukvara jag laddar - ljudet ändras inte! Cara 16 låter likadant som Bute 0.6 - däremot ändras funktionaliteten!
Det verkar inte finnas nåt sätt att häva detta. Däremot låter det riktigt bra, det är ju en tröst. Jag upplever det absolut som klart bättre än Bute 0.9 som jag hade på DSen från början.
sportbilsentusiasten wrote:
EDIT, såg din sista post - är det Bute 0.6som blivit sämre än tidigare ELLER Cara 17 som blivit bättre?
Det är inte längre någon ljudmässig skillnad. Skillnaderna var jättestora förut och nu har det låst sig, dock på ett "högt" läge vad jag kan höra. Det låter bra både hifi och tunemässigt...
Linncredible wrote:
Hej! Såg att du hade uppdaterat din "rankinglista" avseende källor i trådens första inlägg med MDS och Sneaky. Vore intressant att höra hur de firm ware-relaterade prestandaskillnader du nämner ovan relaterar till de hårdvarurelaterade skillnader du har rangordnat i förstainläggets rankinglista. T ex hur mycket tycker du att bästa/sämsta firm waren höjer/resp sänker din ADS? ADS 92 +/- X? Om det nu går att jämföra så ö h t förståss... (äpplen och äpplen?!?)
(Även om det går att använda samma skala så kanske det är i knepigaste laget att kvantifiera dessa skillnader. Du kanske i så fall ändå har en känsla för i vilket härad dede firm ware-orsakade prestandaskillnaderna är kontra de HW-orsakade?)
Japp, jag har uppdaterat listorna.
Mjukvarorna gör skillnad. Jag kan dock nästan garantera att en Majik med bästa mjukvaran inte kan slå en Akurate med sämsta. Så stort är det inte. Men som sportis säger gör Cara att det blir ösigare - även på en ADS. En KDS med Cara 14 är nog hyggligt lik (men bättre) en ADS med Bute 0.6.
Mycket förvirrande detta. Uppgradera inte till Cara i nuläget - vänta tills det lämnat beta-stadiet!
/ Jacob