Ny musik i samlingen.................
En ginza-betällning enligt följande har kommit:
Tori Amos - Welcome to Sunny Florida CD+DVD 2004: Vilket innehåller EP:n "Scarlet's Hidden Treasures" och en Live-DVD. Har inte hunnit kolla på DVD:n ännu då jag inte har nån TV ikopplad. CD:n var dock ingen höjdare. Okay, men inget som ger mig gåshud.
Katie Melua - Call of the Search CD+DVD 2004: Riktigt kul, ja vad kallar men detta? Pop-jazz? Ibland svängigt och ibland lugnt.. jag gillar kvinnor/tjejer som sjunger

Inte hunnit kolla på DVD:n men fick denna "Special Bonus Edition" i digipack för samma pris som den vanliga utgåvan. CDON tar 319:- för denna tror jag.. så ett bra pris var det iaf.
Sophie Zelmani - Love Affair CD 2003: Senaste Zelmani-albumet och jag har väntat med att lyssna och köpa denna tills priset var rätt. Har nu alla album och det enda jag saknade på den här skivan var lite mer GO!.. hade varit kul om hon rockade loss lite mer ibland.
The Pink Floyd & Syd Barrett Story DVD 2001: Dokumentär om Syd Barrett och vad han gjorde i Pink Floyd. Sett den tidigare på TV och för ynka 49:- så kändes det som en DVD som platsar i min än så länge "lilla" samling. Visst är det kul med musik och livespelningar, men jag uppskattar även musikdokumentärer.
Sen var det även med 3 billiga skivor som jag köpte för skojs skull. Inget märkvärdigt. Bland annat två "Jazz Finest" eller nåt sånt.. nån okay låt var det på dom skivorna iofs.
------------------
Ett besök på en lokal loppis har det också hunnit bli. Totalt 9 skivor för 250:-
Koinonia - Celebration LP 1984: Var ju den här Koinonia-skivan jag ville ha! Tycks vara en liveinspelad skiva från Sverige och det är mer jazzigt än den andra skivan jag har. Bra sväng och det känns inte lika mycket 80-tal över den här skivan. Givet köp som ligger i en plastficka bredvid spelaren nu
Tom Petty & the Heartbreakers - Let Me Up (I've Had Enough) LP 1987: Lyssnade lite snabbt och den var iaf i bra skick. Kan inte riktigt uttala mig om alla låtar ännu, lät som det var både bra och dåligt.
Tom Petty & the Heartbreakers - Long After Dark LP 1982: Olyssnad än så länge.. men antar att det är samma stuk som de andra skivorna. Den här är ju iofs lite äldre så man får hoppas att den även är "bättre"
Dare - Out of the Silence LP 1988: Lyssnade lite snabbt och bra skick på skivan och lugna låtar. Är väl så Dare ska låta även om jag inte hört dom speciellt mycket, bara några låtar då och då. Får lyssna mer nån annan dag... just nu kan jag inte säga så mycket mer.
Dire Straits - Love Over Gold LP 1982: Okay skick på skivan och några Dire Straits ska man ju ha i samlingen. Kanske inte deras bästa skiva, men kul att ha.
Queen - Greatest Hits LP 1981: Min första Queen och det är väl ett band man ska han nån skiva av iaf. En greatest hits kanske inte är det roligaste, men iaf en början. Lite slitet omslag men skivan såg ut att vara i bra skick - dock olyssnad än så länge.
Alan Parsons Project - Eye In the Sky LP 1982: Mycket lovande Alan Parson-skiva! Sirus som intro är ju en klassiker som jag inte visste att Parson hade gjort.. är detta "originalet"? Bara lyssnat på A-sidan, men det kändes som att låtarna var väldigt lugna. Lite mer utsvävningar och hårdare partier skadar inte. Håller "Pyramids" som bästa skivan än så länge.
Pink Floyd - The Wall 2LP 1979: Inte det bästa omslaget, lite trasigt och skrivet på framsidan.. men inget farligt. Lite mycket knaster från skivorna så jag funderar på att "tvätta" dom. Annars såg dom bra ut.. inga synliga repor eller så. Får jag bort knastret är det det ett fynd för sina 50:- som det satta priset var (plus att jag fick mängdrabatt).
Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia CD 2000: Kopfler på CD och halva priset var Ginza tar.. En bra skiva jag funderat på att köpa länge, men det har aldrig blivit av.