Ja det där är ju helt annars motför vad jag har upplevt kan jag säga

.
Tror anledningen att dina akurate inte slog av var att de var av den äldre versionen med inte lika känsliga säkerhetskretsar. Nya akurate slår av efter 75 vid dynamiska passager, framförallt när det gäller höga frekvenser. Den slår av vid 78 (gamla kontrol, typ 68 nya kontrol) på cohen live vid intensivt akustiskt gitarrspelande.
Första versionena av mina akurate slog aldrig av, har aldrig gjort, även vid höga volymer. Resultatet blev att det ena steget fick flyga till skottland där den fick en ny nätdel, nu slår den av samtidigt som nya akurate.
Riktigt varma blir dom aldrig heller, fläkten håller dom rätt svala, en fläkt smo är väldigt tyst också, långt tystare än klimaxfläktarna, så man märker sällan att flä kten ens är igång.
Komri måste antingen ha solo eller vara aktiv för att köras hårt, så enkelt är det bara. Om man inte släpar in ett stycke krell förstås.
sportbilsentusiasten wrote:
The Archangel wrote:
Stephan wrote:
Hejsan!
Jag tycker detta låter intressant som fenomen. Jag har ju själv en C6100 till mina Espek och har inte märkt av detta fenomen, men jag har inte Dynamik-nätdelen.
Gäller detta enbart slutsteg med Dynamik?
Är problemen störst på K-arrayerna? Dessa borde ju inte vara speciellt svårdrivna, kan man tycka.
Jag har funderat på att uppgradera till Dynamik men detta gör att man tvekar, åtminstone angående slutsteget.
Du har aktiva espek, det är lättdrivet, så det funkar nog fint. Du ska absolut skaffa Dynamik!
K-arrayen passiv är svårdriven, iaf 4k och 3k. Komri går ner till 1.7ohm, inte rolig last och kräver mycket ström. Ström som akurate inte har. Dom levererar spänning, och bra spänning, men när impedansen går ner krävs mer och mer ström för att uppehålla spänningen, och då viker sig akurate-stegen. De flerkanaliga iaf.
Ja Komri har runt/under 2 Ohm under stora delar av registret. Det börjar med 2 Ohm vid 100Hz för att öka, sedan minska igen och vara lågt i hela diskantegistret = en rysare.
Men jag körde ju Komri med 4200 utan problem på 90+ volym. de var ju inte ens varma!
Och har kört andra Akuratesteg på maxvolym.
Det där med ström o spänning är en förenkling jag inte riktigt håller med om, stegen är inte klena.
Är förvånad över era tester, är det annan ström i norrland?
vattenkraft > kärnkraftsel kanske