Drygt en timme kvar av skiftet,tror jag måste spela ett par låtar innan jag lägger mig. Kolla att det inte var en vanföreställning med psykotiska inslag orsakad av mångårigt nattarbete.
Det jag inte får ihop är att Linn skulle släppa ett så där dåligt filter. Det som är märkligt är just att en del är lyriska medan andra tycker det låter förjävligt(med all rätt,ni måste tro mig)
Jag vill inte tro det heller,och det där halmstrået jag griper efter när jag talar om avklippta ben och liknande teorier är just de facto att Jussi i Haparanda får det att spela bra med en LK140 i bakre basen och ett gammalt stereofilter samt en 6100 med chakra. Även om det är samma nätdel och mindre kranar och samma familj slutsteg så kan det vara något som gör att det blir skillnad.
Xanlin varnade mig för att bara "plug and play" koppla korten in i tuneboxen om den inte var slimline briljant försedd. Det handlar förstås om spänning kan jag tro. Jag minns inte exakt hur han sa men det var också någon anslutning som skulle byta plats eller något motstånd man klippte.
Ponera att det är en sån skitsak som ställer till det. Som Sportis sa när han nämnde att "det nu säkert startar en jakt på klimaxfilter" så tänker jag mig att klimaxboxarna är i alla fall konfigurerad efter ett och samma körschema oavsett vilket slutsteg den hamnar i och därmed är sannorliheten att det fungerar direkt större. Lite dyr väg att gå bara för att få det att fungera,nu öppnas i och för sig möjligheterna för Pekka att återskapa sin målbild om att samla solos,köra klimaxfilter och maxxa sin skivspelare. Den tanken var nog utesluten i förrgår och jag vet inte om jag pratar bredvid mun då jag påstår att Keltikarna var ytterst nära att hamna på blocket eller hos en viss svåger..
Det jag skriver är säkert ren rappakalja då man tycker att de skulle vara rätt "bolt on" filtren till samma generation slutsteg. Vidare har jag grunnat på om det är någon logikkrets eller liknande som fastnat i ett läge som den inte bör vara i när filtren sitter i stegen. Sådana fel var inte ovanliga då man höll på med arkadspelshobbyn och kunde ge hur skumma fel som helst. En låst ls245á på ett Jr Pac Man gjorde att det röda spöket gick rätt igenom väggarna och att man inte kunde styra uppåt exempelvis.
Vi kanske skulle offra lite soppa på en resa upp till Haparanda i helgen Pekka? Vi lastar bilen med kloutar och 4200,vi mutar Jussi med ett flak öl och en LP skiva som han inte redan har(sista biten blir svårast tror jag) Jag är rätt säker på att vi kan få hans högtalare att låta illa men det vore även intressant att få gå igenom varenda skruv och jämföra. Han är ju ändå intresserad av mina Keltikar så det vore ett ypperligt tillfälle att få ännu en orsak till Linntema.
Förvisso hörde jag att en viss anka eller förlåt, and(k)a hade en invigning att ett showroom så det kanske var en knaskig helg för lek
Hopp om liv är det i alla fall,hoppas du känner dig lite gladare nu Pekka!