selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 08:28

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 1320 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 09:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
RDNZL wrote:
Håller med Sportis! Gillan smiskar Coverdale alla dar i veckan, i alla fall i studio. Har hört en hel del liveframträdanden då Gillan har sviktat. Hur är det med röstteknikträningen där egentligen :?:
Vill slå ett slag för "Who Do We Think We Are?". En platta som inte nämns så ofta, men som jag håller väldigt högt! Här svänger det ordentligt :!:
/ Lolo
Tog ditt tips igår kväll rdnzl och satte på who do think we are. Kändes som det var mycket länge sedan jag lyssnade på den plattan. Blev förvånad hur bluesiga några spår var. Skivan var bra och ska spelas igen. Kanske man borde ta en Purple vända när man går igenom alla, i tids ordning.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 09:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Fick besök av Fredrik, en forummedlem. Han har ju erfarenhet att tuna Komris så vi meckade lite mina katan. Det blev bättre, plus att vi hade det väldigt trevligt. Han godkände min anläggning oxå.:)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 19, 2007 11:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Ed;
har du LP12:an på vägghylla istället för på din Harmonihylla för att Harmonihyllan är mindre bra för skivspelaren?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 19, 2007 13:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
monkeydevil wrote:
Ed;
har du LP12:an på vägghylla istället för på din Harmonihylla för att Harmonihyllan är mindre bra för skivspelaren?
Om jag får lägga mig i..

Harmonihyllan är utmärkt för tolvan (med Trampolin), men med min vägg/golv är Quadraspires vägghylla strået vassare.
Dessutom får man upp tolvan i en bekväm höjd. :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 19, 2007 16:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
monkeydevil wrote:
Ed;
har du LP12:an på vägghylla istället för på din Harmonihylla för att Harmonihyllan är mindre bra för skivspelaren?
Bra fråga hur det kom sig med att det blev väggmonterad hylla. Mycket för att golvet är ganska känsligt och då hade det var dumt att ha den på Harmonihyllan. Sedan finns det ju nu ett hyllplan ledigt om ngn del till ska dit eller så blir det en tom hylla längst ned som anders på tonläget rekommenderar.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 22:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Har inte riktigt hängt med i digital-tv övergången så min tjock TV visar endast kanal ett. I lördags när jag gjorde väldigt lite funderade jag hur ville ha vardagsrummet. Bestämde då att tjock-tvn skulle ut. Så på söndagen fick jag bärhjälp, så är min lägenhet, tv-fri ett tag. För se nu hur jag gör. Kanske nöjer mig med tv-kort på datorn. Just nu är vardagsrummet ett enda stort musikrum.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 22:44 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Jag har gjort exakt samma manöver... för några veckor sedan. I samband med utbärande av tjocktv tog jag ner min gamla 20tums tjocktv från vinden för att ha i något annat rum. Än har jag inte tagit mej för att koppla in den. Har inte saknat tv-tittande det minsta. Men musiken i vardagsrummet är bättre än någonsin!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 20:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Hej,

Var på ett litet studiebesök på HF. Var då i lilla rummet och lyssnade på majiik, exotik med aktiva akurate 242 med akutarate sub. Har lyssnat på aktiva akurate 242 men utan sub. Wow, det som fattades kom ju med subben, vilket tryck. men dom där 230k fattas bara.:)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 22:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 737
Location: Stockholm
Hmm, nu blev jag allt sugen på en sub... Tyvärr bor jag i en lägenhet som är ganska lyhörd! Vad var det för slutsteg?

_________________
/Johan The member know as Clas!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 27, 2007 05:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Clas wrote:
Hmm, nu blev jag allt sugen på en sub... Tyvärr bor jag i en lägenhet som är ganska lyhörd! Vad var det för slutsteg?
Ja hade hört det, hade du blivit väldigt. sugen, det enda jag kan beskriva det som är att högtalarna fick mer liv och musiken kändes mer fysisk. Dina grannar vänjer sig.:) Han körde med två 4200 och ett 2200. Kalle verkade ha lite nya subidéer och skulle testa två enkla icke linn subbar som han skulle dema mot en linn sub typ sizmik.


Top
   
 Post subject: Teaser
PostPosted: Sat Apr 28, 2007 15:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Hej,

här kommer en liten teaser.


Attachments:
lada.jpg
lada.jpg [ 141.67 KiB | Viewed 833 times ]
Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 28, 2007 20:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Jag var in på HF i torsdags och var nära att slå till på en Akurate 221 men jag vet inte än vad det vårt nya boende kommer att landa på samt vad vi får för det gamla. Hursomhelst så lät aktiva (200w) Akurate 242 med en hörnplacerad Akurate 221 sub helt sjuuuuuuuuuuuuuuukt bra trots att källan "bara" bestod av Majik CD och Exotik. HF hade säkert trimmat Majik CDn lite den lät bra mycket bättre än vad jag tidigare hört den prestera (ångrar lite mitt SC val med allt strul). Grymt baktungt visst men kul att höra samt man blev sugen att labba med en lågt delad hörnplacerad sub det kanske är det som gäller även med Katan?

Jag fick otroligt bra råd på HF så min framtida strategi är nu helt solklar även fast det inte blev nått inköp den här gången. HF ska ha stort tack för ett otroligt trevligt besök. keep up the good work.


Top
   
 Post subject: Re: Teaser
PostPosted: Sat Apr 28, 2007 21:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
ed wrote:
en liten teaser.
Majik CD.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 00:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
don Tomaso wrote:
Jag var in på HF i torsdags och var nära att slå till på en Akurate 221 men jag vet inte än vad det vårt nya boende kommer att landa på samt vad vi får för det gamla. Hursomhelst så lät aktiva (200w) Akurate 242 med en hörnplacerad Akurate 221 sub helt sjuuuuuuuuuuuuuuukt bra trots att källan "bara" bestod av Majik CD och Exotik. HF hade säkert trimmat Majik CDn lite den lät bra mycket bättre än vad jag tidigare hört den prestera (ångrar lite mitt SC val med allt strul). Grymt baktungt visst men kul att höra samt man blev sugen att labba med en lågt delad hörnplacerad sub det kanske är det som gäller även med Katan?

Jag fick otroligt bra råd på HF så min framtida strategi är nu helt solklar även fast det inte blev nått inköp den här gången. HF ska ha stort tack för ett otroligt trevligt besök. keep up the good work.
Vi var nog i rummet samtidigt. Kom du från skellefteå?


Top
   
 Post subject: Re: Teaser
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 09:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Roland wrote:
ed wrote:
en liten teaser.
Majik CD.
Jaaaaaaa!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 1320 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited