selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 02:50

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 257 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 1318 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 21:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

JKPN wrote:
Vi som faktiskt har hört det tunas mellan sneaky och akurate ds kan ju säga att killen är ute och cyklar. Om han inte i samma veva tycker att akurate ds är bättre än cd12.
Akurate DS är bättre än CD12 (på CD-filer) såvitt jag vet. Akurate CD lär däremot vara sämre.

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 26, 2008 21:23 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

henriklh wrote:
JKPN wrote:
Vi som faktiskt har hört det tunas mellan sneaky och akurate ds kan ju säga att killen är ute och cyklar. Om han inte i samma veva tycker att akurate ds är bättre än cd12.
Akurate DS är bättre än CD12 (på CD-filer) såvitt jag vet. Akurate CD lär däremot vara sämre.
Mycket möjligt, har aldrig jämfört dem A/B men som sagt, jag har svårt att tro att sneakyn är bättre än cd12. Jag tillhör nog dom på lyssningskvällen som tyckte att skillnaden mellan majik cd och sneaky's prestande inte var så jättestor. Det är en annan karaktär, där är skillnaderna stora tycker jag, man hör det lätt. Dock så tycker jag inte att den stora skillnaden i karaktär gör att den nödvändigtvis låter lika mycket bättre som skillnaden i karaktär är stor, dock klart bättre. Med tanke på prisskillnaderna så skulle jag ju absolut välja sneakyn. Du får ju en riktigt fet nas på +1TB, Nokia N810, sneaky tillsammans för priset av en majik cd och har lite pengar kvar att köpa master från linnrecords för.

//Joey

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 26, 2008 21:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

JKPN wrote:
jag har svårt att tro att sneakyn är bättre än cd12.
Jag med. Om den verkligen skulle vara bättre än CD12 så vet jag inte vad som händer... Men tänk på att det ofta är otroligt vanskligt att bedömma hur "stora" skillnader är.

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 26, 2008 21:42 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

henriklh wrote:
JKPN wrote:
jag har svårt att tro att sneakyn är bättre än cd12.
Jag med. Om den verkligen skulle vara bättre än CD12 så vet jag inte vad som händer... Men tänk på att det ofta är otroligt vanskligt att bedömma hur "stora" skillnader är.
Så sant så...

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 26, 2008 23:33 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Kan ju tillägga till utvärderingen av sneakyn gjordes i en rätt dålig position, vilket medförde att många resonansfrekvenser gjorde sig påminda om. Detta var dock något som alla källor blev lidande av (tur att jag inte satt där hela kvällen).

Dock upplevde alla vi på bakre raden att Sneakyn var bättre än Majik CD. Jag uppfattade heller inte någon större karaktärsskillnad.

Jag ska dock ner på ljudkompaniet i veckan och jämföra Sneaky mot Majik CD igen, och denna gång från sweetspot :)

JKPN: Du får gärna haka på, så kan vi diskutera skillnaderna mellan källorna. Brukar ju vara lättare att diskutera vad man hör om man är flera, tycker iaf jag :)

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 27, 2008 01:30 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Source wrote:
Kan ju tillägga till utvärderingen av sneakyn gjordes i en rätt dålig position, vilket medförde att många resonansfrekvenser gjorde sig påminda om. Detta var dock något som alla källor blev lidande av (tur att jag inte satt där hela kvällen).

Dock upplevde alla vi på bakre raden att Sneakyn var bättre än Majik CD. Jag uppfattade heller inte någon större karaktärsskillnad.

Jag ska dock ner på ljudkompaniet i veckan och jämföra Sneaky mot Majik CD igen, och denna gång från sweetspot :)

JKPN: Du får gärna haka på, så kan vi diskutera skillnaderna mellan källorna. Brukar ju vara lättare att diskutera vad man hör om man är flera, tycker iaf jag :)
Ja, karaktärskillnad och karaktärskillnad, det var lite annorlunda tyckte jag. Jag satt ju dock i sweetspot men det är alltid avigt med a/b jämförelser när man får det tunat för sig i ett större sällskap. Det blir inte den avslappnade lyssningen som man kan göra själv med grejerna. Jag följer gärna med ner och lyssnar en omgång till.
Kan ju bli lite svårt just denna vecka... Valborg i Uppsala måste laddas inför och sovas ut efter :) Men vi kan försöka komma till stånd med någon tid.

//J

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 27, 2008 08:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

KAn ni inte försöka jämföra med andra saker än Majik CD? Akutare CD, Unidisk 2.1 och 1.1 tycker jag vore väldigt intressanta! Jajo? Läser du det här? Har inte du en 2.1?

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 27, 2008 08:13 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

talas mycket om hur prisvärd den nya spelaren är, men det skulle vara intressant att veta hur mycket den egentligen kostar, dvs spelaren plus all kringutrustning. allt från kablar till hårddisk, styrenhet (vet inte om det kallas så) olika program osv osv.

/kristoffer

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 27, 2008 08:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Om man kan tänka sig att köra den från den dator man redan har så kostar den vad jag fösrtår inte ett öre extra. Annars så kan den ju bli hur dyr som helst.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 27, 2008 08:40 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

ok, men verkar ganska trist att sitta med jätteburk vid anläggningen, så snygga är dom ju inte :D, och en stor bildskärm. inte ens en bärbar verkar ju så kul i detta sammanhang tycker jag (för att inte tala om en mobiltelefon). känns klart avskärmat och rättså opersonligt tycker iaf jag. men nu var det ju prestandan som diskuterades...

en annan sak. rätta mig om jag har fel. känns som om många här talar om ds som om vore ngt nytt, men har detta inte funnits sedan länge? tänker på B&O:s 3000-serie där sparar man skivorna på spelaren, dvs en hårddisk. är inte detta samma sak som nu linn kör med, bortsett att man med linn måste ha en massa extra grunkor runt omkring?

/kristoffer

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 27, 2008 09:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

griedl wrote:
ok, men verkar ganska trist att sitta med jätteburk vid anläggningen, så snygga är dom ju inte :D, och en stor bildskärm. inte ens en bärbar verkar ju så kul i detta sammanhang tycker jag (för att inte tala om en mobiltelefon). känns klart avskärmat och rättså opersonligt tycker iaf jag. men nu var det ju prestandan som diskuterades...

en annan sak. rätta mig om jag har fel. känns som om många här talar om ds som om vore ngt nytt, men har detta inte funnits sedan länge? tänker på B&O:s 3000-serie där sparar man skivorna på spelaren, dvs en hårddisk. är inte detta samma sak som nu linn kör med, bortsett att man med linn måste ha en massa extra grunkor runt omkring?

/kristoffer
Det nya är ljudkvaliteten!
Du får en skitsnygg liten tyst NAS för under 2k; LaCie.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 27, 2008 09:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
griedl wrote:

/kristoffer
Det nya är ljudkvaliteten!
Du får en skitsnygg liten tyst NAS för under 2k; LaCie.
menar du en vanlig extern hårddisk nu sportis?

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 27, 2008 09:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Om inte min bärbara lät som ett tröskverk på väg till skroten så skulle jag tycka att det var ok... Nu får man nog köpa till något.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 27, 2008 10:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=584&o=&s=100 ger ju en vettig översikt av ett antal vanliga NAS. Måste säga att jag dock fortfarande inte har riktigt klart för mig kopplingarna mellan ingående hårdvara. Översikten på återförsäljarsidan http://www.sneakyds.com/ under "How it works" ger ju en någorlunda bild vad gäller HW. Fråga: Sneaky DS måste väl vad jag fattar kopplas till en nätverksrouter (som i sin tur kommunicerar företrädesvis trådlöst med t ex Nokia N810 och en NAS). Om det handlar om en trådlös router, verkar Sneaky DS inte ha stöd för trådlös anslutning mot routern utan dessa måste stå fysiskt nära varandra och kopplas med vanlig nätverkskabel? (Att det sen verkar - åtminstone när man lirar i dom högre divisionerna av DS-apparater - verkar finnas Tune dem-kvalitetsskillnader mellan olika nätverkskablar framgår av nån diskussion jag såg på Lejonklous forum. Lämnar det därhän just nu.) Undrar också hur helhetsbehovet och -kostnad vad avser mjukvara ser ut, nån som vet?

Last edited by Linncredible on Sun Apr 27, 2008 11:20, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 27, 2008 11:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ed, jag skrev ju NAS i mitt inlägg. vad är det du inte förstår?

Post new topic  Reply to topic  [ 257 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 1318 Next

All times are UTC+02:00