selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 22:20

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 1357 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 26, 2004 23:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Senaste inköpen

För ovanlighets skull ett par spegelskivor

Alice Babs - Bästa
Eva Eastwood - En ny tid i stan

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 27, 2004 20:30 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Den Alice Babs får du skicka upp :D

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 28, 2004 13:35 
Site Admin
Site Admin

Ett par nya skivor som hämtades ut lagom till Jullovet!

Doris - Did you give the world some love today
Al Jarreau - Glow
Tom Petty & The Heartbreakers - Into the great wide open
Pistvakt - Gåj å Partaj :!:

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 29, 2004 03:09 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Faktiskt löpt en platta idag,
The Hal Peters Trio: SNATCH IT AND GRAB IT (Moondogs SRLP 8525) från 1986, härlig Hillbilly/Rockabilly från Finland.
Kul när man får tag på en platta man har letat efter ett tag, så fort den kommer hem ska den på ;)

Post subject:
PostPosted: Mon Jan 10, 2005 23:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hittade ett paket i postlådan idag, inte för att jag beställt något men där låg ett suspekt paket :?:

Visade sig vara en rest noterad leverans från Robertsfors (Missingpiece)!!!

Riverside - Out of Myself vilket jag nästan räknar som årets skiva 2004, trots att den nog släpptes redan 2003. Polsk progressive rock, med diverse hårdare inslag. Bör tilltala er som gillar Porcupine Tree, Opeth och kanske Pink Floyd. Första tonerna på skivan är iaf Floydarna rakt igenom.

Många sköna, svävande och lugna partier som varvas med medryggande partier och ibland hårda eller väldigt arga partier. Sångaren gör det mycket bra och det är nog andra gången jag accepterar att sången (vid två tillfällen på skivan) nästan går över mot growlande, vilket jag annars brukar avsky.

Pain of Salvation - Remedy Lane blev den andra skivan och det här skulle vara den koreanska versionen. Frågan är dock om det inte är den japanska jag har fått, vilket inte gör så mycket då den kostade dubbelt så mycket enligt deras prislista. Skivan har ett lite annat utseende än den europeiska releasen och ett bonusspår, som jag ännu inte lyssnat på. Sen medföljde även en liten kartongbit som täckte ryggen på skivan och nån cm in på fram-, och baksidan. Står med tjingtjong-tecken så jag förstår inget. Det enda jag kan tyda är "DREAM THEATER" som står mellan alla konstiga tecken :D

Sveriges stora inom den progressiva rocken. Gildenlöw prisas högt inom genren och det här är nog skivan man ska börja med om man inte känner till PoS sedan tidigare. Enligt mig är det också den bästa skivan. Mycket känsla i musiken, experimentellt blandat med folklig och traditionell musik.

Japp... och imorrn är det in i hetluften som gäller, då min D-uppsats ska redovisas. Kanske skulle gå och lägga mig tidigt idag...

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 11, 2005 00:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lycka till!!

/Fredrik
som försöker lyssna in sig på nya Eminem men inte vet riktigt vad han ska tycka ännu

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 13, 2005 16:28 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

equi2 wrote:
Riverside - Out of Myself vilket jag nästan räknar som årets skiva 2004, trots att den nog släpptes redan 2003. Polsk progressive rock, med diverse hårdare inslag. Bör tilltala er som gillar Porcupine Tree, Opeth och kanske Pink Floyd. Första tonerna på skivan är iaf Floydarna rakt igenom.
Efter en snabb nedtankning på mp3 kan jag bara konstatera att den skivan verkligen kommer att beställas inom en inte allt för snar framtid, är ju hur grym som helst :shock:

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 13, 2005 19:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Quote:
Efter en snabb nedtankning på mp3 kan jag bara konstatera att den skivan verkligen kommer att beställas inom en inte allt för snar framtid, är ju hur grym som helst
Blev ytterligare en lyssning på skivan i morse och visst är den trevlig. Har några riktigt trevliga partier som sätter sig i skallen. Vet inte om detta tilltalar alla på forumet, men då DT-tråden blev rätt stor, borde ni som postat där även gilla denna skiva även om det är mindre metal över detta.

..och skivan är visst från 2004 trots allt. Den enda releasen dom har gjort, förutom en promo av skivan.

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 14:15 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

King Louie Combo - Hot Rod Rumble

Kanske min favorit skiva just nu, lyssnar på den ett par gånger om dan och gillar ni Rockabilly så är denna ett måste

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 20, 2005 23:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ett kuvert i posten... öppnade och hittar en tunn booklet, en baksida till en cd-ask och en cd-skiva i ett papperskuvert.

Vad är då detta? Jo det är den årliga Dream Theater fanclub CD:n!

Dream Theater - A Sort of Homecoming DTIFC009
Är en live skiva med 12 spår, där det är med en radio Ad från nån New York radio och sen sätter det hela igång. Materialet är hämtat från 5 olika spelningar i april och mars 2004.

Börjar med några välkända låtar, mest från senaste skivan och sen kommer 5 stycken godbitar, eller rariteter kanske man ska kalla det. En trumduet med Scott Rockenfield, Beyond This Life (Improv. Jam), Oakdale Odyssey, Spirit of St. Louis och Petrucci Guitar Spot, som innehåller delar av Nothing Else Matters.

Roligt att höra lite "nytt" material, även om det känns som att mycket är improviserat matieral/lek med instrument.

Ljudet var rätt okay, även om det varierar lite mellan låtarna. Dock helt okay och jag störde mig då inte på att det skulle vara en dålig liveinspelning. Roligt att ha sånna här "udda" skivor i samlingen och nu stämplar DT in med 15 skivor i samlingen, där ett antal av dom är 2CD/3CD.

Post subject:
PostPosted: Mon Jan 24, 2005 20:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har fått hem några album från CDON. Dom har någon sorts rea så ingen var dyrare än 59:- tror jag.
Deep purple:Fireball -71
Deep purple:In rock -70
Deep purple:"Who do we think we are" -73
Genesis:We cant dance -91
Genesis:...and then there were three... -78
Roxy music:Roxy music -72
Eno:Another green world -75
Patrick Moraz:The story of I -76

Post subject:
PostPosted: Mon Jan 24, 2005 21:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tjagge wrote:
Jag har fått hem några album från CDON. Dom har någon sorts rea så ingen var dyrare än 59:- tror jag.
Deep purple:Fireball -71
Deep purple:In rock -70
Deep purple:"Who do we think we are" -73
Genesis:We cant dance -91
Genesis:...and then there were three... -78
Roxy music:Roxy music -72
Eno:Another green world -75
Patrick Moraz:The story of I -76
bra val av purple skivor. in rock och fireball är riktigt bra skivor, klassiker ju.

ed

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 25, 2005 00:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har ju tänkt köpa nå Purple-skivor nån gång. Har aldrig direkt lyssnat på dom, så jag får nästan skämmas lite. Såg delar av nån dokumentär då dom var med.. och deras, för mig okända, material lät intressant. Vilka skivor ska man ha?

Fireball, Stormbringer? Tips på vilken skiva jag ska börja med?

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 25, 2005 01:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

equi2 wrote:
Vilka skivor ska man ha?

Fireball, Stormbringer? Tips på vilken skiva jag ska börja med?
Lätt svar ALLA är bra. :wink:
= ta den du kommer över i bäst orginalskick!!!
Men om du måste välja av de två skulle jag ta Fireball.

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 25, 2005 10:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Älskar deras tredje, den som bara heter Deep Purple och har ett Hieronymus Bosch-omslag. Det var f.ö. den sista med originalsångaren Rod Evans innan han drog till Captain Beyond. Som också är underbart bra - lyssna på deras första! :P

Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 1357 Next

All times are UTC+02:00