Jag har också varit på ToT i fredags och lyssnat på bland annat Majik 140, riggen bestod av:
Akurate CD
Akurate Kontrol
Akurate 4200
Majik 140 (Bi ampat?)
Högtalarna var inte riktigt intunade i fredags men jag var in en sväng idag med frun och sonen så dom skulle få se burkarna och nu har ToT trimmat in allt. Jag hade dock inte tid att lyssna idag.
Helt klart har ju Linn släppt en riktig prestandabomb, bättre än Ninka (från ljudminne) och bättre än Komponent (också från ljudminne). Dock inte lika bra som Akurate 242. Men slutsatsen är att det bara är att skynda er till närmasta Linn-handlare och lyssna själva men ha plastkortet/lädret/gamla burkar med till handpenningen för risken är överhängande att ni beställer ett par.
Jag var även in en sväng i Takt & Tons nya lyssningsrum, rummet är redan jättebra och höll på att färdigställas det var bakväggen som skulle stärkas upp och då kommer det säkert att bli ett grymt bra demorum. En redan bra butik blir nu ännu bättre, fast ännu farligare för ens ekonomi
Men vad spelades på där då, jo Klimax DS, Majik I och Katan. I stort sett samma prislapp som systemet ovan och vilket var bäst? Systemet med Klimax DS var så sanslöst mycket bättre, lyssnade bara en kort stund men det var "mind blowing" Jag har aldrig hört nått bättre inkluderat Komri-demon.
Gick därefter tillbaka till det andra rummet och lyssnade kort på en tolva i det första systemet istf Akurate CD. Tolvan såg ut så här tror jag (Anders får rätta mig).
Nytt verk, Keel, Lingo2, Akito 2B, Adikt
Och jag måste kapitulera LP12:a är grymt bra bättre än Akurate CD men sämre än Klimax DS. Vid lyssningstillfället visste jag inte om tolvan hade Keel eller inte. Men efter ett par låtar var jag övertygad att Keel satt där också för så bra kunde det väl inte vara utan. Fortfarande var Klimax DS system bättre.
För att summera då Source first gäller samt att Linns nya Majik serie är otroligt bra